Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ps: Shadere er et fast antall du ikke kan forandre på, med mindre du ønsker å fjerne noen med laser.

 

For alle 8800 GPUer er originalt alle 8800Ultra brikker, men ved sortering så sorter de ut de beste til å være Ultra, mens de som ikke klarer å klokke helt like høyt ender opp som GTX. De kortene som eventuelt har noen defekte shadere har blitt kalt GTS.

 

(for at ikke GTSene skulle variere veldig i ytelse.. fordi de har forskjellig antall defekte shadere, så har de laserkuttet bort alle de defekte + fungerende slik at det totale antallet havner på 96stk)

 

Om den nye GTS bare er bassert på G80 der Nvidia ikke har kuttet bort like mange shadere (betyr da også at flere skjermkort som ikke består kravet må kastes), eller om den baserer seg på G92 vet jeg ikke. (det kan sikekrt andre svare på)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Spesifikasjoner på ny GTS... ;) (Hvor sikkert det er at dem stemmer vet jeg dog ikke, men sannsynlige er de :) )

 

BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS EE OC 640MB PCIe

 

Spesifikasjoner:

GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS (Frekvenser i parenteser er frekvensene på "gamle" GTS)

Kjernefrekvens: 565MHz (500Mhz)

Shader-frekvens: 1300MHz (1200MHz)

Minnefrekvenser: 1700MHz (1600MHz)

Stream-prosessorer: 112

Minne: 640MB GDDR3.

 

post-128003-1193827156_thumb.jpg

 

Hvor har du fått disse spesifikasjonene fra?

Lenke til kommentar
Spesifikasjoner på ny GTS... ;) (Hvor sikkert det er at dem stemmer vet jeg dog ikke, men sannsynlige er de :) )

 

BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS EE OC 640MB PCIe

 

Spesifikasjoner:

GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS (Frekvenser i parenteser er frekvensene på "gamle" GTS)

Kjernefrekvens: 565MHz (500Mhz)

Shader-frekvens: 1300MHz (1200MHz)

Minnefrekvenser: 1700MHz (1600MHz)

Stream-prosessorer: 112

Minne: 640MB GDDR3.

 

post-128003-1193827156_thumb.jpg

 

Hvor har du fått disse spesifikasjonene fra?

Her og Her.(Trykk på Detailed Specs) :)

Lenke til kommentar
For alle 8800 GPUer er originalt alle 8800Ultra brikker, men ved sortering så sorter de ut de beste til å være Ultra, mens de som ikke klarer å klokke helt like høyt ender opp som GTX. De kortene som eventuelt har noen defekte shadere har blitt kalt GTS.

Også bare skriver dem på at det er Rev.3 (A3)?

 

Ultra:

183405.jpg

 

GTX:

20124425969l.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
8800GT med 1GB minne kommer i Desember ;)

Da blir vel 256bit minnebuss en flaskehals for å få utnyttet 1GB?

 

Jeg tenkte det samme, skal de ha 1Gb med minne burde de doble minnebussen til 512.

 

 

Men likevel så kan det bli interessant og se hvordan !gb og 256bit minnebuss fungerer, for i noen av testene på høye oppløsninger så var det helt klart minne som holdt den tilbake.

Lenke til kommentar
8800GT med 1GB minne kommer i Desember ;)

Da blir vel 256bit minnebuss en flaskehals for å få utnyttet 1GB?

En stor porsjon av båndbredden går med idag til MSAA og float point HDR - noe som med høy oppløsning og flere MSAA samples bruker mer minne. Men ellers har ikke båndbredde og minne mengden så mye med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar
For alle 8800 GPUer er originalt alle 8800Ultra brikker, men ved sortering så sorter de ut de beste til å være Ultra, mens de som ikke klarer å klokke helt like høyt ender opp som GTX. De kortene som eventuelt har noen defekte shadere har blitt kalt GTS.

Også bare skriver dem på at det er Rev.3 (A3)?

Sant så sant.

 

Tenkte ikke på at Ultra kom såpass mye senere..

 

Da blir det vel egentlig bare å stryke ut Ultra, og da blir det vel slik tipper jeg:

 

For 8800GTS og GTX, så er de begge originalt alle G80 brikker, men ved sortering så sorter de ut de beste til å være GTX. De kortene som ikke klarer like høye hastigheter som kravet til GTX, eventuelt at har noen defekte shadere, vil bli kalt GTS.

 

(for at ikke GTSene skulle variere veldig i ytelse.. fordi de har forskjellig antall defekte shadere, så har de laserkuttet bort alle de defekte + fungerende slik at det totale antallet havner på 96stk)

 

Om den nye GTS bare er bassert på G80 der Nvidia ikke har kuttet bort like mange shadere (betyr da også at flere skjermkort som ikke består kravet må kastes), eller om den baserer seg på G92 vet jeg ikke. (det kan sikekrt andre svare på)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Uten at jeg vet det for sikkert så har jeg en følelse av at nye GTS vil benytte seg av G92, den kjernen er billigere og produsere (på grunn av 65nm), dessuten så vil nvidia tape for mye ved og la flere G80 kjerner gå i søpla.

Lenke til kommentar
Finnes 8800GTX-kort med A3-kjerne også, men disse er vel ganske sjeldne. :) (Ultra-kjerner som ikke har bestått kravene)

A3 klarer (vanligvis) også høyere overklokk enn A2. (Spesielt Shaderne)

"Gamle" GTS bruker vel A2 også?

 

Mini-test av nye 8800GTS

Den ser ihvertfall ut til å bruke A2. :)

Jeg har da A2 på mitt 8800GTS 320.. Så det er vell ikke noe nytt?

Nei. :) Har A2 på mitt 8800GTX også.

 

Uten at jeg vet det for sikkert så har jeg en følelse av at nye GTS vil benytte seg av G92, den kjernen er billigere og produsere (på grunn av 65nm), dessuten så vil nvidia tape for mye ved og la flere G80 kjerner gå i søpla.

Eller at dem har for mange G80... (som ikke klarer GTX-kravene)

 

Edit: Intern, er vel akkurat det vi ser på bildet i den minitesten dere finner Her. (A2-kjerne)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...