Gå til innhold

G9x info tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Toppkortet som i et nytt GTX kort? Men GDI klarte å forvirre meg skikkelig... lenge har det vært snakket om 8900, men så ble det avfeid og man snakket om 9800GTX men nå er det avfeid.

Siste jeg hørte angående toppkort var januar 2008, navn er ikke bestemt, heller ikke dato.

Lenke til kommentar

Jeg blir jo gal. To nye GTS kort? 90nm? Ikke ny DirX 10.1?

Jeg vil gjerne ha det beste GT/S kortet som kommer, ikke GTX, og jeg vil ha det rundt Crysis, CoD 4 tidene. Skal på LAN i november også. Jeg vil ha mer fakta! :(

Blir jo sprø av all ventingen. :)

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Slik jeg tolker det kommer det kun 1 nytt GTS kort i år og det er en ny 8800 utgave av 8800GTS 640MB som har flere stream procs.

Samt at det kommer en 8800GT i år og muligens en GS(usikker). Ny GTX kommer Q1 2008, men de vet ikke hva den skal hete... 9800, 8900 etc. Ny GTS tilsvarende den nye GTX er forløpig helt tyst.

En 8800GX2 er også snakket om, men usikkert om den kommer i år eller 1Q2008.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siste jeg hørte angående toppkort var januar 2008, navn er ikke bestemt, heller ikke dato.

Kan du gi oss et lite hint om dette nye toppkortet kommer til å være i nvidias åttende generasjon, eller om vi snakker om en niende?

For meg så virker dette med GX2 ganske sannsynelig, dette lar seg gjøre med relativt kjølige 65nm gpu'er, og det stemmer ganske godt med Nvidias tidligere antydninger om terraflops ol.

Dermd tror jeg vi kan se langt etter neste virkelige generasjonsskifte fra "green team"

Lenke til kommentar

Ok, så slik jeg har forstått det, så vil det komme ett nytt GTS og ett nytt GT snart.

GT kommer 29. oktober, og vil koste rundt 2000 kr. Den har 65nm teknologi og vil komme i to versjoner, en med 256MB, og en med 512MB. Core clock er på 600MHz, og har 112 stream processors.

GTS kommer også 29. oktober, vil KUN komme som 640MB-versjon, og har en core clock på 500MHz, og har 128 stream processors. Denne er basert på 90nm teknologi.

Noe jeg har misforstått? Noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...