Gå til innhold

Omtrent 60% karb, 30% fett og 10% prot. Spise hva?

Anbefalte innlegg

litt OT men:

Det går an å miste fett samtidig som man bygger muskler. Jeg tror en av de mest effektive måtene å gjøre det på er daglige sykluser med faste for så å overspise, på et lavkarbokosthold. (Intermittent fasting). Lavkarbo, fordi om dagen vil fettforbrenningen være optimal, da man er i ketose. Under fasteperioden skjer det flere positive hormonendringer i kroppen og på ettermiddagen når tilførselen av mat er stor, vil dette ha en anabol effekt som følge av økt insulinfølsomhet (noe som i sun tur fører til mer effektiv utnyttelse av næringsstoffer (økt muskelvekst) og bedre fettforbrenning.) I tillegg gir dette økt mental fokus på dagen, nedsatt sultfølelse og er veldig praktisk.

Lavkarbo er ingen nødvendighet, riktignok, men jeg mener dette optimaliserer fettforbrenningen.

Les mer om periodisk faste her feks.

"På treningsdager følges denne periodisk-faste protokollen, med maks 1-2 små måltider – altså minimalt med kalorier. Etter trening inntas en stor mengde karbohydrater, samt mat generelt. Selv om de kanskje har endt opp på et kalorioverskudd for akkurat den dagen, har gjennomsnittet på hele uka fremdeles vært et underskudd. Resultatet har vært markante reduksjoner i fettprosent, i tillegg til målbare økninger i både muskelmasse og styrke – selv hos avanserte utøvere med allerede lav fettprosent! Til å bekrefte disse målingene har vi brukt BodyMetrix ultralydsmåler, det mest nøyaktige kommersielt tilgjengelige instrumentet for å måle kroppssammensetning på markedet."

Endret av firstperson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil du være så vennlig å utdype deg selv? Påstår du at det er umulig å øke muskelmassen samtidig som du kvitter deg med fettvekt?

Det her er noe som skjer med alle nybegynnere, kroppen er ikke vant til den type trening og den går opp i vekt i begynnelsen og reduserer fettprosenten.

Man kan også til grader redusere fettprosenten på bulk siden men det vil gå ut over muskebyggingen. Kroppen er heller ikke 100% effektiv og selv om man ikke spiser kalorioverskudd kan man øke fettprosenten.

Kostholdet er mye viktigere enn treningen, de fleste her spør masse om vektene,løft og utførelser men tenker ikke like mye over kostholdet.

Om jeg skal opp 2 kg eller ned 2 kg så følger jeg det samme treningsprogrammet ,justerer kun med kostholdet.

Lenke til kommentar
Om jeg skal opp 2 kg eller ned 2 kg så følger jeg det samme treningsprogrammet ,justerer kun med kostholdet.

9083166[/snapback]

Er ikke slik at jeg bytter program i ny og ne, men jeg justerer definitivt itensiteten om jeg skal gå på deff eller bulk. Blir jo helt andre forutsetninger du har å jobbe med.

I tillegg så legger jeg til fettforbrennende cardio ved deff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...