Gå til innhold

Sverige - camping og sommerland

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har erfaring med campingplasser i Sverige?

Vi ser for oss å reise til Vest(/sør)-sverige.

Har sett disse sommerland på nettet:

www.sommarland.se og www.himleriket.com

Noen som har vært her? Og har noen bodd på campingplassene tilhørende disse?

Håper noen har gode råd og erfaringer.

God sommer! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre det har blitt investrert penger i svenske campingplasser de siste årene, så er jeg redd du kommer til å bli negativt overasket.

Vi var i sverige og skulle feriere(tok båt fra østlandet over til sverige) og vi måtte finne campingplass.

Kjørte rundt lenge men fant ingenting ledig som ikke såg ut som en dass.

Endte med at vi kjørte tilbake til norge og fant en campingplass der(var oppå et fjell ved en gammel borg, kanskje fredrikstad).

Etter vi hadde komt oss hjem så bekreftet naboen vår a sverige ikke hadde så fine campingplasser.

Lenke til kommentar
Med mindre det har blitt investrert penger i svenske campingplasser de siste årene, så er jeg redd du kommer til å bli negativt overasket.

Vi var i sverige og skulle feriere(tok båt fra østlandet over til sverige) og vi måtte finne campingplass.

Kjørte rundt lenge men fant ingenting ledig som ikke såg ut som en dass.

Endte med at vi kjørte tilbake til norge og fant en campingplass der(var oppå et fjell ved en gammel borg, kanskje fredrikstad).

Etter vi hadde komt oss hjem så bekreftet naboen vår a sverige ikke hadde så fine campingplasser.

8796599[/snapback]

Ikke dette jeg har hørt om Svenske campingplasser :hmm:

Lenke til kommentar

Hmmm, merkelig. Skjønner ikke helt hvor du har vært, men var på veldig mange svenske campingplasser for 10-15 år siden, og de var jevnt over veldig fine. Men godt mulig det har forandret seg de siste årene da. Men Sverige er jo en så stor 'camping-nasjon' at de burde ha gode campingplasser.

Forøvrig hadde Nederland, og tildels Tyskland på denne tiden de beste campingplassene :) (var rundt mye i Europa)

Lenke til kommentar
Som sagt, kan godt være de har endret seg, men de vi såg, var skikkelig ufint.

Husker jeg ikke ville gå inn en gang fordi det luktet sånn.

8798173[/snapback]

Dette varier rett og slett. Sverige har alt fra campingplasser som er så finne at du ikke kan drømme om å finne maken i norge, til campingplasser som får en utedass til å virke som en drøm. Hvor gode de forskjellige campingplassene ser du enkelt ved å telle stjerner. 3 eller mer er greit. De virkelig fine har minst 4.

Lenke til kommentar

Husker vi brukte å hente en katalog på turistkontoret som hadde en oversikt over alle campingplassene i Sverige, antall stjerner, fasaliteter på området, aktiviter og en liten beskrivelse. Vil overraske meg om den ikke eksisterer fremdeles.

Var en campingplass i Östersund som hadde 5 stjerner. Etter hva jeg husker var det to campingplasser som hadde 5 stjerner, den andre ligger langt nord og er neppe aktuell for dere. Dette har sikkert forandret seg nå, da dette som sagt er noen år siden.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...