Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Det meste er nok allerede besvart, hvis du bare gidder å lese..

 

64 sider :( Kan ikke noen som vet svaret si det da heller? Blir tungvint om alle skal lese 64 sider med posts for å finne svar når sikkert noen her sitter på svaret med en gang de leser spørsmålet :) Er det greit eller må jeg gå gjennom de 64 sidene for å få svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
let me rephrase

hvordan vil 8800GT og 8800GT i SLi som idag er basert på G92(er det riktig?) klare seg i forhold til de nye G92 kortene? Og hva blir prisen ca?

jeg syntes d sto på første side at 8800GT var G96.

Men uansett så blir nok ytelsen på 9800XY (?) en del bedre, prisene vil sikkert ligg på 4000 og 5000kr for beste og d under... bulig en model til 3000-3500, men d er bare d jeg tror, vet ingen ting sikkert.

 

EDIT: på første side står d at 8800GT er G96 først, og så under "Trolige priser" står d at det er G92?

Endret av 3D-player
Lenke til kommentar

GT i SLI vil alltid slå alle andre enkeltkort (det finnes vel kanskje unntak med GTX/Ultra, men da sikkert i enkelttilfeller), GT er jo knakende raske kort. Om du mener GT i SLI versus nye GTS i SLI, så vil jo ytelsen bli ut i fra hva slags ytelse enkeltkortene har, og GT legger seg i øverste nåværende GTS-lag (nye GTS vil forhåpentligvis erstatte GTX ytelsesmessig, slik omtrent).

Lenke til kommentar
vel det jeg tenker er at 2xGT koster 4000 kr. Hvordan vil de yte i forhold til 1 av kortene som kommer til rundt jul som koster 3000-5000 kr? Bedre? Like gode? eller Dårligere?

 

btw er det noen problemer med vista 64 bit og SLi?

 

Hva slags nye kort er det snakk om?? G92 er vel 8800GT? Også kommer 8800GTS 65nm. That's it.

Lenke til kommentar
hehe takk for hjelpen, sry hvis jeg spør litt dumme spørsmål men er ikke så lett å spørre når man får forskjellig info fra alle kanter ;D

hvordan vil ett av topkortene i 9800 serien være i forhold til 2x8800GT i SLi da?

Ingen andre en de som utvikler kortene vet dette enda, håper i alle fall på et hopp slik som: 7800-8800 hoppet ble :D

Lenke til kommentar

hmm ja ok men det jeg lurer på er hva TROR dere kommer til å skje? Jeg kan ingenting om tidligere hopp ettersom jeg bare eier et 6800GT og har ikke fulgt med på utviklingen.

Vil 9800 serien slå 2x8800GT SLi med veldig mye? Eller vil 2x8800GT SLi klare å ligge tett oppå denne nye serien (da tenker jeg på bare ETT kort av denne serien som i den tid vil koste +-4k)?

Grunnen til jeg lurer er om jeg bare skal kjøpe én 8800GT nå eller 2stk. Viktig å vite hvor lenge disse vil klare å kjøre de nye spillene som kommer ettersom om 2stk i SLi blir for trege ganske raskt så vil jeg heller spare 2k og bruke de senere når jeg uansett må ha nytt grafikkort

 

takker for all hjelp. sry at jeg spør vanskelige/dumme spørsmål :)

Lenke til kommentar

Vel, 8800GTX var raskere enn 7950GT i SLI. Ikke noe voldsomt, men et lite hakk.

 

Men ser vi lengre tilbake, så var ikke hoppet fra 6800GT til f. eks 7800GTX noe voldsomt, og 6800GT SLI danket lett ut et 7800GTX.

 

Men igjen, så var hoppet fra 5-serien til 6- serien et svært stort sprang.

Grunnen til dette var nok dog fordi 5-serien ble en flopp for Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...