Gå til innhold

Verdens beste vokalist (Finaleomgang her)


Juden

Finale: Hvem mener du er verdens beste vokalist?  

278 stemmer

  1. 1. Finale: Hvem mener du er verdens beste vokalist?

    • Axl Rose
      6
    • Björk
      5
    • Bono
      4
    • Bruce Dickinson
      19
    • Bruce Springsteen
      15
    • Chris Cornell
      8
    • Fish
      2
    • Frank Sinatra
      5
    • Freddie Mercury
      55
    • Ian Gillian
      3
    • Jahn Teigen
      4
    • James Hetfield
      23
    • John Lennon
      8
    • Johnny Cash
      16
    • Jussi Bjørling
      2
    • Jørn Lande
      3
    • Kristoffer Garm Rygg
      5
    • Kurt Nilsen
      8
    • Matthew Bellamy
      6
    • Maynard Keenan
      14
    • Mikael Åkerfeldt
      29
    • Morten Harket
      5
    • Robert Plant
      15
    • Thom Yorke
      6
    • Tom Waits
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut av de som var stemte jeg på Bruce Springsteen, synes det er litt overraskende at han bare har 1 stemme. Jeg mener ihvertfall at han har en sykt digg sound med den litt raspete stemmen, i tillegg til at han lager sykt gode sanger og er en insanly god performer:) Men det er no bare min mening

Lenke til kommentar

stemte Bruce Dickinson og Axl Rose:p

Bruce fordi han faktisk har sjukt god stemme og fortsatt gjer det godt på scenen:D min klare nummer 1^^

 

Axl Rose er/var faktisk ein bedre vokalist enn mange klarar å sjå.. høhø.. hørtes litt søkt ut. men han hadde ein sjuk energi i syngingen sin som eg ikkje har hørt noken andre ha (kanskje bortsett fra Bruce). men, det er mi meining:)

Lenke til kommentar
Haha, Bruce Dickinson ligger ann til å vinne? Hvis ikke han har god vokal så vet ikke jeg hvertfall... treffer hver eneste tone, er en mester i variasjon og heldigvis klarer han alltid å komme opp med banebrytende nye vokal-linjer...

8775599[/snapback]

Tonedøve bergensere altså.

 

Men jeg må nok skuffe deg, det er Freddy Mercury. Men det er jo flott som faen, det var disse jeg stemte på.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Matthew Bellamy (Muse); klarer å holde utrolig høye toner, og er både en røver i å synge forholdsvis "hardt" og i å synge fint.

 

Thom Yorke (Radiohead); har en stemme som forsåvidt er litt lik Bellamy sin. Men der Bellamys stemme er bedre i rocke-sanger, synger Yorke med slik innlevelse og dyktighet i Radioheads roligere sanger at frysningene fort sprer seg nedover armene.

8767372[/snapback]

 

heilt enig, trudde først at vokalisten i radiohead var den samme vokissen som er i muse :yes:

Lenke til kommentar

ja akkurat hvorfor skulle vi ha interesse for det? Vi får ikke vite hvilken av vokalistene som folk mener er best, når de fleste som stemmer her på forumet ikke har så peiling på musikk en gang.

 

Hadde det vært kun musikkinteresserte som hadde hørt alle vokalistene og hadde sterkt grunnlag for å vurdere og stemme på dem, villde det vert interesangt.

 

Ikke dette. Poenget mitt var at det bare sier meg en ting: Hvilke vokalister forum-folket har hørt mest om?

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ikke i tvil: Bruce Springsteen über alles.

8872472[/snapback]

Hverdens aller beste vokalis er Death Cab's Ben Gibbard :)

8873236[/snapback]

Kan ikke vi begrunne svarene våre a? :ohmy:

Lenke til kommentar
Å vere verdas beste vokalist handlar ikkje om kvein ein likar og det er ikkje subjektivt. Kven som er best er objektivt, ikkje noko 'smaken er som baken'-piss her.

8888596[/snapback]

Det er jo ganske umulig å ikke være subjektiv da alle har forskjellig smak og mening om hva som er BRA.

Lenke til kommentar

På tide å gå videre til en evt. finale snart?

 

Bruce Dickinson er alldeles ikke dårlig, selv ikke live.

 

Nå er jeg ikke akkurat en stor fan av Iron Maiden, men de har en rekke godlåter. Jeg har også sjekket ut et par live-låter.

 

Jeg mener at hvis man skal kalle en person verdens beste vokalist han/hun synge bra, også live.

 

Derfor gikk min stemme til Bono, jeg vet det er mange som er uenige med meg, men jeg står ved det, den andre stemmen min gikk til Freddie Mercury.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

 

Å vere verdas beste vokalist handlar ikkje om kvein ein likar og det er ikkje subjektivt. Kven som er best er objektivt, ikkje noko 'smaken er som baken'-piss her.

8888596[/snapback]

 

Det er jo ganske umulig å ikke være subjektiv da alle har forskjellig smak og mening om hva som er BRA.

8892849[/snapback]

Det er ganske enkelt å vere subjektiv. Det handlar berre om å sjå (høyre?) etter prestasjonar og ikkje tenkje på om ein likar musikken eller ikkje. Ein dyktig vokalist er dyktig uansett, dersom ein ikkje klarar å skilje mellom gode og dårlege vokalistar fordi ein er hjernevaska av musikksmaken sin har ein ingenting i denne tråden å gjere.

Lenke til kommentar
Det er ganske enkelt å vere subjektiv. Det handlar berre om å sjå (høyre?) etter prestasjonar og ikkje tenkje på om ein likar musikken eller ikkje. Ein dyktig vokalist er dyktig uansett, dersom ein ikkje klarar å skilje mellom gode og dårlege vokalistar fordi ein er hjernevaska av musikksmaken sin har ein ingenting i denne tråden å gjere.

 

Kom med deres favoritt og begrunn svaret!

 

Og det var fra OP. Da gjenstår det bare å si: Oi.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...