Gå til innhold

Verdens mest kjente album


Juden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest kjente er jo ikke nødvendigvis det som har solgt mest. Men vil tro at hvis du spør nesten hvem som helst vil de ha hørt om Dark Side of the Moon. De fleste vil vel også ha hørt om Sgt. Pepper og Thriller, men er ikke så sikker på slikt som Metallica- og AC/DC-album som har blitt nevnt. Tipper at hvis jeg spurte min mor hadde hun sikkert aldri hørt om Metallica engang. Led Zeppelin IV derimot...

Lenke til kommentar

"Et skarve Pink Floyd-album" som har ligget på den amerikanske Billboard-lista i skarve 741 uker? Uansett, poenget mitt var da også at de fleste har hørt om Sgt. Pepper og Thriller også, men at slikt som AC/DC og Metallica ikke vil være like kjent blant mange av de som ikke hører på slik musikk selv.

Lenke til kommentar

Elvis hadde veldig mye kommersielt og sammleplater. Men hans første album som har hans eget navn er veldig kjent. Samme cover som på London Calling og noen andre ..

 

Vil dere ikke tro at Let It Be er mer kjent enn Sgt. Peppers av The Beatles, selv om siste nevnte er deres mesterverk?

Lenke til kommentar

Det mest kjente albumet spørs veldig hvem du spør... En 12åring og en 40åring har hørt om helt forskjellige plater... Albumet burde være av typen som passer for alle, ikke sånn metallica liknende.. Vil si Elvis eller no passer bedre..

Lenke til kommentar

Jepp, det jeg også mente. Men når man sier "Verdens mest kjente album" sånn generelt, så burde det jo bety hva som er mest kjent totalt sett - på tvers av aldersgrupper og slikt.

 

 

Det mest kjente er jo ikke nødvendigvis det som har solgt mest.

8771544[/snapback]

 

Nei ikke det jeg sa heller, men det kan nok fungere som en indikator.

8773196[/snapback]

 

Henvendte meg ikke til deg (eller noen andre) spesielt. Og ja, selvsagt vil det gi en pekepinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...