kd82 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei! Noen som har noen vesker å anbefale meg? Trenger en som jeg kan ha min Sigma 70-300 påmorntert i... Også plass til et ekstra lite objektiv.. Den vesken jeg kjøpte først, ble selvfølgelig for liten med Sigmaen montert! Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Hva med Lowepro Nova 1 AW black? Det er 16,5cm i høyde,så ta mål av kameraet ditt hvor langt det er på det meste med Sigmaen påmontert... Redigert: Eller Lowepro Rezo 180 AW ,18,5cm i høyde. Endret 2. juni 2007 av naits81 Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Kva er grunnen til at du ikkje kjøper deg ein sekk, der du har plass til mykje anna, enn akkurat dei TO objektivene du har nett no. Du kjem vel til å kjøpe deg fleire med tida? Eg har kjøpt meg Tamrac 5375 ryggsekk. Er kjempe fornøyd med den. Pris MPX: 727,- Link: MPX Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Fant min veske/ryggsekk på Clas Ohlson. Lowepro Micro Trekker til 398,-. Har sett den andre steder til over 700 kr, så virker som en god pris. Har D50 og har i tillegg til den plass til 70-300, 17-50, fast 50 og blitz. Kan innredes slik at Sigmaen din kan stå på kameraet. Helt grei synes jeg Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 bra valg. Lowepro lager bra sekker. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Tamrac sekken min er det bårrelåser inni, så du kan flytte og "ommøblere" sekken etter ka objektiv du har på kameraet, og ka objektiv du har med deg i sekken.. Har også hørt at noken av lowepro sekkene blir ødelagt i glidelåsen?? Lenke til kommentar
andm Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg har en slingshot-modell fra Lowepro. Den har god plass, virker solid, og har mange finesser som du vil oppdage etter hvert. For meg er muligheten til å hente kameraet og få det klar til bruk på under fem sekunder ganske greit. Hvis kameraet hadde vært i en konvensjonelt utformet ryggsekk, hadde jeg sikkert gått glipp av motiv fordi jeg ikke hadde giddet å ta av meg ryggsekken, åpne den, rote frem kameraet osv. Modellen jeg lenket til, er den nest største varianten; det finnes en større en. Jeg føler nå, etter hvert som utstyrsarsenalet mitt har økt, at jeg kanskje skulle hatt den større varianten. Kapasiteten er sprengt med følgende: EOS 400D med påmontert batterigrep og objektiv, Speedlite 430EX, objektivdeksler, ekstra objektiv, batterimagasin, fjernutløser, blåsebelg, linsekost, spray og papir mm., Gorillapod-SLR-zoom-stativ, samt et par ledninger. Ja, tror ikke det er så mye mer plass. Det blir vanskelig å finne en løsning til å bære med meg en 580EX også når den forhåpentligvis ankommer i morgen. Endret 3. juni 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
kd82 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Ja den Slingshoten ser bra ut. Tenker jeg går for den, er altfor tungvint med en ordinær sekk, må kunne være raskt ute når sjansen byr seg! Er den god å bære? Noen drawbacks? Lenke til kommentar
Brukerkonto Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg føler nå, etter hvert som utstyrsarsenalet mitt har økt, at jeg kanskje skulle hatt den større varianten. 8775390[/snapback] Tror du man vil få plass til et Canon EF 70-200/4,0L IS USM-objektiv i den største modellen? Objektivet har dimensjonene 76 x 172mm (diameter x lengde). Det ser ut som en veldig god løsning for å få kameraet fort opp av sekken, men plassen er jo som sagt noe begrenset. Man får nok i hvert fall ikke plass til 70-200-objektivet dersom det er påmontert kameraet så det kan bli litt slitsomt å måtte bytte objektiv hver gang man skal legge kameraet ned i sekken igjen. Kata har også en lignende modell som virker veldig interressant. Den er noe større enn Lowepro's modeller. Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Er den god å bære? Noen drawbacks? 8775852[/snapback] Ikke som jeg kan komme på. Med mindre du er opp-ned, sklir den ikke av. Den har en ekstra bærerem som festes fra høyre, slik at sekken ikke skal skli av deg så lett. Det er naturligvis litt trangt, men så finnes det likevel en grense for hvor mye det er praktisk å ha med seg uansett. For meg er det enten kun kamera (aldri), kamera pluss en liten haug ekstra (alltid), eller full pakke (skjer ikke, for jeg er kun amatørfotograf på hobbybasis, og har ikke fotooppdrag eller liknende). Stativ får jeg ikke ned i en liten sekk uansett. Men slikt kan imidlertid festes på sekken, ettersom det er noen slitesterke dingser på flere av sidene du kan feste ting i. Personlig synes jeg den er god å ha på ryggen (alt er godt polstret (både til fordel for ryggen din, og det kjære utstyret ditt)), men alt er smak og behag, naturligvis! Prøv slikt i butikk, og gå for det som passer deg best. Endret 4. juni 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 (endret) Dette har blitt diskutert før, så du finner sikkert hjelp i arkivet også. Her er f.eks. en nylig tråd. Enkelt søk på "sekk" i denne kategorien Endret 4. juni 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå