leifeinar Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 hvor er den linken som er til de 3d mark resultatene? Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 hvor er den linken som er til de 3d mark resultatene? 9266958[/snapback] Var ikke noen ordentlige 3dmark resultater, men noen på xtreamsystems (er det rett?) som hadde sagt det, jeg har mine store tvil på de resultatene uansett. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Mer rykter om G92 Nvidia has taped out chips which it will release later this year in a fresh assault to dominate the market. This includes a new king of the hill as well, the almighty G92 - also known as the GeForce "9800". Nvidia is paying quite a lot of attention to thermals and performance of the chip in complex shaders. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 till sammenligning sies det at R700 er 100 dager fra tapeout.... som en liten profeti: tipper vi klarer og diskutere oss til over 100 sider i denne tråden før vi ser G90 Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Jeg tenkte jeg skulle lage en liten tråd her for å finne ut disse tingene om G9x.... - Single kort kommer til å ha en mattematisk ytelse på rett under 1 Terraflops (G80 har vel rundt 0,4 Terraflops) Det heter 'teraflops' (eller TFLOPS), ikke 'Terraflops' (terra betyr jord eller Jorden). Ikke for å være så altfor pirkete, men jeg ser at relativt mange staver dette begrepet feil. Dette kortet havner uansett høyt på min oppgraderingsliste til høsten Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor mye bedre vil dette være en 8800gtx? 8800gtx sliter jo med Crysis nå.. (Rundt 28fps med maks innstillinger) Vil Crysis f.eks kjøre smooth på 9800? Hvis prisen kommer til å ligge på rundt 5000, kommer vel 8800 series korta til å droppe i pris? Og til sist, er det noen som har noen bilder av kortet? ;D Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor mye bedre vil dette være en 8800gtx?8800gtx sliter jo med Crysis nå.. (Rundt 28fps med maks innstillinger) Vil Crysis f.eks kjøre smooth på 9800? Hvis prisen kommer til å ligge på rundt 5000, kommer vel 8800 series korta til å droppe i pris? Og til sist, er det noen som har noen bilder av kortet? ;D 9292611[/snapback] I følge nvidia vil ytelsen ligge på rundt 2-3 ganger ytelsen til 8800gtx i enkelte aplikasjoner... det kommer garantert til å r*vkjøre alt av kort i år. Tviler på at ATI greier å diske opp med noe tilsvarende dette året...men man kan jo håpe Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor mye bedre vil dette være en 8800gtx?8800gtx sliter jo med Crysis nå.. (Rundt 28fps med maks innstillinger) Vil Crysis f.eks kjøre smooth på 9800? Hvis prisen kommer til å ligge på rundt 5000, kommer vel 8800 series korta til å droppe i pris? Og til sist, er det noen som har noen bilder av kortet? ;D 9292611[/snapback] Har Crysis kommet ut eller er du betatester?! Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 16. august 2007 Forfatter Del Skrevet 16. august 2007 Jeg tenkte jeg skulle lage en liten tråd her for å finne ut disse tingene om G9x.... - Single kort kommer til å ha en mattematisk ytelse på rett under 1 Terraflops (G80 har vel rundt 0,4 Terraflops) Det heter 'teraflops' (eller TFLOPS), ikke 'Terraflops' (terra betyr jord eller Jorden). Ikke for å være så altfor pirkete, men jeg ser at relativt mange staver dette begrepet feil. Dette kortet havner uansett høyt på min oppgraderingsliste til høsten 9292008[/snapback] Rettet opp nå Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Stusset også på påstanden hans om Crysis. INGEN VET! Uansett hva du har hørt, er det kun rykter fra randome folk. Vi får vente til demoen for å få en liten pekepinn. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 Hvor mye bedre vil dette være en 8800gtx?8800gtx sliter jo med Crysis nå.. (Rundt 28fps med maks innstillinger) Vil Crysis f.eks kjøre smooth på 9800? Hvis prisen kommer til å ligge på rundt 5000, kommer vel 8800 series korta til å droppe i pris? Og til sist, er det noen som har noen bilder av kortet? ;D Sry å si det; men det er rart hvordan folk plukker opp ting "fra løse luften". 