Gå til innhold

RAID

Anbefalte innlegg

Har en server stående med en RAID5 3+1 løsning her..

Ene disken gikk føyken her om dagen, og da jeg skulle bytte den presterte jeg å bytte feil disk... :oops:

Så nå står 2 disker som failed or disconnected på raid-oppsettet ved boot (Promise PR SUPERTRAK SX6000), og jeg får ikke maskinen opp igjen. Er det noen måte å få opp dette igjen?

Disk1 tok kvelden, men jeg bytta ut disk2 med ny disk, starta maskinen, fikk den ikke opp. Bytta deretter om på diskene, satte tilbake disk2, og bytta ut disk1 med nye disken. Boota maskinen, samme feilen.. Vet ikke hvordan replikering av dette funker, har dataene fra den ødelagte disken blitt replikert til den nye disken, og deretter tilbake til den tidligere fungerende?

..hmmmm, utrolig knotete forklart, sorry.. :-?

Takk på forhånd for all hjelp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med samme problem, men jeg gikk videre og prøvde ABSOLUTT ALT med alt jeg hadde av oppstart, - dos w nt 200 xp,- name it.... - i fylla----.... Resultat ? Følger... uidentiferbart filsys.,- på godt Norsk... :evil:

Sier du ifra hvis du kommer på noe?

Lenke til kommentar
Joa, det kan jeg gjøre..

Ser dårlig ut  :cry:  

..tror det er takk og farvel i grunn..

Jepp, har du ikke backup av diskene dine så har du mistet all data på 2 disker. Er derfor eg ikke bruker raid 0 lenger. Så du må nok lage et nytt array på diskene dine, etter du har gjort det så må du formatere begge diskene dine?

Lenke til kommentar

Jepp, har du ikke backup av diskene dine så har du mistet all data på 2 disker. Er derfor eg ikke bruker raid 0 lenger. Så du må nok lage et nytt array på diskene dine, etter du har gjort det så må du formatere begge diskene dine?

Hmm, raid 5 og raid 0 kan vel knapt nok sammenlignes?

..tror det er det som er prosedyren nå ja..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...