Gå til innhold

Tablet bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter en tablet-bærbar-pc. Har fått inntrykk av at det er forholdsvis få slike typer ute på markedet. Lurer derfor på om noen her på forumet har noen gode forslag til en tablet bærbar.

Jeg skal først og fremst bruke pcn til studier, så den bør fylle opp følgende krav:

- stillegående

- god strømkapasitet

- lett (helst under 2kg)

- 12-14" skjerm

- 1024mb ram

- god trykkfølsom skjerm

- gode nettverksmuligheter (enkelt å koble seg opp)

- max pris 15 000kr

Blir sannsyneligvis å benytte vista.

Håper på gode forslag, og takker for svar på forhånd. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er på utkikk etter en tablet-bærbar-pc. Har fått inntrykk av at det er forholdsvis få slike typer ute på markedet. Lurer derfor på om noen her på forumet har noen gode forslag til en tablet bærbar.

Jeg skal først og fremst bruke pcn til studier, så den bør fylle opp følgende krav:

- stillegående

- god strømkapasitet

- lett (helst under 2kg)

- 12-14" skjerm

- 1024mb ram

- god trykkfølsom skjerm

- gode nettverksmuligheter (enkelt å koble seg opp)

- max pris 15 000kr

Blir sannsyneligvis å benytte vista.

Håper på gode forslag, og takker for svar på forhånd.  :thumbup:

8765119[/snapback]

Det er en HP tablet bærbar, men jeg har lest et annet sted at siden den har sånn trykkfølsom skjerm så går det utover skermbildene, fordi det er en ekstra lag foran skjerme....;) tenke å kjøpe den jeg også, men har ombestemt meg..

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en tilsvarende PC selv. Den eneste modellen jeg har funnet er:

HP tx1128/tx1020. God pris på denne PCen, men er litt skeptisk til skjermen, og hvor god denne er som "tablet."

Syns jeg husker å ha sett at Asus har en PC med tablet funksjon, kan dette stemme?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne HP maskinen i 2 uker nå og må si meg svært fornøyd. Mulig jeg ikke er så kresen, men jeg opplever skjermen som svært god. Eneste er litt mye gjenskinn, men denne type bright crystal skjermer er det jo på svært mange nye pc'er nå....

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å styre unna HP's siste modell om du skal bruke maskinen som en digital skriveblokk. Den bruker en såkalt passiv touch-metode som gjør det helt håpløst å skrive på den, da all form for trykk på skjermen blir registrert.

Om du skal skrive mye på den, burde du velge en modell med aktiv touch, da må du bruke en spesiell penn for at den skal registrere trykk, og dermed kan du og hvile håndflaten på skjermen, som du ellers ville gjort når du skriver på en vanlig skriveblokk.

Det skal sies at de modellene definitivt er dyrere, og for å være ærlig lurer jeg på om ikke budsjettet ditt er litt snaut.

Å handle brukt kan være en god idé, hvis du ikke har for store krav av maskinvare.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne HP maskinen i 2 uker nå og må si meg svært fornøyd. Mulig jeg ikke er så kresen, men jeg opplever skjermen som svært god. Eneste er litt mye gjenskinn, men denne type bright crystal skjermer er det jo på svært mange nye pc'er nå....

8770037[/snapback]

Hvordan fungerer skjermen å skrive på? Jeg har tenkt til å bruke den til å ta notater på. Tror du den vil funger til dette?

Lenke til kommentar

Det finnes noen flere tablet pcer som kan være verdt å kikke på. Prisene her tror jeg er uten moms...

Generelt er alle tekstgjennkjenning laget for engelsk tegn, så hvordan de blir med norsk er varierende.

Toshiba Portege M400 DC2000 100/1G/12/XP 16 061,69 kr.

Toshiba Portege M200?

Lenovo ThinkPad X60t D1800 80/1/12/WL/VB 15 399,05 kr.

HP Compaq tc4400 DC1800 80/512/12/WL/XPP 8 888,80 kr.

HP Compaq tc4400 DC2000 80/1GB/12/WL/XPP 11 513,98 kr.

Fujitsu-Siemens LB T4215 D1800 80/1GB/XP 13 222,09 kr.

Endret av Tuba
Lenke til kommentar
Har lest litt om tablet PC'ene, men lurer,.. kommer de med pen som kan brukes i Photoshop med "pen pressure" funksjonen?

8770245[/snapback]

Ingen som vet? :(

8785385[/snapback]

Vil anta at alle Tablet-PCer, iallefall de med aktiv touch, har støtte for forskjellige trykknivåer.

Jeg har selv en Toshiba Portégé M200, som kom på markedet i 2003/2004, og denne har 511 forskjellige trykknivåer.

Så det er neppe noe du skal frykte for, for det er så godt som garantert at den maskinen du eventuelt velger har støtte for det.

Edit: Min maskin har fungert med "pen pressure" uten installasjon av flere drivere enn de som kommer med out-of-the-box av en ren installasjon. Det gjelder;

- Windows XP Tablet Edition

- Vista Home Premium

- Ubuntu 7.04 Feisty

Endret av Pettern800
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...