Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Kommer det ny nvidia-serie i Q1 08?

Nei

 

Når kommer ny serie da?

Og når kommer et nytt kort som skal overgå gtx/ultra?

I januar kommer kortet som vil overgå 8800 Ultra. Dette blir nok 8800GX2 på 65nm.

Til sommeren kommer 9800 serien, muligens senere hvis ATI ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
D8E er vel 8800GT, nye (Desember-)GTS samt det kortet som nVidia har sagt til å slippe i Januar. (?)
D8E er et entusiastkort. Kanskje et dual 8800GTX kort på 65 nm?

 

Kommer det ny nvidia-serie i Q1 08?

Nei

Se det ja, Nvidia venter til sommeren..

 

Nvidia frisker opp i 8800 serien før de slipper 9800 serien.

 

8800 GT kommer nå med 128 shader prosessorer (16 av disse er deaktivert) på 65nm.

8800 GTS kommer nå straks i 65 nm versjon.

8800 GX2 kommer i januar på 65 nm versjon. Tipper denne i praksis vil yte dobbelt så mye som ett 8800GTX kort.

 

Dette er ypperlig markedsføring.

 

Raptor: corrent me if I'm wrong.

 

Er det mulig å aktivere disse?

Lenke til kommentar

Nei, alt foreløpig er rykter. Man velger selv hva man ønsker å tro. Ingen ting er bekreftet. De som VET noe har uansett ikke lov til å si noe. MEN ting kan jo lekke ut... med så mange medarbeidere er det ingen garanti for at all informasjon er vanntett.

 

 

Er det mulig å aktivere disse?

Sikkert ikke, det vil jo vise seg når hackerne får kloa i det.

Btw... du kler nicket ditt. :!:

Lenke til kommentar

Et godt eksempel på at rykter er bullshit er jo hvordan G92 toppkortet fra nvidia plutselig ble forvandlet til et 8800 GT mid-range kort.

 

Hva som helst kan skje... kos dere med hva dere allerede har, er dere ikke fornøyde kjøp noe nytt og selg unna det gamle, ikke vent og ikke spekuler for mye.

Lenke til kommentar

Detta begynner å bli kjipt, hadde tenkt å snekre nytt system casemodda og vannkjølt med nye komponenter...

Og da selvsagt med nytt toppkort fra nVidia.

Men det er jo faen ikke til å bli klok på.

Hvis jeg kjøper et 8800GT som et midlertidig kort, vil vel sannsyneligvis ikke vannblokka passe på et nytt toppkort.

Hva med et evt 8800GX2, hva slags "passform" vil det få?

 

Passer en Swiftech MCW60 på 8800GT?

 

Synes nVidia kunne fortalt litt mer om hva de vil gjøre fremover, tror ikke ATI blir truende uansett...

Gief roadmap!

Endret av Propanelgen
Lenke til kommentar

Uansett trussel eller ikke så må de nå kunne informere forbrukerne litt i forkant om hva de planlegger.

 

Akkurat nå er jeg passe fedup på informasjonsbiten. Det ender bare opp med at jeg ikke kjøper noe fordi det er for dårlig informasjon og for mye usikkerhet. Det tror jeg Nvidia taper på generellt i markedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Og da selvsagt med nytt toppkort fra nVidia.

Men det er jo faen ikke til å bli klok på.

Hvis jeg kjøper et 8800GT som et midlertidig kort, vil vel sannsyneligvis ikke vannblokka passe på et nytt toppkort.

 

sånn entusiastmessig er 8800 gt et "pingle" kort sammenlignet med det vi ser om et halvt år antar jeg, heter jo tross allt GT men som sånn for og ha i mellomtida

 

er aldri en greit og krympe, nå er både ati og nvidia ferdig med dette. så det er bare og kjøre på faor de begge :)

 

Theo343: enig i det du sier, litt info hadde vært greit sånn for og planlegge innkjøp

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Kommer det ny nvidia-serie i Q1 08?

Nei

Se det ja, Nvidia venter til sommeren..

 

Dette er ypperlig markedsføring.

 

Raptor: correct me if I'm wrong.

I bestefall helt i slutten av Q2 2008. Da må alt gå på skinner... Ellers blir det i begynnelsen av Q3.

 

Alt har med markedsføring. Grunnen til at G92 kom nå var å drastisk redusere kostnadene på 8800-kortene.

 

Neste generasjon (GeForce 9000 eller G100 om dere ønsker) holdes ikke tilbake av at ATi ikke har ytelsestronen som mange av dere tydeligvis tror. Jeg tror nok at det er mange av dere som ikke helt forstår kompleksiteten av å designe, debugge, lage drivere for en så komplisert chip. Ut i fra hva jeg har hørt så kommer G100 til å bygge på konsepter som allerede er i G80/G90, men allikevel mye nytt.

Lenke til kommentar

Tenkte at jeg bare skulle si at jeg har fått bekreftet fra koolance om at de slipper en full cover vannblock til 8800gt i løpet av denne måneden :)

 

"Hello,

 

We're designing a new single-piece block for the 8800GT that should be available later this month (there's a new announcement on our homepage).

 

Thank you for your inquiry,

Info

 

Koolance, Inc.

www.koolance.com"

Lenke til kommentar
Kommer det ny nvidia-serie i Q1 08?

Nei

Se det ja, Nvidia venter til sommeren..

 

Dette er ypperlig markedsføring.

 

Raptor: correct me if I'm wrong.

I bestefall helt i slutten av Q2 2008. Da må alt gå på skinner... Ellers blir det i begynnelsen av Q3.

 

Alt har med markedsføring. Grunnen til at G92 kom nå var å drastisk redusere kostnadene på 8800-kortene.

 

Neste generasjon (GeForce 9000 eller G100 om dere ønsker) holdes ikke tilbake av at ATi ikke har ytelsestronen som mange av dere tydeligvis tror. Jeg tror nok at det er mange av dere som ikke helt forstår kompleksiteten av å designe, debugge, lage drivere for en så komplisert chip. Ut i fra hva jeg har hørt så kommer G100 til å bygge på konsepter som allerede er i G80/G90, men allikevel mye nytt.

 

Hm, da blir det vel antageligvis lansering ikke så langt unna hverandre for nVIDIA og ATi neste generasjon (relativt sett, selvfølgelig, det er vel umulig å spå noe om tidsaspektet så tidlig). nVIDIA må vel ha tatt seg god tid på dette generasjonsskiftet om det drøyer til Q3?

Lenke til kommentar
GDI:

Har de noe estimat om ytelsesøkning for neste GTX kort?

Tja, seneste ryktene sa en 2-3 ganger bedre enn 8800Ultra.

Men nå er rykter og bli rykter. :yes:

 

Dog må jeg si at ryktene til G80 stemte rimelig bra når de sa at 8800GTX ble dobbelt så kraftig som forrige generasjon (7900GTX). Så om Nvidia fortsetter i sine fotspor så kan det raskt bli noen rimelig heftige skjermkort ja. :dribble:

Lenke til kommentar

Man skulle i alle fall tro neste generasjons kort blir minst 75-150% bedre en 8800GTX/ULTRA mtp:

 

CPU er såppas kraftig at man ikke får brukt de helt ut.

RAM ser jeg null vits med å kjøre på nesten 2GHz

HK klarer nå 500MHz FSB uten vmods

GPU klarer ikke å kjøre crysis på Very High + all eyecandy vell å merke er dette et kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...