Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og ikke minst, 8800GT er umulig å oppdrive.
dette er litt sprøtt, helt utypisk nvidia dette. de bruker og være ganske hard på dette med papirlanseringer. minner litt om stunted de dro med 7800gtx 512mb hvor det var noen få kort på launch så var det tomt.

 

ironien tar nok extra av hvis ati fyller markedet med HD3870 om ei lita uke

1. Avgående 8800GT og tilgjengelige kort, så var det flere tilgjengelige kort i 1. batch enn det har vært under noen andre "hard" lanseringer av 8000-serie kort. De har rett og slett gått som varmt hvetebrød. Mye er på vei ut nå. Bør være meget god tilgjengelighet iløpet av november.

 

2. Ryktene skal jo ha det til at ATi ønsker å fylle markedet med HD3850, ikke HD3870 i første omgang. Dessuten er ikke 8800GT det kortet nVidia selv mener at skal konkurrere med HD3870... :)

Lenke til kommentar
Og ikke minst, 8800GT er umulig å oppdrive.
dette er litt sprøtt, helt utypisk nvidia dette. de bruker og være ganske hard på dette med papirlanseringer. minner litt om stunted de dro med 7800gtx 512mb hvor det var noen få kort på launch så var det tomt.

 

ironien tar nok extra av hvis ati fyller markedet med HD3870 om ei lita uke

1. Avgående 8800GT og tilgjengelige kort, så var det flere tilgjengelige kort i 1. batch enn det har vært under noen andre "hard" lanseringer av 8000-serie kort. De har rett og slett gått som varmt hvetebrød. Mye er på vei ut nå. Bør være meget god tilgjengelighet iløpet av november.

 

2. Ryktene skal jo ha det til at ATi ønsker å fylle markedet med HD3850, ikke HD3870 i første omgang. Dessuten er ikke 8800GT det kortet nVidia selv mener at skal konkurrere med HD3870... :)

Vil det si at det kommer et dårligere kort? Vil ikke si at 8800GT og HD3870 ligger på lik ytelseslinje. 8800 er nok litt raskere eller er jeg langt ute på jordet?

Lenke til kommentar
Vi disse nye kortene eie GeForce GT kortet til 2000kr som er så populært nå for tiden? Vet ikke om jeg klarer å vente til de nye kommer ut med å kjøpe PC. Og hvis det bare er snakk om små forskjeller, så...

 

Hvis det er de nye kortene fra ATI du refererer til så kommer de ikke til å "eie" 8800GT, men du får ytelse rett oppunder GT til en meget billig penge.

Lenke til kommentar

Okei, det passer meg utmerket. Får satse på at slike i tospann klarer å dra Crysis i DX10 sammen med en overklokket Q6600. Vil nå regne med det. Jeg er bare redd for at folk har gjettet feil på prisen da den entretr markedet her i gården. Kan vi håpe på rett i underkant av tre tusen?

 

Hm, ok, og hva slags kort er det egentlig snakk om når det gjelder G92 GTS? Jeg trodde Raptor hadde avkreftet disse.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
det her nye GTS er et tulle kort, yter jo 1-2% bedre enn GT..... det er produsert på 90nm mot gt sine 65nm . derfor klokker det dårliger og vil etter klokking yte dårligere enn GT. er et GTS så derfor endel dyrere.... noen som skjønner poenget med et slikt kort :hmm:

Det du tenker på er noe annet. Det er en spesialutgave e-VGA lager, primært for å bli kvitt gamle G80 brikker... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...