Gå til innhold

Age of Conan VS Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe ok. Eller du kan leie noen til å spille for deg. Så kan du sitte å se på uten  å gjøre noe. Bare gi en ordre i ny og ne.

8768261[/snapback]

?

 

Dette kan man vell gjøre i hvilket som helst spill? :p

 

"Sandwitch" combat er jo ment att man bare trenger trykke en knapp og se kampen utfalle seg uten noen form for inngrep før man vinner.

"Autorun" til neste og trykk en knapp... osv.

Lenke til kommentar
Conan. Det spillet ser helt ekstremt tøft og bra ut, gode omtaler og ikke noe negativt med det (uten det p2p greiene i onlinemode).

8765064[/snapback]

 

Det er et helt vanlig mmo spill, så p2p er jo helt normalt. Jeg tror ikke du skal se på Age of Conan som et singleplayer spill. Ja du spiller de første 20 lvl's i singleplayer, men etter det er det jo et helt vanlig mmo spill.

 

 

Personlig tror jeg WAR kommer til å være spillet for meg. AoC ser bra ut ingen tvil om det, men det er et par ting her og der som jeg ikke liker.

 

Pvp ser mye bedre ut i WAR, grafikken i WAR er mer for meg, og jeg er en større fan av Warhammer enn Conan. Pluss at utviklerne til WAR virker som noen veldig artige og livsglade folk, som har akkurat den rette instillingen til å lage et bra spill. Det er nok hovedpunktene for meg :thumbup:

8765343[/snapback]

 

p2p er ikke normalt, bare EQ og WoW som har det, og er kjente.

Lenke til kommentar

P2P er fullstendig normalt. La meg nevne noen få spill:

 

Anarchy Online (om du skal ha expansion packs)

Lord of the rings online

Vanguard: Saga of Heroes

Runescape (om du skal ha tilgang til alt)

World of Warcraft

Everquest 1

Everquest 2

Asheron's Call

Dark age of Camelot

Starwars Galaxies

Auto Assault

Eve online

The saga of Ryzom

Matrix online

Ultima Online

Final Fantasy XI

City of Heroes

City of Villains

Dungeons and Dragons Online

Ragnarok Online

 

 

Hmm. Kommer ikke på fler i slengen.

 

EDIT: Guild Wars er så og si det eneste unntaket i store, kommersielle MMORPG-spill.

Endret av Flaringo
Lenke til kommentar
er ikke noe særlig spesiellt på det generelle planet. vanlig combat som i WoW omtrent.

8765951[/snapback]

Hver så snill, les mer om WAR før du kommer med slike dumme påstander.

 

War er ikke WoW, det krever en del mer skills.

 

Det eneste som er som WoW og alle andre spill er at man trykker på knapper.

 

 

Så ikke kom her og sammenlign WAR med WoW.

Lenke til kommentar
WAR blir for de som ikke klarer "realtime" combatsystem.

 

 

WAR blir som wow, bare mer pvpbasert.

8765661[/snapback]

Morsomt å se at alle som skal spille AoC hater WAR. Spessielt da ingen av spillene er ute enda.

 

Gidder du å definere et "realtime" combatsysten? Hva er det som ikke er realtime med WAR sitt combat system? AoC karakterer vil også ha stats som avgjør hvor hardt og (trolig) hvor fort man kan slå. Den eneste store forskjellen er at man velger hvor slagene kommer fra i Conan.

Og et spørsmål til dere som følger godt med på AoC utviklingen. Er noen månder siden jeg sist leste om dette... Kan man bevege seg mens man slår eller avbryte et slag som er igang? For jeg leste at men ikke kan blocke eller dodge, og utifra videoene kan man ikke bevege seg før de noe trege animasjonene er ferdig. Og blir man "uskadelig" når man tar finishing movsene? Ettersom animasjonen tar 3-5 sekunder, så må det være utrolig ugunstig å gjøre i en kamp om man kan bli slått i ryggen.

 

 

 

 

Jeg såg en Warhammer trailer for ikke så lenge siden, hadde jeg ikke vist det war warhammer hadde jeg kunne banne på at det var en WoW trailer.

 

Er lei av "sandwich combat" så det blir nok AoC på meg.

8768158[/snapback]

 

 

Tilfedig WAR bilde. Ser dette ut som wow? Om jeg hadde hatt en bok med Warhamme art forran meg så skulle jeg bannet på at dette var tatt rett ut fra Warhammer verden.

 

 

Raskt spørsmål: Er spill med "auto attack" = "sandwich combat", uansett hvordan spillet fungerer?

 

 

 

Utviklerene av WAR laget også Dark Age of Camelot, og de som spilt det så kan bevittne et veldig dypt og avansert combat system. WoW of DAoC er to motpoler, der wow er pink pony action og DAoC er for avansert for de fleste. WAR tror jeg vil lande et sted i mellom, men dette er gjetting etter som verken jeg eller noen av dere vet hvordan combat systemet fungerer. Alt tyder på at det blir veldig team basert. Nok en gang er wow en motpol ettersom teamplay ikke eksisterer stort mye utover healing og hvem man DPSer.

 

Hvordan det blir i AoC vet jeg ingenting om... kanskje dere vet noe om det (uten å gjette)?

 

 

Jeg kommer til å spille begge spillene uten tvil, men som Trynemjoel sa så har AoC en del uvisse momenter som kan make og breake, mens i WAR så vet vi at de vi får allerede fungerer. Jeg liker at utviklere lager nye ting som AoC gjør, men kun hvis det blir bra, noe jeg tror vi må vente å se.

Lenke til kommentar
Hver så snill, les mer om WAR før du kommer med slike dumme påstander.

 

War er ikke WoW, det krever en del mer skills.

 

Det eneste som er som WoW og alle andre spill er at man trykker på knapper.

 

 

Så ikke kom her og sammenlign WAR med WoW.

8770711[/snapback]

 

Kan du forklare hva som skiller combat-systemet i WAR og Wow?

Lenke til kommentar
Gidder du å definere et "realtime" combatsysten?

Hva er det som ikke er realtime med WAR sitt combat system?

"Realtime" combatsystem er når man velger selv hva man skal gjøre, når man skal slå.

I WAR, eller WoW så kan man, om man vil, bare trykke på en knapp, så spise sin middag og se kampen utføre seg av seg selv. Der du etter enstund har vunnet.

 

Det går selvfølgelig ikke fort, men det er mulig. Med ett "realtime" combatsystem så er ikke dette mulig fordi man selv trykker en knapp for hvert slag, spark eller lignende.

AoC karakterer vil også ha stats som avgjør hvor hardt og (trolig) hvor fort man kan slå. Den eneste store forskjellen er at man velger hvor slagene kommer fra i Conan.

Den store forskjellen er att man velger hvor man skal slå, når man skal slå, samt legge til rette fiendens "soft spots" for å gjøre dette så bra som mulig.

En kar med ett shold på venstre side, har jo en masse beskyttelse på nettopp venstre side, derfor velger man slag og comboer som gør skade på høyre side, f.eks

Og et spørsmål til dere som følger godt med på AoC utviklingen. Er noen månder siden jeg sist leste om dette... Kan man bevege seg mens man slår eller avbryte et slag som er igang? For jeg leste at men ikke kan blocke eller dodge, og utifra videoene kan man ikke bevege seg før de noe trege animasjonene er ferdig. Og blir man "uskadelig" når man tar finishing movsene? Ettersom animasjonen tar 3-5 sekunder, så må det være utrolig ugunstig å gjøre i en kamp om man kan bli slått i ryggen.

Ja man kan bevege seg når man slår, man kan løpe og slå, "strafe" og slå osv.

Avbryte ett slag kan jo ikke engang boksere så nei det er ikke mulig.

 

Man kan ikke blokke, eller dodge pga "latency". Dagens teknologi er ikke bra nok for att man skal kunne sende info frem-tilbake og frem igjen, for att man skal kunne blokke. Man kan jo såklart ha det i spillet, men folk med lav "latency" ville fått en enorm fordel og det ville vært en fiasko.

 

En combo er "motion captured" der karakteren utfører noen spesielle harde slag,f.eks.

Har man startet en combo så må man fullføre denne. Det att en combo tar 3-5 sekunder er bare tull. Jeg har ikke sett en combo som tar stort sett større tid enn 1,5 sekund, der de fleste tar 1 sekund.

Raskt spørsmål: Er spill med "auto attack" = "sandwich combat", uansett hvordan spillet fungerer?

8771099[/snapback]

 

Så ja det stemmer, spill med "auto attack" = "sandwich combat". Bare pga man kan sette seg ned å spise mens man ser karakteren sin utføre kampen forran seg.

Lenke til kommentar
Kan du forklare hva som skiller combat-systemet i WAR og Wow?

8771133[/snapback]

Kan du forklare hva som skiller combat systemet fra noen MMORPGer siden EQ1? Svaret på det spørsmålet vil være svaret på ditt spørsmål.

 

Svaret er, veldig mye og spillet er ikke kommet ut enda, så vi vet ikke hva som er forskjellene. Det vi kan annta er at spillet vil være mer likt daoc enn wow og at systemet ikke vil være bygget på noskill instants og burst damage. Heller så vil klassene være bygget for teamplay slik at man er avhengig av groupmembers for å hjelpe seg (i group vs group combat). Dvs. at en caster\healer må ha en tank som beskytter de, enten det er med taut (som ja, fungerer i pvp (skifter ikke targets tho)) eller ved å stå i vegen (da det finnes collision detection) eller stuns\knockbacks\knockdowns eller guard (at man bruker sjoldet for å blokkere inkommende angrep mot en ally).

 

Den type ting.

Lenke til kommentar
*snip*

Så om jeg setter noe på slå knappen min i AoC så er jo det nett det samme. Hva faen mann. Det har da ingen verdens ting med combat systemet å gjøre.

 

Jeg forstår ikke dette med softspots heller. Det gir jo ikke noe til gameplayet. Mot de med skjold ender man vel bare opp med å slå på den svake siden hele tiden. Og man lærer vel seg for hvilke komboer som er mest effektiv mot hvilke classer. Jeg ser ikke det helt store sånn vi har sett combat systemet til nå. Og ja, jeg er smertelig klar over at det er beta. Det er derfor jeg lurer på hvordan de skal lage dette interesant. Vi har vel ikke sett noe spesifikt av spells eller styles fra de forskjellige classene?

 

Jeg er klar over dette med latency, men det setter jo store grenser for hva som er mulig med et såkalt "realtime" combatsystem. Da er det jo imo veldig lite realtime igjen. Om du har spilt God of War så har du et skikkelig combat system. Men det er såklart ikke mulig i et MMO.

 

Ja man kan bevege seg når man slår, man kan løpe og slå, "strafe" og slå osv.

Avbryte ett slag kan jo ikke engang boksere så nei det er ikke mulig.

Ah, det er kult. Vet du om noe video man kan se det i?

 

 

Har registrert meg for WAR:Beta nå.

 

Når er den? Altså når kan vi begynne å spille det? :hmm:

 

Er ikke announcet enda.

Endret av zappy
Lenke til kommentar
*snip*

Så om jeg setter noe på slå knappen min i AoC så er jo det nett det samme. Hva faen mann. Det har da ingen verdens ting med combat systemet å gjøre.

Det jeg snakket om er "Sandwich-combat" hva det menes bak det ordtaket.

 

Jeg sier bare att i WAR så har man "auto-target", samt "auto-attack". Noe som gjør att man _kan_ trykke på en knapp og ikke gjøre noe mer og det er det.

 

Det kan man _ikke_i AoC. Der er det ikke "auto-attack" eller "auto-target", man må selv "sikte" inn slag, eller "sikte" selv som en "ranger", og alle våpenene har en "range". Så slår man en stor "two-handed" sverd rundt seg og den treffer folk så vil alle som står rundt innen for sverdets rekkevidde ta skade.

Det er vell ikke mulig i WAR siden man har en fast target omgangen. Det finnes sikkert AOE attacks, men det blir ikke på samme måte.

Jeg forstår ikke dette med softspots heller. Det gir jo ikke noe til gameplayet. Mot de med skjold ender man vel bare opp med å slå på den svake siden hele tiden. Og man lærer vel seg for hvilke komboer som er mest effektiv mot hvilke classer. Jeg ser ikke det helt store sånn vi har sett combat systemet til nå. Og ja, jeg er smertelig klar over at det er beta. Det er derfor jeg lurer på hvordan de skal lage dette interesant. Vi har vel ikke sett noe spesifikt av spells eller styles fra de forskjellige classene?
På hvilken måte gir ikke "soft spots" på en karakter noe til gameplayet?

Det er det samme som å si att i Counter Strike så hadde gameplayet vært like bra om man tok like mye skade i armen som i hodet. Counter-Strike har hitboxes, det samme har Age of Conan.. Treffer man en arm, så gjør man ikke like mye skade som om man treffer kroppen, eller hodet.

 

Har en person ett shold på en side, så bruker man slag kombinasjoner der det er mest slag på fiendens "svake" side, siden man da treffer inn flere slag, sant?

Jeg er klar over dette med latency, men det setter jo store grenser for hva som er mulig med et såkalt "realtime" combatsystem. Da er det jo imo veldig lite realtime igjen. Om du har spilt God of War så har du et skikkelig combat system. Men det er såklart ikke mulig i et MMO.
Alt er "realtime" i Age of Conan utenom blokkeringer. Der er det stats som slår inn, på samme måte som i WAR.

 

Man kan fremdeles hoppe ut av fiendens sverds rekkevidde ved å ta ett kjapt steg bakover, eller hoppe til siden når man ser ett slag/combo komme.

Og er WAR som i WoW, så kunne man ikke gjøre det pga f.eks Sinister Strike hadde ett mye større slag område i seg selv, enn sverdet man brukte.

Man kunne altså ikke hoppe unda, for rekkevidden var for stor. Man måtte være flere meter ifra før slagene ikke traff.

Ah, det er kult. Vet du om noe video man kan se det i?

8771501[/snapback]

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=15749

Se på flere av de "nye" filmene så viser dem det.

 

 

Uansett så er vi jo på likt plan.. Jeg vet masse om AoC, du vet masse om WAR. Jeg liker Conan og Hyboria universet, du liker Warhammer universet. Og dette er vell den største grunnen til att vi velger de spillene vi velger. :)

 

Om jeg ikke blir slukt opp av Age of Conan vil jeg jo prøve WAR jeg også.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Det jeg snakket om er "Sandwich-combat" hva det menes bak det ordtaket.

Ah, missforstod deg.

 

Jeg sier bare att i WAR så har man "auto-target", samt "auto-attack". Noe som gjør att man _kan_ trykke på en knapp og ikke gjøre noe mer og det er det.

Delte meninger. Et "autoattack" system har uante muligheter som Conan systemet ikke har.

 

 

På hvilken måte gir ikke "soft spots" på en karakter noe til gameplayet?

Det er det samme som å si att i Counter Strike så hadde gameplayet vært like bra om man tok like mye skade i armen som i hodet. Counter-Strike har hitboxes, det samme har Age of Conan.. Treffer man en arm, så gjør man ikke like mye skade som om man treffer kroppen, eller hodet.

 

Har en person ett shold på en side, så bruker man slag kombinasjoner der det er mest slag på fiendens "svake" side, siden man da treffer inn flere slag, sant?

 

Ja, jeg er med på den, men man kan fremdeles bare velge 6 forskjellige slag vinkler her. Man aimer ikke som i FPSer.

 

 

Alt er "realtime" i Age of Conan utenom blokkeringer. Der er det stats som slår inn, på samme måte som i WAR.

Vel, stats slår også inn på alt i conan... Om man kommer gjennom block, hvor mye skade man gjør etc.

Man kan fremdeles hoppe ut av fiendens sverds rekkevidde ved å ta ett kjapt steg bakover, eller hoppe til siden når man ser ett slag/combo komme.

Jo mer dette er mulig, jo bedre! Jeg skal titte på videoene du linket.

 

Uansett så er vi jo på likt plan.. Jeg vet masse om AoC, du vet masse om WAR. Jeg liker Conan og Hyboria universet, du liker Warhammer universet. Og dette er vell den største grunnen til att vi velger de spillene vi velger. :)

8771665[/snapback]

Jeg er ikke noe stort warhammer fan, jeg er mer Mythic fan. ^^

Men ja, høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Vel, Warhammer Online HADDE vært bedre om de orginale skaperene hadde forsatt utviklingen.

Climax sin utvikling av Warhammertittelen var jo gyselig for å si det mildt.

may04_warhammeronlinepc2___1084582833.jpg

Den som er ute nå er laget av noen andre som kjøpte "navnet" fra Workshop. Tingen er at den var FOR avansert for dem, og budsjetten gikk i dass.
Budsjettet til hvem? Etter at EA gikk inn i partnerskap med Mythic har ikke akkurat penger vært et problem, men om det er Climax du sikter til, så gikk selskapet rimelig fort nedover ja. Mythic har lang erfaring fra Dark Age of Camelot og Realm versus Realm Combat er hva som har gjort dem kjent og hva som vil gjøre spillet underholdene i lang tid.
De som har den nå laget "ny", så ingenting fra den orginale er i den.

Orginalen som i Climax sin versjon? Ja takk og lov. Etter de kjøpte lisensen fra Games Workshop for å utvikle spillet måtte de starte på nytt, og i sterkt samarbeid med Games Workshop, noe Climax bare gjorde i begrenset grad. Mythic sitt spill virker å være mer tro til Warhammer enn Climax sitt dårlige forsøk.

