Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er så mangen mindre smarte folk der ute så kun ser på 3Dmark og kjøper etter det.

 

jaha??

 

Faktisk så er det tilfellet. Vet om mange som har kjørt 3DMark06 og synes at maskina suger utifra det. Eller de ser på tester som er gjort og at "hey, dette skjermkortet gjorde det bra i denne testen" og kjøper det.

 

Legger forøvrig merke til at ATI folkene her føler seg støtt, men det er jo ingen personhets vi bedriver med, bare rene fakta som man kan se av testene.

 

Ta f.eks den Crysis demo testen, der fikk jo ATI juling på alle områder. Det må jo være litt kjipt. Man kan si mye om at drivere kan hjelpe til, men drivere kan ikke alltid sørge for bedre ytelse når det ligger begrensninger i HW. Synes det er synd at ATI gjør det så dårlig i praktiske tester og kun scorer bra i syntetiske.

 

Men for all del, kjør 3DMark06 hele dage, kos deg med resultatet og nyt forestillingen. Jeg kjøper i allefall ikke maskinvare fordi jeg skal score best mulig i tester, men fordi jeg vil ha en rask maskin til mitt bruk.

Lenke til kommentar
Tror det er flere som har sett f.eks 2900Pro i 3DMark06 og sett at den har slått 8800GTX, kjøpt og undret seg over hvorfor 8800GTX har bedre ytelse i spill.

 

men nå koster 2900Pro halvparten av 8800GTX også så...

 

Det er jo hevet over enhver tvil at ATI kortene er gode og de forsvarer prisen kontra f.eks GTX. Men mange har nok blitt skuffet over den generelle spillytelsen.

 

Skal bli spennende å se på mandag hvordan 8800GT gjør det i spill og systemtester kontra ATI og andre Nvidia kort.

Lenke til kommentar
Men er så mangen mindre smarte folk der ute så kun ser på 3Dmark og kjøper etter det.

 

jaha??

 

 

Ja.

 

idiot :p

 

Siden du er mindre intelligent la meg forklare til deg engang til så til og med du kan forstå. AMDATI sine skjermkort yter bedre i 3DMark06 en spill (i motsetning til Nvidia), og noen kjøper kun skjermkort pga 3DMark06 ytelsen (Benchmark skrytere feks). Mens noen ikke forstår at spill ytelsen har ingen ting med 3DMark06 å gjere i det hele tatt. Og så har vi sånne så deg så kaller andre idioter og kan bli oppsumert så ignorant unge (evnt noob).

 

Edit: gjelder 29XX serien til ATI og 88XX serien til Nvidia.

 

PS: Velkommen til ignore listen og du har blitt raportert.

Endret av Unreal_
Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på viddene nå, men er det ikke slik at en ny gtx bør slå et 8800gt i sli oppsett??

Tenker på pris vs ytelse imellom disse to kombinasjonene....og en ting til mens jeg er ute å kjører, er det mulig å kjøre 8800gts samt 8800gt i sli? har ikke trua på den siste der men :no: hadde vært perfekt for min del.

Lenke til kommentar
En test av MSI GeForce NX8800GT 512MB Graphics Card http://www.tweaktown.com/reviews/1210/msi_...card/index.html

Som jeg har sagt... Kortet yter meget bra (MSI har fabrikk-klokket kortet litt, men ikke mye), i alle fall for den prisen de skal selges for...

 

Bare se på Half-Life 2: Episode 2 (HDR)

1920 x 1200 performance for the 8800GT is just under what the HD 2900 XT produces at 1280 x 1024

 

I høy kvalitet AA og AF blir AMD fullstendig overkjørt...

http://www.tweaktown.com/reviews/1210/15/p...d_af/index.html

 

Synd at de ikke tester overklokking på dette kortet. dessverre bråker single-slot kjøleren mer enn dual-slot løsningen på 8800GTS. 8800GT er på samme støynivå som 2900XT i load.

 

Grei konklusjon:

Performance....it’s great and a lot better than we thought. It also doesn’t look like they’re going to do an AMD with press samples only
Lenke til kommentar
Synd at de ikke tester overklokking på dette kortet. dessverre bråker single-slot kjøleren mer enn dual-slot løsningen på 8800GTS. 8800GT er på samme støynivå som 2900XT i load.

Henta fra en annen tråd på forumet: Asus(?) sin 8800GT (linka til OC delen)

Det er dårlig engelsk fordi den er oversatt av google eller noe i den duren, men det er såvidt forståelig.

Det er klokka til 729 Core / 999 (''2000'') Minne.

 

Edit: endra det til ''Asus (?)..'', står ikke noe om det i artikkelen hvor det kommer fra, men tror det stod i den andre tråden.

Endret av morgus
Lenke til kommentar
nok en test NVIDIA GeForce 8800GT - Early Performance Preview

http://www.bootdaily.com/index.php?option=...9&Itemid=51

 

Skjønner fortsatt ikke hvorfor de tester spill med prosessorer få dødelige har råd til, istedet for å f'eks bruke en 6850, og si at "denne performancen kan du forvente"

 

Kan vel muligens hende at de vil hindre at prosessoren blir en flaskehals under testinga, men likevel etter min mening burde de kjøre to oppsett i såfall.

Lenke til kommentar

Det er vel rett og slett for å sørge for at kortene får utnyttet så mye av potensialet som mulig. I en test prøver man å isolere ytelsen til det man tester, alt annet kommer i annen rekke.

 

Jeg skjønner dog frustrasjonen, og i mange tilfeller kan det sikkert være en fordel å ha flere testoppsett også (dvs. det er jo forskjell i hvor prosessorhungrige skjermkort kan være).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...