8800GTX/Ultra kommer fint til å kunne kjøre Crysis med relativt høy fps. Selvfølgelig er dette avhengig av hvilken oppløsning man kjører og hvor mye eye-candy man drar ut, men å påstå "28fps med max instillinger" blir for dumt; uten å synse i hverken oppløsning eller resten av systemoppsett. Tim.S og gutta i bit-tech har testet alpha/beta versjonen med, som han sier: I believe it was playing on an 8800 GTS 640 and a Q6700... gameplay was very fluid and I'd imagine you can push settings up a bit more on that card. I'd be highly surprised if you couldn't come release (once it's been through QA, play testing, and so on)... Jeg regner med teamet bak Crysis kommer til å opptimalisere ytelse i spillet endel før det lanseres. Tror de fleste med G90/R600 kort vil få en strålende første opplevelse med Crysis. Når dette er sagt vil nok G92 være en vitamininnsprøytning til spillet, sammen med en heftig qcore/dualcore. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Er PCI versjon 2, PCI-Express ? Endret 17. august 2007 av Ganam Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Er PCI versjon 2, PCI-Express ? PCI-E v2 - ja Btw; vet ikke om folk fikk med seg disse ryktene igår As it turns out, in preliminary audio tests, the new card is more silent than not just 8800Ultra, but it is also less noisy than 8800GTX. It turns out that we are slowly approaching the era of silent monsters - computers that will emit less noise that your typical 15.4-inch laptop. Endret 17. august 2007 av KimmiK Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Er PCI versjon 2, PCI-Express ? PCI-E v2 - ja Btw; vet ikke om folk fikk med seg disse ryktene igår As it turns out, in preliminary audio tests, the new card is more silent than not just 8800Ultra, but it is also less noisy than 8800GTX. It turns out that we are slowly approaching the era of silent monsters - computers that will emit less noise that your typical 15.4-inch laptop. 9299169[/snapback] he he he...kult :!: men jeg synes da ikke at gtx bråker så mye, det er fort andre ting i en pc som bråker mer Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Noen som har en viss aning om nårtid vi får se 3d-mark resultater? Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) Mitt 8800gtx kort bråker bare hvis viften står på 100%. På standard 60% så er det bortimot lydløst. Anyway, når man sitter å spiller et spill så overdøver spilllyden pc'n. - punk. Endret 17. august 2007 av punk20 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 (endret) når man sitter å spiller et spill så overdøver spilllyden pc'n Idd. Stock kjøler på Ultra kortene er så og si lydløse opptil 80% vifte hastighet; fra 80-100% er de hørbare, men vil nok sjelden overdøve hverken CPU, chassis vifter, eller for den sak skyld PSU viften i viftebaserte system. Men nå har jeg bestilt HS03-Plus og Mist 92x92 for å sjekke hva den duger til Så dette var litt Off-topic, så let's get back to OT. Endret 17. august 2007 av KimmiK Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Enda mer G92 rykter, "I'm loving it" Invitations already printed A few sources have confirmed that Nvidia already sent out an invitation for November launch of G92, the next generation high end card. The big thing about this chip is that it made it at 65 nanometre and that it has a support for PCIe 2.0 interface. Smaller gate size usually means higher clock and lower thermal dissipation and we are certain that this new chip will have significantly more transistors than G80. As far as we know G92 is an evolution from G80 chip rather than a revolutionary new thing but will help Nvidia to steal the crown from its G80, Geforce 8 series. At the same time Nvidia also plans to launch a new chipset and the hybrid SLI concept so this will be one nice and happy event. We still don’t know the exact date but we are working on it but this just confirms the story we wrote some 2+ weeks ago. Lenke til kommentar
yokomoko Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Det er vel i november kortet kommer, men hvilken dato? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. august 2007 Del Skrevet 17. august 2007 Tror du kan legge til en tusenlapp i den prisskalaen din. 4000/5000/ + 6000 (om ikke mer?) Ultra kortene kommer vel på samme pris som ved lanseringen. En 6-7000 kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå