Gå til innhold

G9x info tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der så fint ut. Sitter og venter jeg ass :D Lurer litt på hva slags hovedkort jeg skal gå for... Vil ha 4GB ram og Vista 64bit, men er usikker på hvilket hovedkort som passer godt til det. Synes det er vanskelig å velge.

Også er det vanskelig å vente til dette kortet kommer i handelen...

Lenke til kommentar

Twintip: Selve GPUen er nok temmelig liten, så jeg regner med du mener hele kortet. Tipper at det er noe det samme som 8800GTS i lengde og høyde, dvs rundt 24cm langt. Referansekjøleren(tror nok det er den vi får se mest av) er singleslot som du ser, så det er langt tynnere enn 8800GTS.

Andylove: Nye nVidia-chipset kommer jo nå i november. 780i er sagt til å komme den 12. November. Det blir forhåpenligvis bra, og mange kommer nok til å satse på 8800GT SLi på 780i eller 750i. :)

Lenke til kommentar
Twintip: Selve GPUen er nok temmelig liten, så jeg regner med du mener hele kortet. Tipper at det er noe det samme som 8800GTS i lengde og høyde, dvs rundt 24cm langt. Referansekjøleren(tror nok det er den vi får se mest av) er singleslot som du ser, så det er langt tynnere enn 8800GTS.

Andylove: Nye nVidia-chipset kommer jo nå i november. 780i er sagt til å komme den 12. November. Det blir forhåpenligvis bra, og mange kommer nok til å satse på 8800GT SLi på 780i eller 750i. :)

Jeg er uten tvil en av dem. Spørs bare om det er mulig å kjøre dualview på SLI i fremtiden. Synes det er en teit begrensning at man ikke kan dette.

Lenke til kommentar

- G92-270-A2 revision (65nm, Week 37 2007)

- 37.5mm x 37.5mm 1148-pin FCBGA package

- Core clock : 600MHz/1500MHz

- VGPU = 1.05V?10.5mV

- 10-layers PCB revision G92P393

- 8 memory chips of 16M x 32 Qimonda HYB18H512321 BF-10 @2V

- 256-bit 512MB GDDR3 @ 900MHz (Effective 1GHz)

- 110W TDP (Requires 6-pin PCIe connector)

- NVIO/HDCP

- Coolermaster TM69 single slot cooler:

- 3 heat-pipes, 1000-3200RPM, 34dB

g92.jpg

g92_3.jpg

Lenke til kommentar
Ser jo ut som kjølere fra f.eks Zalman passer på de å :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Intern, du har PM

Hvis kortene bråker i god GT tradisjon, så bytter jeg glatt til en Zalman kjøler. De har jeg svært god erfaring med og de blir stille som dagen er lang. Zalman har jo noen nye og fine kjølere på gang, så det skal bli spennende å se.

Lenke til kommentar

Jeg er uten tvil en av dem. Spørs bare om det er mulig å kjøre dualview på SLI i fremtiden. Synes det er en teit begrensning at man ikke kan dette.

Jepp, dog har du naturligvis andre alternativer som tillater både to og tre monitorer i SLI modus.

Eneste er prisen, og det faktum at de begynner å bli ganske gammle og støtter ikke særlig høy oppløsning.

(matrox dual/trippelhead)

Lenke til kommentar
Dagens GTX vil vel fremdeles være det beste kortet til BF2 ? Er fryktelig spent på hvordan de nye korta gjør seg i BF2.

Selvfølgelig ikke.

Jo bedre spesifikasjoner, jo bedre ytelse i spill.

Du kan ikke komme om 20 år å si at 8800GTX er det beste skjermkortet til BF2.

Lenke til kommentar
Jepp, dog har du naturligvis andre alternativer som tillater både to og tre monitorer i SLI modus.

Eneste er prisen, og det faktum at de begynner å bli ganske gammle og støtter ikke særlig høy oppløsning.

Errm, med fare for å bli uhøflig så er det du sier tullprat.

Matrox har mulighet for 2/3 skjermer på ett grafikkort, det har ingenting med SLI å gjøre. SLI er en teknologi fra Nvidia som gjør at man kan bruke to Nvidia grafikkort samtidig til å behandle 3D-grafikk for å få bedre ytelse. Tilsvarende teknologi fra AMD heter Crossfire.

Nvidia sine kort gir også mulighet til å kjøre 2 skjermer samtidig, dersom man bare bruker ett kort. Dersom man har to kort i SLI, så får man bare 3D-grafikk på en skjerm.

Lenke til kommentar
Dagens GTX vil vel fremdeles være det beste kortet til BF2 ? Er fryktelig spent på hvordan de nye korta gjør seg i BF2.

Selvfølgelig ikke.

Jo bedre spesifikasjoner, jo bedre ytelse i spill.

Du kan ikke komme om 20 år å si at 8800GTX er det beste skjermkortet til BF2.

Intern: ååå så sinna, bosjibosjobosj. Tror du ikke skjønte helt hva han spurte om her Intern.

loddebolten: Ja, 8800 GTX vil være bedre enn GT i BF2 - ifølge specs :w00t:

Lenke til kommentar

Errm, med fare for å bli uhøflig så er det du sier tullprat.

Matrox har mulighet for 2/3 skjermer på ett grafikkort, det har ingenting med SLI å gjøre. SLI er en teknologi fra Nvidia som gjør at man kan bruke to Nvidia grafikkort samtidig til å behandle 3D-grafikk for å få bedre ytelse. Tilsvarende teknologi fra AMD heter Crossfire.

Nvidia sine kort gir også mulighet til å kjøre 2 skjermer samtidig, dersom man bare bruker ett kort. Dersom man har to kort i SLI, så får man bare 3D-grafikk på en skjerm.

Delvis feil det du også sier her.

Det Andrull hinter til er ikke et skjermkort, men derimot et løsning for å få flere skjermer på en skjermutgang på skjermkortet.

Her finner du Matrox-løsningen. Den splitter skjermsignalet og gir signal til skjermkortet om at det er en eneste stor skjerm(og ikke 2 enkeltskjermer) slik at oppløsningen blir trukket over begge skjermene.

Edit: I teorien skal det funke med SLi, men om det gjør det vet jeg ikke.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...