Theo343 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Frekvenser er ikke alt. Nye GTS har 112 strem procs mot gamle GTS sine 96. Derfor yter den bedre enn gamle GTS samt nye GT. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Ikke for å klage på 8800GT, men hvor ble det av 9800GTX? http://www.overclockingwiki.org/joomla/new...nformation.html In case you've missed it, we're supposed to be 30 days from the launch of Nvidia's 9800 graphics card. Why should you care? Well, reports indicate this one will be 3x the card the 8800 ultra is, 1 gigabyte of video ram and an onboard audio chip?! Specifications and prices follow, make sure you take a look. "G92" GeForce 9800 GTX specs. - 65nm process technology at TSMC. - Over one billion transistors. - Second Generation Unified Shader Architecture. - Double precsion support (FP64). - GPGPU native. - Over one TeraFLOPS of shader processing power. - MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU) - Fully Scalar design. - 512-bit memory interface. - 1024MB GDDR4 graphics memory. - DirectX 10.1 support. - OpenGL 3.0 Support. - eDRAM die for "FREE 4xAA". - built in Audio Chip. - built in tesselation unit (in the graphics core" - Improved AA and AF quality levels Pros. 65nm process will allow for better yields and better power consumption. power consumption will be lower than that of a GeForce 8800 GTX. GeForce 9800 GTX will be over two times faster than a GeForce 8800 Ultra in real world games and applcations. Release date : November 2007. There will be TWO products at launch: The flagship GeForce 9800 GTX and the second fastest GeForce 9800 GTS. price for the GeForce 9800 GTX will be 549-649 USD. price for the GeForce 9800 GTS will be 399-449 USD. Of course, all this is speculation untill the card is actually released. Time will tell. Endret 31. oktober 2007 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Vi vet ikke hva ny GTX vil hete og vi vet ikke mer før i Januar 2008. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Siden denne tråden snart er "for gammel", altså at produktene er ute, skulle vi ikke ha laget en tråd hvor det fokuseres på bare 8800GT evnt GTS med tips om voltmod, OC, drivere etc? For de av dere som husker 7900GTO tråden så var den til svært god hjelp for alle, samt at man kunne dele erfaringer o.l. Dessuten må vel 8800GT sies å være i en særegen god klasse til OC akkurat nå. Bare spør, kan godt lage tråden selv, men en av dere mer skjermkort freaks som har mer info og kunnskap om meg ville sikkert ha laget en bedre tråd. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Siden denne tråden snart er "for gammel", altså at produktene er ute, skulle vi ikke ha laget en tråd hvor det fokuseres på bare 8800GT evnt GTS med tips om voltmod, OC, drivere etc? For de av dere som husker 7900GTO tråden så var den til svært god hjelp for alle, samt at man kunne dele erfaringer o.l. Dessuten må vel 8800GT sies å være i en særegen god klasse til OC akkurat nå. Bare spør, kan godt lage tråden selv, men en av dere mer skjermkort freaks som har mer info og kunnskap om meg ville sikkert ha laget en bedre tråd. Hva med at jeg bare redigerer denne tråden slik at vi slipper å ha "ørtaførti tusn" tråder om 8800GT osv ? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Siden denne tråden snart er "for gammel", altså at produktene er ute, skulle vi ikke ha laget en tråd hvor det fokuseres på bare 8800GT evnt GTS med tips om voltmod, OC, drivere etc? For de av dere som husker 7900GTO tråden så var den til svært god hjelp for alle, samt at man kunne dele erfaringer o.l. Dessuten må vel 8800GT sies å være i en særegen god klasse til OC akkurat nå. Bare spør, kan godt lage tråden selv, men en av dere mer skjermkort freaks som har mer info og kunnskap om meg ville sikkert ha laget en bedre tråd. Hva med at jeg bare redigerer denne tråden slik at vi slipper å ha "ørtaførti tusn" tråder om 8800GT osv ? Det synes jeg er en god idè. Da kan jo OC info og annet f.eks firmware, brikketype, produksjonsuke etc komme på forsiden enkelt ved updates, samt at man har all annen info. Kanskje en moderator tar seg tid til å rydde litt opp i diskusjonen ellers. Mye å lese for en ny bruker, evnt om trådstarter legger til i 1.post av "fra side xx så finnes OC info" eller noe sånt. Bare tenker høyt her jeg nå. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Siden denne tråden snart er "for gammel", altså at produktene er ute, skulle vi ikke ha laget en tråd hvor det fokuseres på bare 8800GT evnt GTS med tips om voltmod, OC, drivere etc? For de av dere som husker 7900GTO tråden så var den til svært god hjelp for alle, samt at man kunne dele erfaringer o.l. Dessuten må vel 8800GT sies å være i en særegen god klasse til OC akkurat nå. Bare spør, kan godt lage tråden selv, men en av dere mer skjermkort freaks som har mer info og kunnskap om meg ville sikkert ha laget en bedre tråd. Hva med at jeg bare redigerer denne tråden slik at vi slipper å ha "ørtaførti tusn" tråder om 8800GT osv ? Det synes jeg er en god idè. Da kan jo OC info og annet f.eks firmware, brikketype, produksjonsuke etc komme på forsiden enkelt ved updates, samt at man har all annen info. Kanskje en moderator tar seg tid til å rydde litt opp i diskusjonen ellers. Mye å lese for en ny bruker, evnt om trådstarter legger til i 1.post av "fra side xx så finnes OC info" eller noe sånt. Bare tenker høyt her jeg nå. Er med på den! Tar på meg noe av oppgaven i morgen, skal snart legge meg så blir ikke noe spessielt tid til slikt akkurat nå Lenke til kommentar
Intern Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Edit: Intern, er vel akkurat det vi ser på bildet i den minitesten dere finner Her. (A2-kjerne) Jeg ser ikke et eneste bilde av en A2 kjerne. Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Edit: Intern, er vel akkurat det vi ser på bildet i den minitesten dere finner Her. (A2-kjerne) Jeg ser ikke et eneste bilde av en A2 kjerne. Se nermere på rivatuner, står A2 der. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Edit: Intern, er vel akkurat det vi ser på bildet i den minitesten dere finner Her. (A2-kjerne) Jeg ser ikke et eneste bilde av en A2 kjerne. Som Unreal_ sier så er det dette bildet jeg mener på: Lenke til kommentar
Intern Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Se der ja. Sa det mest fordi det virker som folk i denne tråden er dårlige til å ta hint... Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hva med det neste generasjons high-end kortet til Nvidia? Ingen ting nytt her? Dette hører vel heller ikke hjemme under denne tråden? Egentlig begynte jeg å følge med på denne fordi jeg ville ha noe raskere og dyrere enn 8800 gtx/Ultra... vi får vel lage en ny tråd når det kommer flere rykter om dette kortet da (?) *venter i spenning* vi må nok vente ihvertfall til januar/februar før det glir ut noe info her... tror jeg! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Husk at G9x ikke bare gjelder toppmodellen til Nvidia. 8800GT er f. eks G92. Tipper det blir enda mer liv når det kommer ut noen rykter om G90 ja. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Siden denne tråden snart er "for gammel", altså at produktene er ute, skulle vi ikke ha laget en tråd hvor det fokuseres på bare 8800GT evnt GTS med tips om voltmod, OC, drivere etc? For de av dere som husker 7900GTO tråden så var den til svært god hjelp for alle, samt at man kunne dele erfaringer o.l. Dessuten må vel 8800GT sies å være i en særegen god klasse til OC akkurat nå. Synes dette har vært en bra tråd om kommende skjermkort generelt. Trist at den i hovedsak skal kun brukes til å diskutere en middelmådig (performancemessig, ikke bang-for-buckmessig) GPU Denne har i tillegg et generelt høyt nivå på innleggene, noe som muligens går til eff når man forandrer emnetittelen til 8800GT OLOL. Får starte en ny tråd da;) Og pestilence, føler at jeg er i HELT samme båt Endret 31. oktober 2007 av Lilac1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Ikke for å klage på 8800GT, men hvor ble det av 9800GTX? http://www.overclockingwiki.org/joomla/new...nformation.html In case you've missed it, we're supposed to be 30 days from the launch of Nvidia's 9800 graphics card. Why should you care? Well, reports indicate this one will be 3x the card the 8800 ultra is, 1 gigabyte of video ram and an onboard audio chip?! Specifications and prices follow, make sure you take a look. "G92" GeForce 9800 GTX specs. - 65nm process technology at TSMC. - Over one billion transistors. - Second Generation Unified Shader Architecture. - Double precsion support (FP64). - GPGPU native. - Over one TeraFLOPS of shader processing power. - MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU) - Fully Scalar design. - 512-bit memory interface. - 1024MB GDDR4 graphics memory. - DirectX 10.1 support. - OpenGL 3.0 Support. - eDRAM die for "FREE 4xAA". - built in Audio Chip. - built in tesselation unit (in the graphics core" - Improved AA and AF quality levels Ingen tvil om hvilken maskinvare som Ultra high instillinger i Crysis er holdt av til. (ettersom Very high ikke har maks grafikk på alt) Blir det en brøkdel av hva det høres ut som, så er jeg nok solgt. Ser ut som om julenissen Nvidia kommer sent i år ja. Dog passer ATI/AMD bedre til å være julenisse, da de har mer matchede farger, så får satse på at også disse stiller opp med noen julegaver ut på nyåret. Nvidia blir vel da verkstedsnissene som lager godsakene til oss dødelige. (?) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er det 19 november vi får se ny GTS? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Synes dette har vært en bra tråd om kommende skjermkort generelt. Trist at den i hovedsak skal kun brukes til å diskutere en middelmådig (performancemessig, ikke bang-for-buckmessig) GPUDenne har i tillegg et generelt høyt nivå på innleggene, noe som muligens går til eff når man forandrer emnetittelen til 8800GT OLOL Det er ganske vanskelig å diskutere noe som vi ikke har info om. Er det 19 november vi får se ny GTS? Stemmer. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Fant nettopp dette. This would be mean the additional 16 shader units exist on all GeForce 8800 GT cards, but are disabled for yield or marketing purposes. In addition to the extra shaders, the new G92 will also feature higher core frequencies and support for up to 1GB GDDR3. The new 65nm G92 has a tentative SKU designation of GeForce 8800 GTS. This might sound confusing as NVIDIA already sports a GeForce 8800 GTS card based on the 90nm G80 silicon. However, since G92 sports a 256-bit memory interface, the new 8800 GTS cards will feature traditional memory blocks of 512MB or 1024MB. The older, G80-based GeForce 8800 GTS features 320-bit memory blocks of 320MB or 640MB. As the new GeForce 8800 GT generally outpaces the existing GeForce 8800 GTS, the new GeForce 8800 GTS will likely surpass NVIDIA's high-end GeForce 8800 GTX and potentially GeForce 8800 Ultra. Altså en ny GTS basert på G92, med like mange shadere som 8800GTX/Ultra. Edit: Fikses quoten. Endret 1. november 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Vel jeg håper nå den nye GTS vil fungere godt på 1920*1200. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Kan jo lage en tråd som er lik 8800 GTS/GTX/ULTRA Ytelse og OC egenskaper bare med G9x Ytelse og OC egenskaper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå