Daniel-san Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 oppdaget en vannpøl i bilen - grunnet bakvinduet ikke er fullstendig tett og regnvann er skyldt inn. Hva kan jeg tette vindu med ?! Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Er vinduet limt fast eller har du pakning? Uansett, så kan du fylle med silikon, men det holder sjelden i lengden. Fare for rust er det også. Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Kommer litt an på hvor ny bilen din er og hvor mye den er verdt. Hvis den er relativt ny eller litt verdt vil jeg ikke anbefale å drive å dytte inn drit og holde på med reodor-løsninger. Da er det bedre å reparere det permanent hos en glassmester. Koster litt mer, men er bedre enn at noen skal prute på bilen din når du selger den pga. rallemikk på bakruta. Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 gammal bil. Det er sånn lufteluke i selve vinduet - og det er pakningen der som er helt jalla Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Er det en gammel bil det ikke er så nøye med kan du jo bore hull i gulvet slik at vannet som kommer inn også slipper ut igjen. Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Gammel bil eller ikke så vil man ha det tett. Silikon danner rust så det vil du ikke bruke. Derimot finn stoffet som heter tec7, brukes på samme måte som silikon. Funker meget bra og det holder. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Er ruta lekk er det jo greit å få reparert men som oftest kommer det også vann i gamle biler via utslitte pakninger og da er det greit med dreneringshull. Husker en gammel bil jeg hadde sveiset hjulbrønnene i. På en regnfull tur fra Mo I Rana til Møre oppdaga jeg at begge hjulbrønnene var fulle av vann etter å ha kommet fram. Da var det bare fram med drillen. Endret 3. juni 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Gammel bil eller ikke så vil man ha det tett. Silikon danner rust så det vil du ikke bruke. Derimot finn stoffet som heter tec7, brukes på samme måte som silikon. Funker meget bra og det holder. 8768351[/snapback] forrige eier har benyttet noe ved listene for å tette - det er sort og minner om smeltet gummi men det er sikkert en form for fugemasse. Det har dannet seg en vannmasse inni døra også, hver gang jeg stopper i et kryss, hører jeg skvulping i døra Hvor får jeg tak i Tec7 ? Lenke til kommentar
Daniel-san Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 har kjøpt lim/fugemasse p Jernia. De hadde ikke TEC7 i den butikken men mange andre . Får nå se hvordan dette ordner seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå