Gå til innhold

G9x info tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Errm, med fare for å bli uhøflig så er det du sier tullprat.

Matrox har mulighet for 2/3 skjermer på ett grafikkort, det har ingenting med SLI å gjøre. SLI er en teknologi fra Nvidia som gjør at man kan bruke to Nvidia grafikkort samtidig til å behandle 3D-grafikk for å få bedre ytelse. Tilsvarende teknologi fra AMD heter Crossfire.

Nvidia sine kort gir også mulighet til å kjøre 2 skjermer samtidig, dersom man bare bruker ett kort. Dersom man har to kort i SLI, så får man bare 3D-grafikk på en skjerm.

:nei:

Kan ikke helt skjønne hvordan det går ann å gjøre en så grov missforståelse, men skal være enig at jeg kanskje ikke uttrykket meg helt klart.

Har selv hatt flere SLI systemer, og er fullstendig klar over hvordan de fungerer, og hva crossfire er ja...

Det jeg mente var det Sindre Aleksander nevnte. Altså at du bruker en "splitter" fra matrox (f. eks dualhead) som gjør det mulig å benytte flere skjermer på en skjermutgang. Og ettersom SLI kun støtter en skjermutgang, så skal det i teorien være mulig å bruke flere skjermer ved bruk at matrox sin løsning. Selv i SLI modus.

Har ikke prøvd dette i praksis, men rent teoretisk burde det jo fungere fint. :)

Lenke til kommentar
Tror nye GTS kommer 19. November. (GT kommer 29. Oktober)

Tipper den blir liggende rundt 2600-3200kr. :)

Så vidt jeg kan skjønne må GT være most-bang-4-$. 256minnebus, 65nd prod og 512MB ram. Til prisen av 2k kan man få et ganske godt kort som kan overklokkes like godt som 7900GTO kortene. Som var mitt siste, men tidenes beste skjermkort kjøp jeg har gjort ;)

(GTX til halve prisen dengang).

Lenke til kommentar

Ok, da. Hadde et lite håp om at det kom 29. :p

305 Dollar - 2700 kr??

Pr idag er vel èn dollar toppen 6 kr.

305*6=1830

Altså vil prisen være 1000 kroner høyere i Norge? Da bestiller jeg helelr fra USA.

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
Du må gange med 8 for og få réel "Norgepris"

Tror nok at "nye" GTS havner rundt 2500-3000 kr avhengig av utstyr som medfølger og litt annet. Det er jo ganske vanlig også. GT blir nok priset til 2000,- som alle andre GT kort har blitt. Genialt markedsført av Nvidia. Og egentlig på tide med nye kort... 8800 serien er jo over 1 år nå...

Lenke til kommentar
Twintip: Selve GPUen er nok temmelig liten, så jeg regner med du mener hele kortet. Tipper at det er noe det samme som 8800GTS i lengde og høyde, dvs rundt 24cm langt. Referansekjøleren(tror nok det er den vi får se mest av) er singleslot som du ser, så det er langt tynnere enn 8800GTS

nei, mente selve gpuen, er den like stor som 8800gtx sin? eller på størrelse med 78/900gtx?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...