Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, (stod bare at de brukte Windows XP i "introen"/spesifikasjonene.

Men uansett så forandrer det fortsatt ingenting.

 

Grafikknivået er allikevell for lavt satt. 37FPS med 8800GTX sier vel sitt om akkurat det...

(i de andre testene så lå 8800GTX på rundt 20FPS, og dette kommer vel da igjen på grunn av at AA og AF manglet)

 

Edit: Har 8800GTX selv, og med 1920x120, 4xAA og resten på very high så ser jeg også at 8800GTX møter veggen.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Intern, jeg har tilgang (og har prøvd ut) på 4GB DDR3 minne, så dette er ikke noe problem.

 

Men husk at Very high krever en god del mer da. :)

Og hvilken oppløsning var det han i såfall kjørte med?

 

I så høye oppløsninger så er det jo såvidt CS 1.6 går flytende på så høy AA instilling.

(ok, kanskje satt litt på kanten :p)

 

Edit: Kan vel også si at 8800GTS eller HD 2900XT 1GB ikke klarte det stort bedre.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe, Joda, kanskje CS 1.6 "akkurat" skal gå greit ja. :p

 

Nei, en må ha 8800 ultra SLI for og klare over 30fps i 1.6... :tease:

 

 

Neida, jeg gleder meg til jeg får kjøpt meg 8800gt, jeg begynner og bli smålei det x1300 kortet jeg har nå, det var egentlig kun ment som backup... :no:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
De kjører i DX10. Du får lære deg å lese :thumbup:

 

 

De kjørte crysis på high, dx10 effekter kommer ikke på før very high.

 

Edit: Dagens hardware kjører crysis på high uten problem. Er på very high i dx10 modus at alt kveles (du får ikke skrudd på very high uten dx10 kort og vista instalert)

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar
Det har du helt rett i. Problemet til ATI er at de bruker teknologi som i utgangspunktet er temmelig enestående og bra, men som ikke kommer til sin rett i spill.

Det var jo ikke så lenge siden at ATI var kongen og Nvidia hadde det tungt. Sånne ting som det her går i bølger. Det er ingen tvil om at HD2900XT er et godt kort. Det er bare ikke helt godt nok hvis det sammenlignes med 8800GTX. Mot GTS derimot så blir det et jevngodt kort. Og da tenker jeg ikke bare på 3DMark06.

Hvis ikke AA er viktig er HD2900XT en del tilfeller oppe å lukter på 8800GTX og i noen få tilfeller ligger den over.

 

Det er kun 3 grafikkort som virkelig har imponert meg opp gjennom årene og det er Voodoo Graphics, Radeon 9700Pro og Geforce 8800GTX. Så at ATi/AMD ikke nådde helt opp denne gangen er ikke noe jeg er overrasket eller skuffet over.

Lenke til kommentar
Da trenger du mer RAM, andrull.

 

Min fetter kjører Crysis uten hakking (aner ikke FPS), på High og med 16xQ AA!!

Har selv sett dette via webcam.

 

Spec:

E6600 @ stock

8800GTX @ stock

4GB 677MHz RAM

nF4 SLi HK

Now thats a big steaming heap nutty pile of bullshit..

Now you are full of crap!

 

Jeg spiller da med 16xQ AA og high 1024x768

system specs:

4600+ @stock

8800 GTS @620/1600/999 MHz

OCZ special Ops PC 6400 2GB

M2N32 SLi Deluxe WiFi (nForce 590i*)

 

* = Er ikke sikker på om det er 590 eller 580.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som foregår, men 16xQ AA blir ikke anvendt på alt, og jeg tenker da ikke på alpha texturer.

16xQ AA har ikke bare en enorm båndbredde hit, men det tar også hele 20 ROP sykluser på G80, noe som generelt gjør det lite brukenes. Og når vi snakker om Crysis der frameraten tar en grei tap allerede med 2xAA...

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
D8E er vel 8800GT, nye (Desember-)GTS samt det kortet som nVidia har sagt til å slippe i Januar. (?)
D8E er et entusiastkort. Kanskje et dual 8800GTX kort på 65 nm?

 

Kommer det ny nvidia-serie i Q1 08?

Nei

Se det ja, Nvidia venter til sommeren..

 

Nvidia frisker opp i 8800 serien før de slipper 9800 serien.

 

8800 GT kommer nå med 128 shader prosessorer (16 av disse er deaktivert) på 65nm.

8800 GTS kommer nå straks i 65 nm versjon.

8800 GX2 kommer i januar på 65 nm versjon. Tipper denne i praksis vil yte dobbelt så mye som ett 8800GTX kort.

 

Dette er ypperlig markedsføring.

 

Raptor: correct me if I'm wrong.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...