Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Man skulle i alle fall tro neste generasjons kort blir minst 75-150% bedre en 8800GTX/ULTRA mtp:

 

CPU er såppas kraftig at man ikke får brukt de helt ut.

RAM ser jeg null vits med å kjøre på nesten 2GHz

HK klarer nå 500MHz FSB uten vmods

GPU klarer ikke å kjøre crysis på Very High + all eyecandy vell å merke er dette et kort

Hva? I dag er man CPU begrenset og ikke GPU begrenset. Vi trenger kraftigere CPU'er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man skulle i alle fall tro neste generasjons kort blir minst 75-150% bedre en 8800GTX/ULTRA mtp:

 

CPU er såppas kraftig at man ikke får brukt de helt ut.

RAM ser jeg null vits med å kjøre på nesten 2GHz

HK klarer nå 500MHz FSB uten vmods

GPU klarer ikke å kjøre crysis på Very High + all eyecandy vell å merke er dette et kort

Hva? I dag er man CPU begrenset og ikke GPU begrenset. Vi trenger kraftigere CPU'er.

? Nei.

 

Trengte jo 8800Ultra SLI for å kunne holde følge med CPUen min.... i de fleste spill.

8800GTX er ivhertfall en kraftig flaskehals i mitt system. Nå skal det jo sies at jeg kjører spill helst i 1920x1200 og 4xAA så det drar jo ganske så kraftig på skjermkort.

 

Men nå skal det nevnes at 8800GTX slet litt selv i 1280x1024, og det sier vel sitt.

 

I nyere spill som crysis så er det snakk om ekstrem GPU begrensning og etter det jeg har sett så ville jeg nesten sagt at du nærmest trengte Quad SLI i 8800Ultra for at du skulle få CPU begrensning.

 

Edit: Jeg har i den siste tiden egentlig ikke brydd meg om å klokke CPUen fordi det har så lite å si uansett for ytelsen. UT3, Crysis, WIC, R6: Vegas, Fear, Bioshock og til dels ColinMCrae: Dirt, får alle stor GPU flaskehals på mitt system.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Tenkte at jeg bare skulle si at jeg har fått bekreftet fra koolance om at de slipper en full cover vannblock til 8800gt i løpet av denne måneden :)

 

"Hello,

 

We're designing a new single-piece block for the 8800GT that should be available later this month (there's a new announcement on our homepage).

 

Thank you for your inquiry,

Info

 

Koolance, Inc.

www.koolance.com"

 

Du kan alt få kjøpt en vannbasertløsning til 8800GT. Den har samme layout og festepunkter som et 7900GT og da vil nok disse passe ypperlig:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s277

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s277

 

Bruker dem på mitt 7900GT kort nå og er god fornøyd. Koster bare halvparten så mye som et typisk helblokk design :) .

Ser ut som jeg kan få brukt dem en stund.

Lenke til kommentar
Hva? I dag er man CPU begrenset og ikke GPU begrenset. Vi trenger kraftigere CPU'er.

 

 

dette handler jo allt om hvor mye juice du skrur på, oppløsning. jeg mener at hvis cpu er flaskehals så er man for slapp og stille inn grafikk.

 

jeg mener en Quad @ 3,0 holder for det meste i dag, så slipper man de store varmeproblemene men har masse power. regner med at de nye kortene kanskje har bruk for litt høyere klokk, og det antar jeg er greit ihvertfall med nye 45nm

 

Så QX9650 er ikke nok bra for feks crysis, photoshop osv?

 

den holder vel, men skader ikke og klokke litt.

Lenke til kommentar
Du kan alt få kjøpt en vannbasertløsning til 8800GT. Den har samme layout og festepunkter som et 7900GT og da vil nok disse passe ypperlig:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s277

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s277

 

Bruker dem på mitt 7900GT kort nå og er god fornøyd. Koster bare halvparten så mye som et typisk helblokk design :) .

Ser ut som jeg kan få brukt dem en stund.

Han snakket om full-cover...

 

Gainward's nye kjøler til 8800GT :dribble::p

 

8800gt2.jpg

 

8800gt3.jpg

Lenke til kommentar

7900 serien hadde vel færre transistorer osv.. enn 7800 serien?

Hvis ryktene om over en milliard transistorer, og høyere frekvenser så ville jeg tippet en 100% økning. Hvis du tar tiden Nvidia har brukt på å utvikle kortet så skulle dette også bare mangle.

 

fra 7800 -> 7900 så tok det vel under et halvt år, mens fra 8800 -> "9800" så tar det altså et og et halvt år. Jeg tviler med andre ord sterkt på at vi bare vil se en så liten ytelseøkning.

Lenke til kommentar
Godt mulig folk forhåndsbestiller, derfor synker antallet.

Etter mye tenking og grubling så tror jeg at jeg venter på neste slipp. 8800GT er jo bra kort med fin bang for the buck, men den erstatter litt for mye i dagens lineup at noe nytt må være rett rundt hjørnet og da med superduperytelse, så jeg får kose meg med Crysis på medium inntil videre.. Kjipt av Nvidia å ikke slippe en drøss superkort nå samtidig med Crysis synes jeg.

Lenke til kommentar

Gigabyte kommer med enda en ny kjøler på 8800GT (Zalman VF700-AlCu?)

 

gigabyte_gv-nx88t512hp.jpg

 

Det samme gjør Palit

 

palit_8800gt.jpg

 

Litt om nVidia's nye toppkort:

Two chips, probably G92+s

 

 

Nvidia told a few souls that its new high-end card is getting ready for Q1 2008 launch. Nvidia knows it is too late for the holiday season, but it didn't have much option, as its new high-end card was simply not ready for Q4 2007.

 

The whole new high-end is codenamed D8E. Enthusiasts will have two chipsets on two PCB's with two huge power connectors. Most of you remember the 7950 GX2, and this will be a similar card. We still have to confirm if the chipsets on this card are two G92s, but we heavily suspect that Nvidia can enable the eight cluster of this 65nanometer chip and make the current 8800 GT chip even faster. If Nvidia does that, the 8800 GT chip will become an 8800 GTS 512MB, just with a touch of a flash tool.

 

After all, the G92 has more transistors than the G80, which means it has at least the same brute power, faster Shaders and new video processors; and we are sure that it has eight clusters, which are just as many as the G80 has.

 

Two of these chips should run very fast and we believe that such a card should be able to beat R680, ATI’s high-end card scheduled for the same release timeframe.

 

Nvidia also plans a new single chipset high-end card for mid 2008 codenamed G100, or D9E.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...