Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Godt mulig folk forhåndsbestiller, derfor synker antallet.

Etter mye tenking og grubling så tror jeg at jeg venter på neste slipp. 8800GT er jo bra kort med fin bang for the buck, men den erstatter litt for mye i dagens lineup at noe nytt må være rett rundt hjørnet og da med superduperytelse, så jeg får kose meg med Crysis på medium inntil videre.. Kjipt av Nvidia å ikke slippe en drøss superkort nå samtidig med Crysis synes jeg.

 

0 igjen nå, hos komplett.

 

Det vil alltid komme noe nytt og bedre, så jeg gidder ikke å vente til neste generasjon. Dessuten er dette ett kort som er tilnærmet like bra som 8800GTX, så hvorfor ikke... Hadde egentlig å tenkt å kjøpe XFXs overklokkede kort, men jeg har ikke lyst til å vente til slutten av november.

 

;)

Lenke til kommentar
når de slipper så få kort så blir det slik, synest hele greia virker som en paper launch :yes:

Leste et sted at nVidia hadde sendt ut 50 000 kort til release.

Steike:O

Det er en del kort det.. :O

Blir vell 2 på meg etter vært.

Men skal vente til det er mulighet for fullcover vannblock på markedet.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

D8E (8800GX2) som kommer i Q1 (januar?) blir nok cirka 2 x så raskt som ett 8800 Ultra kort. Ikke bare fordi det er 2 stk chip'er, men hver chip vil mest sannsynlig bli kraftigere enn ett 8800 GTX chip, bedre minne (?) og kjøler óg. 8800GT kortet har jo noen av sine shaders deaktivert for å gjøre rom for D8E. Og 8800 GT chipen klokker way bedre enn nåværende 8800 GTX chip.

 

Da er det rart om D9E som kommer i Q3 (kanskje Q2) bare blir 2-3 x så raskt. Tipper dette kortet blir 3-4 x så raskt som ett 8800 Ultra. Dette er jo tross alt en ny generasjon. Men på en annen side spørs det om dette kortet vil by på 65 eller 55 nm da.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

nå nevnes det faktisk at ati skal slippe R680, prises til fantastiske 800 dollar, beskrives som ultra hig-hend. er visst single slot. det må da være et enormt heftig kort når man får 2 8800gt for 500 og 2 hd3870 for 400dollar

 

ATI Readies Ultra High-End "R680" Graphics Solution – Presentation Slide.

AMD’s Graphics Product Group Prepares $799 Graphics Solution

 

Category: Video

 

by Anton Shilov

 

[ 11/04/2007 | 11:37 PM ]

 

 

If an image that resembles a slide from a presentation by Advanced Micro Devices’ graphics product group ATI that was found over a web-site is real, then the company has not given up to conquer the very high end of graphics card market and plans to sell its code-named ATI R680 graphics product for enthusiasts at $799 price-point.

 

 

There have been a lot of rumours regarding code-named ATI R680 graphics processor that contradicted each other in the last few months. Some sources indicated that the R680 had been cancelled and AMD will concentrate on popularizing its CrossFire multi-GPU solutions to attract customers who seek extreme performance to its products. Other sources claimed that ATI R680 is a dual-chip graphics card based on two ATI RV670 graphics processing units (GPUs). Meanwhile, some said that ATI R680 is a single-chip high-end graphics card due to be out in Q1 2008.

 

According to the slide published at Tweaktown web-site, ATI R680 is indeed a high-end product for $799, but which is projected to be available already in Q4 2007. Technical details about the new graphics card are unclear, however, it is rumoured that the new high-end GPU from ATI/AMD will support DirectX 10.1, PCI Express 2.0, Avivo HD video engine with universal video decoder (UVD) as well as all the features currently available on ATI Radeon HD 2000-series GPUs.

post-70872-1194462827_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Å du satan. :p

Hvor mye kostet egentlig 8800GTX i dollar når det kom i butikkene? (lå vel på en 6500kr på de første dagene)

 

Med kursen, så er vel 800 dollar = rundt 6500kr da eller?

 

Drar det crysis som en kule, ja så blir det raskt et slik kort. :D

(om det synker litt i pris vel og merke)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Vel, ett ultra high-end kort er jo akkuratt midt i blinken for ATI å slippe nå da. Skal ikke se bort ifra at det kommer ett slikt kort fra Ati før jul. Og med den prisen må det jo bare bli bra.

 

Kanskje dette er en kontring av Nvidia's 8800 GX2 (dual gpu kort på 65nm) som kommer i q1 2008? Tipper det er et dual R670 jeg.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...