DilliMusic Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) heisann jeg lurer på om jeg skal gå for turntables isteden. nesten ingen turntables har bpm counter. nesten alle cd spillere har det. så kan jeg koble til en bpm detector eller noe som finner bpm? gjør jobben litt enklere. noe som dette : http://www.djbutikken.no/product_info.php?...products_id=215 og så lurte jeg da på om bpm counter på mixer eller som tillegs fx funker like bra som en innebygd på spilleren? Dilli Endret 2. juni 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg ser ingen grunn til at en ekstern BPM-teller ikke skulle virke like bra som en som er på spilleren. Faktisk, så har jeg aldri sett en platespiller med BPM-teller. En ting du burde styre unna er Bheringers miksere med BPM-teller. Eller, du burde ikke stole på den. De eier ikke nøyaktighet for 5 øre. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 nei altså jeg kjøpte meg et ferdig sett på djbutikken for LENGE siden. et sett for 15 000. de selger det ikke nå lenger. men tok en pause fra dj siden og satte mer tid inn i musikk produksjon. men turntables vil jeg prøve meg på og bpm counter er kjekt å ha det må jeg si gjør jobben litt enklere og kan konse mer om mixinga enn å finne riktig bpm men er litt usikker for er vansklig å få tak i vinyl i det man vil ha. altså de låtene jeg vil ha i vinyl. og så er det litt dyrere Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Får man ikke kjøpt en eller annen dings der man kan tappe inn tempoet? Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 4. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2007 den jeg linket til over et sted. men ikke mange som har skrevet så bra omtale om akkurat den. så lurer på om den funker godt nok og om det er andre jeg kan bruke for å finne bpm. men bør jeg gå for turntables? cd har plass til flere sanger. lettere å få tak i og billigere i lengden etter som man må ha en god del låter. eller? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Den over var jo en bpm detector, jeg tenker mer på en enkel sak med en knapp og et display der du tapper 4/4 og får opp tempo på displayet. Burde ikke være så vanskelig. Plater ser jo mye tøffere ut, men de tar mer plass, blir fortere slitt og låter stort sett dårligere enn cder. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 så er ikke så lurt med platespillere egentlig da. hmm Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 så er ikke så lurt med platespillere egentlig da. hmm 8789337[/snapback] Det kommer ann på hva du liker. Personelig har jeg kun brukt platespillere, og jeg trives med det. En ting du ikke kan gjøre med cd er å se oppbyggingen til sangen. På vinyler ser du når sangn bygger ned og opp (det er forandringer i mønsteret på plata). Men bortsett fra det så tror jeg ikke vinyal har andre fordeler i forhold til cd (i allefall når det kommer til praktiske ting). Det enste jeg kan tenke meg til er at du må litt opp i pris på en cd-spiller for å få de samme mulighetene som på en billig platespiller. Men dette utjevnes igjen av at cd er billigere enn vinyl (på lang sikt). Hvorvidt vinyl har bedre, eller dårligere kvalitet enn cd blir bare å ende i en endeløs diskusjon. Det eneste jeg (tror) jeg vet er at cd er komprimert og digitalisert og dermed får noe dårligere kvalitet. Men om normale folk faktisk merker det tviler jeg på. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Cder er ikke komprimert... Rent teknisk er cden bedre en platen, men det går fint an å få en plate til å låte bedre enn en cd. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 Beats Per Minute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå