Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Noen som har sagt at det faktisk kommer et kort som heter 8950GX2?

 

Og 2 poster over din forrige post sier [GDI]Raptor: Finnes ikke noe G90, kun G92, G98 og G96.

 

herregud.. Det kan hete hva det vil for min del.. men dere skjønner poenget mitt eller? et high-end kort? Altså.. kommer det en arvtager til 8800 ultra i denne serien? Og huffameg.. ikke gidd kverrulering.. dere skjønner hva jeg mener vil jeg tro..

Skal du spørre om det kommer et nytt toppkort, må du jo si det...

 

Alt er besvart på forrige side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vi tror kommer i Januar: Et kort med to GPU'er, ala 7950GX2.

Kortet vil ha to stk. G92 GPU'er, som vil være laget på 65nm.

 

Nvidia will have two PCBs interconnected with two power connectors, one 3x2 pin and one 4x2 pin and we’ve seen that ATI will use the same. This board will need more than 200W, but it will be the real high-end deal.
Endret av Intern
Lenke til kommentar

Ifølge fudzilla i dag kommer D8E (dual G92+ chip) i januar. Vil ha 2 GB RAM? (2 x 512 MB per chip?)

 

Betyr dette i praksis at Nvidia vil gjøre det mulig med SLI på Intel chipset i driverne med dette kortet? SLI med ett grafikk-kort - og ikke to altså :D

 

Lurer på hvordan dette kortet klarer seg i forhold til 2 x 8800GT kort. :p Tipper det blir en del raskere.

Lenke til kommentar

Nei, det er vanligvis rundt 18 måneder (hvis alt går på skinner) mellom generasjonene. Se på rommene mellom 6, 7, og 8-serie, så bør nok det stemme ganske bra.

Ok, da skal jeg være tilbøyelig til å si at mine egne forventninger kan være årsak til at jeg synes det tar lang tid. Men jeg mente å huske at vi fikk halvgenerasjonen raskere før enn det kommer nå, men mulig jeg husker feil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kom over dette her:

http://itpro.no/art/11821.html

 

Dette er vel en gammel nyhet siden jeg kommer over det? Er det ikke?:wee:

 

Var faktisk en på forum som linket til dette, husker ikke nicket hans. Men jeg er meget takknemlig. :)

Artikkelen er ikke så gammel nei, fra Lørdag tror jeg (Jeg som skrev den). ;)

 

Fudzilla sier nå at nye 8800GTS kommer mellom 12. og 14. Desember.

 

Nvidia won’t launch Geforce 8800 GTS 512 cards based on G92 on the 3rd or 4th of December as many implied. The new date is the middle of the month, between 12th and 14th.

 

Dem skriver også:

The new sort of high end card has every chance to be faster than 8800 GTX or even Ultra, but it will be crippled at some ultra high resolutions due to its 256 bit memory interface.

Lovende! :)

(Og ja, jeg vet Fudzilla ikke er helt til å stole på, så noe kan nok være feil/bli forandret)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
Desember mener du Sindre...12. til 15. Nov har vært ;)

Stemmer. Rettet. ;)

 

Hmm, vet ikke om jeg skal si at utsettelsen er bra eller dårlig. Skal hvertfall ha det kortet! Et lite spørsmål angående lanersingsdatoen. Selges kortet i norske butikker samme dag som lanseringen eller må vi vente? :)

Håper at nVidia har noen kort tilgjengelig ved lansering. Leste noe om at grunnen til nVidia slet med å levere nok av 8800GT var at dem manglet deler til strømforsyningen på kortet, håper derfor dette ikke blir et problem på 8800GTS. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen formening om hva som kommer til å skje med prisen på GTX da nye GTS kommer ut 3. des?

 

Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer med prising i forkant av en slik lansering (et produkt som tar over for et annet), men jeg vil nå regne med at priser må settes ned om de skal få solgt kortene som er på lager i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...