Xecuter Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Dere er sikkert drittlei av slike tråder, men jeg poster allikevel. Jeg har ikke verdens beste maskin og derfor vil jeg ta ut den beste av den. Prosessor: AMD Athlon XP 2000+ Hovedkort: EPoX EP-8K9A7i Mer info om hovedkort. RAM: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Har gjort litt prosessorklokking i dag, og har CPU clock på 151 foreløpig. Ved startopp står det: Main Prosessor: AMD Athlon XP 2000+Memory Testing: 1048576K OK CPU Real Clock: 1888MHz (151x12,5), FSB 302 Litt OT: Noe morsomt er at ved 155 så heter prosessoren AMD Athlon XP 2600+ :!: Men så har jeg lest hardware.nos overklokkingsguide, hvor det står at man kan overklokke hovedkortet, men jeg vet ikke hvordan. Noen idéer? Slik ser Power BIOS Features ut (se bilde), bare at hos meg er Current FSB Frequency 133MHz Current DRAM Freqeuncy 200MHz CPU Clock 151 Vcore Default Voltage 1.600 V Current Voltage Default Adjust Voltage + 0.000 V DIMM Default Voltage 2.70 V Add Voltage + 0.00 V New Voltage 2.70 V Fra manualen: System PerformanceThis item will help you to configure your system. We recommend you leave “Standard” at the default value. Options: Standard, Fast, Fastest, Turbo, Ultra, Expert. Note: Selecting higher performance may cause instability. CPU Timing This item allows you to adjust chipset internal CPU Timing for better performance. Options: Normal, Fast. ROMSIP Table This item can enhance performance. Options: Normal, Fast, Ultra. DRAM Command Rate Setup the timing at each cycle. Options: 1T Command, 2T Command. Spread Spectrum If you enable spread spectrum, it can significantly reduce the EMI (ElectroMagnetic Interference) generated by the system. Options: Disabled, Enabeld. CPU Ratio This item allows you to select the CPU ratio. Options: Auto, x6 ~ x13. Red.: Noen som kan forklare meg hva dette er? Endret 2. juni 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå