Theo343 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ser at mange missforstår spørsmålet om redusert minnebuss. Hvorfor reduserer de minnebussen på den nye GTS til 256bit. GT på 256bit er helt ok! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ser at mange missforstår spørsmålet om redusert minnebuss. Hvorfor reduserer de minnebussen på den nye GTS til 256bit. GT på 256bit er helt ok! Ja, det er bedre enn 128bit. Husker når 8600 kortene kom så var jeg veldig skuffet fordi det var 128bit og ikke 256bit. Vi ville fått en mye bedre ytelse bare der. Men igjen så eier jo Nvidia akkurat nå, så de får lov å gjøre som de vil. Det jeg har prøvd å si et par poster nå er at hvis ATI hadde hengt grundigere med i alle segmenter, ville vi kanskje ha sett fruktene av det i bedre priskrig og bedre produkter, om ikke tidligere lansert. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke så lenge igjen nå... Vi får håpe at produksjonskortene er like gode å klokke som engineering samples. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ser at mange missforstår spørsmålet om redusert minnebuss. Hvorfor reduserer de minnebussen på den nye GTS til 256bit. GT på 256bit er helt ok! Ja, det er bedre enn 128bit. Husker når 8600 kortene kom så var jeg veldig skuffet fordi det var 128bit og ikke 256bit. Vi ville fått en mye bedre ytelse bare der. Men igjen så eier jo Nvidia akkurat nå, så de får lov å gjøre som de vil. Det jeg har prøvd å si et par poster nå er at hvis ATI hadde hengt grundigere med i alle segmenter, ville vi kanskje ha sett fruktene av det i bedre priskrig og bedre produkter, om ikke tidligere lansert. Hengt grundigere med? Slik som å ha middelklassekort med 512bit minnebuss mener du? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ser at mange missforstår spørsmålet om redusert minnebuss. Hvorfor reduserer de minnebussen på den nye GTS til 256bit. GT på 256bit er helt ok! Ja, det er bedre enn 128bit. Husker når 8600 kortene kom så var jeg veldig skuffet fordi det var 128bit og ikke 256bit. Vi ville fått en mye bedre ytelse bare der. Men igjen så eier jo Nvidia akkurat nå, så de får lov å gjøre som de vil. Det jeg har prøvd å si et par poster nå er at hvis ATI hadde hengt grundigere med i alle segmenter, ville vi kanskje ha sett fruktene av det i bedre priskrig og bedre produkter, om ikke tidligere lansert. Hengt grundigere med? Slik som å ha middelklassekort med 512bit minnebuss mener du? Nei, ikke 512, men kanskje 256bit minnebus. Det hadde nok fått fart på salget av 8600 også hos de som kan betale litt mer. Men til gjengjeld ville kortene blitt dyrere. For et 8600GT er ikke akkurat gamers choice, men en 256bit bus sammen med de øvrige kvalitetene og teknologiene i kortet ville ha gitt et svært komplett skjermkort. Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke så lenge igjen nå... Vi får håpe at produksjonskortene er like gode å klokke som engineering samples. Snakker vi av egen erfaring? Eller har vi lest siste rykter? Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Heisann. Kanskje ikke like morro post og lese som alle andre, men fikk i alle fall meg til å tenke. Synes liksom hele greia rundt de nye 8800GT/GTS kortene virker for bra og det virker veldig logisk det som blir skrevet her i en post på xtremesystems av Eddie3dfx: /// QUOTE: " Here is the real issue though. Nvidia is selling the 8800s at a very good pace and gtx models as well. Why would they bite their own nose by releasing a cheaper model that performs better than an 8800gtx which costs 2x as much and yet have the newer gtx come out next year. It doesn't make any sense.. They in a sense would be killing off the gtx model, putting the ultra model in bad spot being $500+ and losing customers from the 8600 gts models... All this from the profit of $199 boards? Thats like saying mercedes just came out with a car thats much better than their 80k model and they are pricing it at 45k Also, why are all these benchmarks from taiwan or china.. why hasn't one vendor here been able to produce real benchmarks? Everyday these specs and numbers are changing, meanwhile tomshardware is doing reviews on beer water-cooling for god sakes! Also, last but not least, these benchmarks mean jack squat unless you are using an fps benchmark in games. The 06-3dmark that most people own will not let you bench with any effects, anti-aliasing, etc. Thats why the 2900's do so well in 06-3dmark, yet when it comes to gaming, they hit the sh*tter when all the effects are on. What they need is a benchmark that has 2 min scenes from about 5-6 games all combined into one. " Kilde: http://www.xtremesystems.org/forums/showth...1637&page=4 Virker bare litt FOR bra de benchmarkene som er postet rundt på diverse nettsteder. Jeg tror jeg venter på release den 29. oktober og ser ann da hvilke SS som kommer ut. Jeg er MEGET spent. Er det så godt som det virker som, er det jo julegave + bursdag for meg i alle fall:) Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke så lenge igjen nå... Vi får håpe at produksjonskortene er like gode å klokke som engineering samples. Snakker vi av egen erfaring? Eller har vi lest siste rykter? Han har nok hatt kortet i ca en måned nå, så tipper han snakker av egen erfaring. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Ser at mange missforstår spørsmålet om redusert minnebuss. Hvorfor reduserer de minnebussen på den nye GTS til 256bit. GT på 256bit er helt ok! Ja, det er bedre enn 128bit. Husker når 8600 kortene kom så var jeg veldig skuffet fordi det var 128bit og ikke 256bit. Vi ville fått en mye bedre ytelse bare der. Men igjen så eier jo Nvidia akkurat nå, så de får lov å gjøre som de vil. Det jeg har prøvd å si et par poster nå er at hvis ATI hadde hengt grundigere med i alle segmenter, ville vi kanskje ha sett fruktene av det i bedre priskrig og bedre produkter, om ikke tidligere lansert. Vel nå har jo ATI lansert et 2900Pro kort lenge før Nvidia har gjort noe lignende, så det er vel ikke ATI som henger etter her. Er ikke så lenge igjen nå... Vi får håpe at produksjonskortene er like gode å klokke som engineering samples. Men hvorfor reduserer de minnbussen på den nye GTS til 256bit? Endret 24. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Vel nå har jo ATI lansert et 2900Pro kort lenge før Nvidia har gjort noe lignende, så det er vel ikke ATI som henger etter her. Så har nVidia fortsatt ytelsestronen da. Er god nok grunn til at de ikke har gitt ut noen kort før nå. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ser at mange missforstår spørsmålet om redusert minnebuss. Hvorfor reduserer de minnebussen på den nye GTS til 256bit. GT på 256bit er helt ok! Ja, det er bedre enn 128bit. Husker når 8600 kortene kom så var jeg veldig skuffet fordi det var 128bit og ikke 256bit. Vi ville fått en mye bedre ytelse bare der. Men igjen så eier jo Nvidia akkurat nå, så de får lov å gjøre som de vil. Det jeg har prøvd å si et par poster nå er at hvis ATI hadde hengt grundigere med i alle segmenter, ville vi kanskje ha sett fruktene av det i bedre priskrig og bedre produkter, om ikke tidligere lansert. Vel nå har jo ATI lansert et 2900Pro kort lenge før Nvidia har gjort noe lignende, så det er vel ikke ATI som henger etter her. Er ikke så lenge igjen nå... Vi får håpe at produksjonskortene er like gode å klokke som engineering samples. Men hvorfor reduserer de minnbussen på den nye GTS til 256bit? Det jeg prøvde å si lengre opp her også. ATi henger på ingen måte etter i mellomklasse. Det eneste stedet de ikke har noe reelt kort er helt ytterst på high end. Se bare på 2900Pro, som du sier. Et underklokket XT, rett og slett en knakende god deal. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 God deal, men ikke noe grensebrytende. Nå har det gått over et år siden vi så noe som faktisk skillte seg litt ut i ytelse og pris (nye generasjonen, G80) og jeg tror mange venter i spenning på en ny generasjon. HD2900Pro drar nok ATI opp, men skaper ingen større overskrifter, eller er grensebrytende på noen måte. Vi vil ikke se en 10% bedre ytelse/pris, men heller en kraftig forbedring i ytelse, og eller pris. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Vel, ATI leverte endelig et produkt hvor Nvidia ignorerte forbrukerne. Det har stor verdi. Dog noe sent selv fra ATI. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Vel, ATI leverte endelig et produkt hvor Nvidia ignorerte forbrukerne. Det har stor verdi. Dog noe sent selv fra ATI. Tha, ignorert og ignorert. De har da et svært bra skjermkort i 2100kr klassen, og hadde/har et middels godt kort i 1600-1700kr klassen. At de (enda) ikke har noe kort i 1800-1900kr klassen er nå en ting, men kan ikke se det på som noe stort problem, eller stor mangel. (en kan jo ikke dekke akkurat hver hundrelapp) At 8600GTS ikke ytet så veldig bra til prisen er dog en ganske annen sak. Men ser vi bort ifra slik ATI VS Nvidia kamp, så dekker ivhertfall ATI og Nvidia hverandre ganske godt. Ser ikke at Nvidia eller ATI ignorerer forbrukerene mer enn den andre. Endret 24. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Andrull: 2100? Såvidt jeg har fått med meg har de hele siste halvår ligget rundt 2400 og 3000,- disse GTS kortene. Av og til var 320MB på tilbud til 2250,-. Middels godt kort til 1700? 8600GTS var aldri noe middels godt kort. Det var et stort gap mellom 8600GTS og 8800GTS. Et produkt som HD2900Pro har jeg ventet på siden jeg forstod at Nvidia ikke kom til å gi ut flere alternativer enn 8800GTS. Det er ikke snakk om å dekke hver hundrelapp, men faktisk gi folk et reellt mellomklasse valg. 1700,- for 8600GTS viser bare hvor ignorante Nvidia var. Endret 24. oktober 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Andrull:2100? Såvidt jeg har fått med meg har de hele siste halvår ligget rundt 2400 og 3000,- disse GTS kortene. Av og til var 320MB på tilbud til 2250,-. 8800GTS 320MB har ivhertfall ligger på en 2200-2300 en god stund nå. (om det var tilbud eller ei skal jeg ikke si noe på, men jeg regner da tilbud som absolutt like reelt, da det ikke kunne vært få av dem) Men det var ikke poenget, for etter hva jeg har fått med meg så har ikke ATI hatt noe som helst kort i den prisklassen...(før HD 2900Pro) Om det er så fryktelig mye mindre ignorant vet nå ikke jeg. Om dette var fordi de rett og slett var for trege (og ikke fordi de var ignorante), så kan man jo på den andre siden si at Nvidia også var trege med 8800GT som antageligvis er en direkte konkurrent til HD 2900PRO. Med andre ord har verken ATI eller Nvidia hatt noen kort i 1900kr klassen i det siste halvåret, og hvorfor noen er mer igonrante får absolutt være en smaksak. Er jo bare snakk om noen få ukers mellomrom mellom lanseringene. Anyways, nok om det. Nå fikk jeg meg ivhertfall akkurat HD 2900XT 1GB. (tok det istedenfor 8800GT) Får se om den når oppimot et fabrikkoverklokket 8800Ultra. (er kanskje litt for forhåpningsfull?) Endret 24. oktober 2007 av andrull Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Andrull: Japps, nok om det Gleder meg nå til 8800GT og den nye GTS kommer på markedet. Lenke til kommentar
Radey Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg skal kjøpe en pc nå, og hadde egnetlig tenkt å gå for 8800GTS 640, men utifra tester, så er 8800GT en del raskere, og spørsmålet er jo om det vil koste ca det samme, eller mye mere? Det er vel rett rundt hjøret nå? Men hvorfor er det ikke i noen webshoper ennå (med en dato når de får det inn). Kan det betyr at det ennå er lenge til? Og helt offtopic, hvilken vifte vil passe til et X600Pro 256 kort? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 8800GT lanseres på mandag 29/10, og det vil nok dukke opp i butikkene, om ikke fra den datoen, så ikke veldig lenge etter. Prisen skal visst legge seg på 1800-2000 som er noen hundrelaper under GTS, dette fordi GTS relanserers snart med noe høyere ytelse igjen. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Gainward sitt på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342050 Endret 25. oktober 2007 av espeneppi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå