Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste spillet som jeg mener går tregt på min maskin så langt er Oblivion.

 

Kan komme helt ned i 20-25 fps i de mest tettpakka områdene.

Det er med full eye candy (hdr+aa) og bare 1024x768 oppløsning.

 

e6850 @ 3600mhz (9x400)

pc2-8500 @ 1200mhz (5-5-5-15)

8800gtx @ 648/2052 <-- hva rivatuner viser

 

Alle andre spill går helt suverent. Får se om maskin duge i Bioshock neste uke. Crysis blir jo den store testen da, men det er enda en stund til.

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Ok, jeg slenger meg på her :)

 

Har et spørsmål da den andre tråden anngående P35 og PCIe 2.0 døde, og jeg ikke fikk noe svar :p:

Er det noen som kan bekrefte/finne en link til et rykte (eller helst noe som er bevist :p), om at P35 HK skal støtte PCIe 2.0, ved en BIOS update?, eller kanskje fortelle litt om det? :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det ble litt rotete, men håper noen forstår...
Lenke til kommentar
Ok, jeg slenger meg på her :)

 

Har et spørsmål da den andre tråden anngående P35 og PCIe 2.0 døde, og jeg ikke fikk noe svar :p:

Er det noen som kan bekrefte/finne en link til et rykte (eller helst noe som er bevist :p), om at P35 HK skal støtte PCIe 2.0, ved en BIOS update?, eller kanskje fortelle litt om det? :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det ble litt rotete, men håper noen forstår...

9312145[/snapback]

 

Kan avkrefte det med engang. PCI-E 2.0 er ikke bygd inn i P35 kortene. Ingen bios oppdateringer kan gjøre noe med det. Hardware'n er bare ikke der.

 

Kilde

 

- punk.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Husk at det nyeste vil alltid være dyrt. Hvis du skal oppgradere til 8800/9800 så spørs det hvilket skjermkort du har i fra før. Hvis du har ett 6600/6800 kort, da vil nok ytelsesforskjellen være stor nok til å vurdere en 8800. Men kommer jo også ann på oppløsningen du kjører på.

 

Dessuten, så er det meste spekulasjoner nå. Og hvis du ikke kan vente, så er det jo like greit å gå for ett 8800 gts/gtk kort.

Lenke til kommentar

Visst G9x virkelig kommer til Norge i November/Desember, så ville nok jeg ventet. 8800 GTX er DX-10 kompaibelt, og G9x skal visstnok være DX-10.1 kompatibelt. For å få utnyttet denne teknologien trengs det støtte fra HWen din. Altså, visst du vil kunne spille spill som er støttet av DX-10.1 så må du ha et kort som støtter DX-10.1. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
According to Sam Glassenberg, DirectX 10.1 will be fully compatible with all graphics cards supporting DirectX 10.

 

Ja, meeeeenn:

 

So, although DirectX 10.1 will support current DirectX 10 graphics hardware, today's DirectX 10 hardware will not be able to support all of the features of DirectX 10.1, which includes incremental improvements to 3D rendering quality.
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg 2 valg:

 

1. Vente, og kjøpe et 8900 selv om det ikke vil bli utnyttet helt, og få full kompatibelitet med 10.1

 

2. Kjøpe meg et 8800, og vente med å oppgradere hovedkort, eventulet hele PCen når 10.1 blir mer brukt og vanlig.

 

Får vente å se hvor god utnyttelse jeg klarer å presse ut av 8900 før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...