Så Age of Conan kommer nok til å "rule" MMO verden når det gjelder "fantasy".
Det komme helt an på, kampsystemet er hva som er veldig nyvinnende i Age of Conan og kan gjøre det veldig upopulært om det ikke vinner gjennom hos spillere. Google Trends viser også til større popularitet hos Warhammer Online blandt søkere enn Age of Conan, så det at Age of Conan vil "rule" MMO-verden sier jeg meg skeptisk til. De vil ha et godt forsprang etter at Mythic utsatte sin utgivelse til Q1 2008, men ikke mye annet tilsier at de har et stort overtak.
Ellers venter jeg i spenning på Star Trek Online....er møkk lei av all den fantasy spillene der ute.
EVE Online er jo flott romspill om du liker den slags.
Lenke til kommentar
Delte meninger. Et "autoattack" system har uante muligheter som Conan systemet ikke har.
De mulighetene er jeg og sikker mange andre innteressert i å høre om.
På hvilken måte gir ikke "soft spots" på en karakter noe til gameplayet?

Det er det samme som å si att i Counter Strike så hadde gameplayet vært like bra om man tok like mye skade i armen som i hodet. Counter-Strike har hitboxes, det samme har Age of Conan.. Treffer man en arm, så gjør man ikke like mye skade som om man treffer kroppen, eller hodet.

 

Har en person ett shold på en side, så bruker man slag kombinasjoner der det er mest slag på fiendens "svake" side, siden man da treffer inn flere slag, sant?

Ja, jeg er med på den, men man kan fremdeles bare velge 6 forskjellige slag vinkler her. Man aimer ikke som i FPSer.

Jo man "aimer" i den forstand att man ikke har noen "auto-target" der man automatisk står mot sin fiende hele tiden. Og skal jeg slå ett høyt venstre slag så må jeg stille meg selv slik att våpenet treffer hodet, og ikke skulderen. Spillere med god "aim" og "character controll" vil her ha en fordel.

 

Og er man en "ranger" så "aimer" man akkurat på samme måte som om det var ett FPS spill.

Alt er "realtime" i Age of Conan utenom blokkeringer. Der er det stats som slår inn, på samme måte som i WAR.

Vel, stats slår også inn på alt i conan... Om man kommer gjennom block, hvor mye skade man gjør etc.

Spillet er jo ett MMORPG, så ja stats har noe å si ettersom man levler på samme måte som alle andre level-skill based RPG spill.

 

Våpen har "stats", sko gjør en bedre til å gå usett i skyggene f.eks, mens noen hansker gjør deg bedre til å klatre. Ett våpen kan være tyngre enn normalen, som går over hastigheten på slagene, men _hvis_ man treffer så vil man knuse mer, gjøre mer skade osv.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Ja man kan bevege seg når man slår, man kan løpe og slå, "strafe" og slå osv.

Så gjennom de fleste filmene nå, kunne ikke se noe til det. Er en viktig feature for meg. Vet du hvor jeg kan se det?

 

Trynemjoel: Climax var ikke noe å skryte over nei.

Lenke til kommentar
Delte meninger. Et "autoattack" system har uante muligheter som Conan systemet ikke har.
De mulighetene er jeg og sikker mange andre innteressert i å høre om.

Det gikk litt fort i svingene her, la meg omformulere det jeg prøvde å si.

1) Auto attack konseptet har uante muligheter.

2) Og det er mye i et autoattack system som ikke er mulig i conans system.

 

 

såh:

 

Når det gjelder 1)

Alle jeg har snakket med og de fleste i denne tråden som liker AoC, tror at combat systemet i WAR = WoW fordi det har autoattack. F.eks. DAoC har også et autoattack system, men er totalt forskjellig fra alt annet. Konkulsjon: Auto attack systemet er ikke et begrenset, tregt og lite action basert system og har uante muligheter i forhold til hvordan spillbarheten er. "Trykke på en knapp og vente" høres umåtelig døvt ut, men når man hele tiden har ting å gjøre (som man ikke har i wow) så er det et system som kan utfordre hvem som helst.

 

og 2)

Denne er vanskelig å svare på, men selvforklarende på samme tid. Etter som man ikke kan targete ting så vil man ikke kunne bruke spells ranged attacks og melee på samme måte. Om det er bra eller dumt er jo såklart opp til hver enkelt å vurdere.

 

En av svakhetene til dette combat systemet er at man altid slår AE angrep, noe jeg tror kan begrense hva de kan gjøre med styles, chain styles, posisjonal styeles og lignende. Det gjør også semi store slagsmål kaotisk. uten å kunne targete så sliter man også med support classer og mange type castere. Hvordan løser de targeting for en caster som står i bakgrunnen? Hvordan vil support classer fungere? Teamplay?

 

Noe bedre kan jeg ikke forklare det, men jeg kan sette spørsmål ved 100 ting ved AoC, der jeg kun har et spørsmål for WAR: Vil de klare å gjøre combaten like bra som de har målsatt (med tanke på teamplay, skill og fun faktor)? Det er noe jeg ikke kan vite før jeg har fått hands on på det endelige produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...