Gå til innhold

Verdens beste vokalist (Finaleomgang her)


Juden

Finale: Hvem mener du er verdens beste vokalist?  

278 stemmer

  1. 1. Finale: Hvem mener du er verdens beste vokalist?

    • Axl Rose
      6
    • Björk
      5
    • Bono
      4
    • Bruce Dickinson
      19
    • Bruce Springsteen
      15
    • Chris Cornell
      8
    • Fish
      2
    • Frank Sinatra
      5
    • Freddie Mercury
      55
    • Ian Gillian
      3
    • Jahn Teigen
      4
    • James Hetfield
      23
    • John Lennon
      8
    • Johnny Cash
      16
    • Jussi Bjørling
      2
    • Jørn Lande
      3
    • Kristoffer Garm Rygg
      5
    • Kurt Nilsen
      8
    • Matthew Bellamy
      6
    • Maynard Keenan
      14
    • Mikael Åkerfeldt
      29
    • Morten Harket
      5
    • Robert Plant
      15
    • Thom Yorke
      6
    • Tom Waits
      12


Anbefalte innlegg

Wall of text

8967124[/snapback]

 

Mye fornuftig her, som alt renner ut i at dette er en diskusjon rundt våre favoritter, og ikke hvem som fortjener tittlen verdens beste vokalist. Hver gang jeg sier "Derfor er Mikael Åkerfeldt verdens beste vokalist" regner jeg det som underforstått at dette er min mening. Men likefult; det er min mening, Mikael Åkerfeldt er verdens beste vokalist, og det er fint lite du kan si som vil få meg til å endre synspunkt her.

 

Morsomt at du skulle trekke inn Dan Swanô. Jeg har hørt veldig mye på det han har hatt fingrene sine med på. Swanö er helt klart en god vokalist, og det kunne kanskje la seg gjøre å plassere ham på samme hylle som Åkerfeldt. (I studio) Har ikke tid til å utdype dette veldig nå, men la meg si dette: Det var en grunn til at EoS lot Åkerfeldt stå for growling på Crimson.

 

Det er klart at han har sin spesielle vokal, som alle andre, og man kjenner den igjen om man kjenner den godt nok, men så voldsomt lett gjenkjennelig vil jeg ikke påstå at den er.

 

Jeg kjenner vokalen godt, det er selvsagt derfor jeg kan kjenne den igjen så enkelt som jeg gjør. Dette er overførbart til mange andre sammenhenger.

 

...befinner seg på denne lista har mye mer med hvor kjente og populære bandene deres er enn hvem som faktisk er "verdens beste vokalist" som det er avstemningen går ut på.

 

Det vil alltid være noen som stemmer ut fra slike kriterier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsomt at du skulle trekke inn Dan Swanô. Jeg har hørt veldig mye på det han har hatt fingrene sine med på. Swanö er helt klart en god vokalist, og det kunne kanskje la seg gjøre å plassere ham på samme hylle som Åkerfeldt. (I studio) Har ikke tid til å utdype dette veldig nå, men la meg si dette: Det var en grunn til at EoS lot Åkerfeldt stå for growling på Crimson.

 

Dan Swanö har hatt sine problemer med stemmen ja, og klarer vel også ikke å growle lenge nok sammenhengende til å spille live såvidt jeg vet. Det er klart et problem, men slike live-svakheter er ikke noe som endrer min oppfatning av en vokalist. (Om det derimot er noen som synger surt live :thumbdown: ).

 

Der har du forresten enda et eksempel på at jeg ikke har kjent igjen Åkerfeldt :p . Ante ikke at det var han som sto for vokalen før du sa det nå.

 

...befinner seg på denne lista har mye mer med hvor kjente og populære bandene deres er enn hvem som faktisk er "verdens beste vokalist" som det er avstemningen går ut på.

 

Det vil alltid være noen som stemmer ut fra slike kriterier.

 

Det var ikke hele poenget mitt. Ja, det er noen som stemmer ut fra de kriteriene, men det jeg hovedsaklig mente å trekke frem er at kjente vokalister har flere hørt, altså vet flere hvor gode de er, slik at de kan stemme på dem. Da hjelper det ikke hvor fantastisk bra enkelte av de andre på lista måtte være, fordi folk ikke har hørt dem, og altså stemmer på den beste av dem de har hørt.

Endret av kakk
Lenke til kommentar
Ingen tvil  - Freddie Mercury.

For meg er han også en av de største musikerene som har levd, han var òg en suveren pianist og komponist.

 

Legger ved en link som viser den prestasjonen som jeg syns er den beste, eller hvertfall en av de beste (vanskelig å velge) som han har gjort, nemlig Bohemian Rhapsody under Live Aid-konserten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MKQZpjEu3O4

8977534[/snapback]

 

Fint, men her snakker vi om vokalister ;p

 

Mercury er oppskrytt, det filmklippet beviser det. :)

Lenke til kommentar
Mercury er oppskrytt, det filmklippet beviser det. :)

8978047[/snapback]

Det utsagnet sier mer om deg enn om Mercury's synging. :roll:

8978070[/snapback]

Stiller meg bak Anathema her. Mercury er oppskrytt, ser ikke det helt store med han. Det er kanskje lettere å forgude ham om man er queen-fan, men jeg ser ikke på ham som noe annet enn middelmådig.
Lenke til kommentar
Stemmer det. Nei du, jeg er faktisk at den oppriktige mening at Mercury er oppskrytt. Klippet Gripen linket til gjorde ikke noe i retning av å overbevise meg om noe annet.

8978085[/snapback]

http://www.youtube.com/watch?v=veTm1sZz2eo

 

Bedre klipp av den låten.

 

Selvfølgelig, min favoritt er ikke Freddie Mercury og samtlige vokalister overgås av denne fyren;

 

http://www.youtube.com/watch?v=B8WOKsdHuc4

 

Jussi Björling selvsagt.

Lenke til kommentar
Mercury er oppskrytt, det filmklippet beviser det. :)

8978047[/snapback]

Det utsagnet sier mer om deg enn om Mercury's synging. :roll:

8978070[/snapback]

Stiller meg bak Anathema her. Mercury er oppskrytt, ser ikke det helt store med han. Det er kanskje lettere å forgude ham om man er queen-fan, men jeg ser ikke på ham som noe annet enn middelmådig.

8978109[/snapback]

 

Støttes! :)

Lenke til kommentar
Ingen tvil  - Freddie Mercury.

For meg er han også en av de største musikerene som har levd, han var òg en suveren pianist og komponist.

 

Legger ved en link som viser den prestasjonen som jeg syns er den beste, eller hvertfall en av de beste (vanskelig å velge) som han har gjort, nemlig Bohemian Rhapsody under Live Aid-konserten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MKQZpjEu3O4

8977534[/snapback]

 

jeje, beste vokalist man skal frem til her da :)

Jeg har et annet syn enn deg på hvilken sang han fremfører best under den konserten også ;)

 

edit: tok vekk en missforståelse av hva jeg trodde iMono skrev.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Oisann, sorry iMono. Bøyer meg i støvet!! :ohmy:

Jeg leste litt fort igjennom, og forsto ikke hva du mente.

 

Sånn jeg nå tror du mente det, er at han fremfører låten bedre på "Live at Wembley 86" bedre enn på "Live Aid" konserten?

Isåfall må jeg si meg helt enig.

 

(gah, kombinasjon av feber i 40 og lese fort gjorde at jeg bæsjet på leggen)

Lenke til kommentar
jeje, beste vokalist man skal frem til her da :)

 

8978305[/snapback]

Har jeg sagt noe annet kanskje? :ermm:

 

Dessuten, fremførelsene av Bo-Rhap fra Live at Wembley-konserten og Live Aid-konserten er vanskelig å sammenligne. I Live Aid versjonen spilles bare 1/3 av sangen før den går over til Radio Ga Ga.

De hadde heller ikke noen oppvarming/forbereding til når de skulle spille, sånn var det med alle band på den konserten, det skulle være sånn. I Live at Wembley-versjonen var de jo helt for seg selv, og hadde plenty med tid til å forberede seg til når de skulle spille. De hadde også mye mer å vise der, så selvsagt var den bedre.

 

Men allikevel, jeg syns han hadde mye mer kraft i stemmen under Live Aid. Formålet med hele konserten var jo å håve inn så mye penger som mulig, og det foregikk jo på den måten at artistene ga det de hadde.

Nå skeiet det litt ut her, men dere skjønner hvorfor!

Lenke til kommentar
Oisann, sorry iMono. Bøyer meg i støvet!!  :ohmy:

Jeg leste litt fort igjennom, og forsto ikke hva du mente.

 

Sånn jeg nå tror du mente det, er at han fremfører låten bedre på "Live at Wembley 86" bedre enn på "Live Aid" konserten?

Isåfall må jeg si meg helt enig.

 

(gah, kombinasjon av feber i 40 og lese fort gjorde at jeg bæsjet på leggen)

8978383[/snapback]

Du er selvfølgelig tilgitt... Jeg mener Live at Wembley er den beste live-opptredenen totalt sett av Queen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...