Gå til innhold

Abit KR7A-Raid : STORE Problemer :(

t542978

Anbefalte innlegg

Teknisk data:

- Hovedkort: Abit KR7A-Raid

- Prosessor: AMD Athlon XP 1600+

- Minne: 2x256MB Elixir DDR CL2.5 PC2100

- Lydkort: SoundBlaster Audigy Player

- ISDN: Jensen ISDN Kort

- Skjermkort: Abit Siluro Geforce 2

- Harddisk: Seagate Barracuda IV 60GB

- CD-Brenner: Plextor 24/10/40A

- Chieftech Kabinett m/340W

Kabinettet har god kjøling og det samme har prosessoren. Hovedkortet er oppdatert med siste bios og alt av drivere ellers er oppdatert.

Problemer:

PC'en har tidligere hatt problemer at den uten forvarsel har restartet. Det kan være når man åpner explorer-vindu mail osv.. Den restarter da og Windows XP kommer med at maskina har restarta etter en alvorlig feil :(

Ellers har det vært noen problemer å innstallere office og en del annen software; hvor jeg får beskjed om alt fra CRC error til at filen ikke kan kopieres.

Sist da jeg skulle installere Windows XP på pc'en var det store problemer å komme seg forbi den første delen av installasjonen, som foregår i "dos" viduet aller først. Her var det stadig filer som ikke lot seg kopiere. etter x-antall forsøk har jeg nå klart å installere Windowx XP. Men fortsatt er det problemer at pc'en restarter innimellom.

Har prøvd på å endre plassering av kort og rambrikker, uten at det har gitt noe resultat.

Mine mistanker til hvor problemet er; -er at IDE-kontrolleren på hovedkortet er kaputt :(

Noen som har vært borti samme problem, eller har en løsning på dette?

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette høres veldig ut som en minnebrikke med feil.

Ting å forsøke:

1) Kjør memtest.

2) Prøv innstallasjon med bare en av rambrikkene inne.

3) Prøv en annen harddiskkabel.

Takk for tipset.

Kjørte testen og det viste seg at jeg hadde minnefeil. Testet først begge brikkene sammen og så hver for seg. Det viste seg at den ene brikken hadde feil på seg. Tok den ut og nå fungerer alt. Så spørs d om jeg får den på garantien. Håper det siden dette har vært feil siden jeg kjøpte den.

Godt nytt år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...