Gå til innhold

G9x info tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
During his speech, Nvidia’s senior vice president Dan Vivoli let slip that Nvidia intended to “launch new hardware to coincide with Crysis’ launch.

Kilde: Nvidia Launching New Hardware to Coincide with Crysis Release

Er vel neppe 8800GT eller G98 dette er snakk om hvis sant.

9647715[/snapback]

Interessant, er jo det vi har spekulert i en stund også...

Så mye oppmerksomhet Crysis har fått, kan jeg ikke fårstå hvorfor ikke Nvidia skulle dra nytte av å ha "Fulgt opp under utviklingen av spillet" for så å lansere et high end kort som er "optimalisert" for crysis :p

Lenke til kommentar

Vi har jo ikke gjort stort annet enn å spekulere i denne tråden, så hvorfor ikke spekulere litt til ;)

Hvis Nvidia ikke kommer til å lansere ett high-end kort i Crysis-tider. Hva venter de på da? Å drøye ut tiden bare for å selge unna gamle 8800 kort mens ATI's nærvær er brennhett? Neh... Nvidia er ikke dumme.

ATI er jo snart allerede på høyde med Nvidia. HD 2900 XT var sinnsykt på papiret, men kortet brukte mye strøm og var en mellomting av GTX og GTS ytelsesmessig. Kortet bar preg av hastverk og det med god grunn den gangen. ATI's neste sjakktrekk blir ett kort på 55 nm som sannsynligvis vil være raskere eller på høyde med Nvidias nåværende flaggskip. Selv om dette R670 kortet vil være ett "mellomklassekort" vil det nok heller være det i forhold til R700 - og ikke 8800GTX. Noe annet ville være idiotiskt fra ATI sin side. ATI's nærvær er brennende hett for Nvidia for tiden. Det som da kommer til å skje er at folk vil gå for dette ATI kortet i stedet for high-end 8800 serien.

Legger man sammen alle momenter i denne GPU-krigen ser jeg ingen grunn til at Nvidia ikke skal lansere sitt flaggskip så fort som overhodet mulig. De har ingen grunn til å vente. ATI begynner å bli farlige, og hvis de ikke gjør noe raskt vil de overta tronen. Det vil vel ikke Nvidia? Dette flaggskipet til Nvidia heter hverken G98 eller G92 og er hittil uhørt... men fra dypet av de mørke kreftene vil det komme innen julehandelen.

/Hilsen Nostradamus. :!:

Nå skal jeg storkose meg med neverwinter nights 2: mask of the betrayer expansion på mitt gamle ATI X850 XT. :wee:

Lenke til kommentar
Å lansere noe annet en ett high-end kort i forbindelse med Crysis-lanseringen blir jo meningsløst.....

9648629[/snapback]

Det er ikke kun high-end kort som vil kunne kjøre Crysis. Å promotere et nytt middel-klasse kort som ikke koster skjorta og dermed mer rettet mot massen som et "Crysis-kort" gir ganske mye mening. Ikke at jeg sier at det er det som vil skje.

Pestilence: RV670 skal ifølge en påstått slide fra AMD stille seg på linje med R600 og vil dermed ikke nå opp til 8800GTX. Men samme slide sier også "320 Stream Processors per GPU", noe som kan tyde på at det kommer et kort med 2xRV670 GPU'er.

post-6993-1191677806_thumb.jpg

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Det er ikke kun high-end kort som vil kunne kjøre Crysis. Å promotere et nytt middel-klasse kort som ikke koster skjorta og dermed mer rettet mot massen som et "Crysis-kort" gir ganske mye mening.

9649066[/snapback]

Nei, ikkje ut ifra om du tenker på kva som gir mest oppmerksomhet, og det er det de er ute etter ved en lansering uansett.

De får ikkje overskrifter når de lanserer økonomi-kort......

Lenke til kommentar

Det blir da et tilfelle med at dem ikke har et nytt high-end kort klart for lansering og de vil tiltrekke seg mest mulig oppmerksomhet til et higher mid-range kort som er det eneste nye kortet dem har ute til Crysis lanseringen. Hvordan gir dette ingen mening? Det ligger gjerne også en del mer volum og fortjeneste i dette segmentet.

Lenke til kommentar

Det gir naturligvis mening, men var jeg ATI så ville jeg raskest mulig fått ut et high-end kort. ATI trenger vel sårt med god PR, og et godt toppkort kan gjerne gjøre en hel serie mer attraktiv.

Her er det om å gjøre å være best. Ingen best best pr pris osv.. men rett og slett BEST. Dette gir oppmerksomhet, og får navnet AMD/ATI opp på lista.

F. eks, De hadde/har jo X1950Pro som sikkert har gitt dem mye penger, men det har ikke akkurat gjort ATI spesielt kjent.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ville nå heller ikke sagt at 2900XT klarte seg SÅ veldig bra:

http://www.guru3d.com/article/review/463/8

(I world in Conflict så måtte DX10 og AA skrus av for at ikke ytelsen skulle bli for dårlig, og i DX10 benchmarken så scorer 8800Ultra over det dobbelte rent ytelsemssig, og ytelsen på de fleste tester med AA så scorer 8800GTS320MB høyere/likt.

I 3Dmark derimot så er det 2900XT som dominerer....

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Det gir naturligvis mening, men var jeg ATI så ville jeg raskest mulig fått ut et high-end kort. ATI trenger vel sårt med god PR, og et godt toppkort kan gjerne gjøre en hel serie mer attraktiv.

Her er det om å gjøre å være best. Ingen best best pr pris osv.. men rett og slett BEST. Dette gir oppmerksomhet, og får navnet AMD/ATI opp på lista.

F. eks, De hadde/har jo X1950Pro som sikkert har gitt dem mye penger, men det har ikke akkurat gjort ATI spesielt kjent.

9656961[/snapback]

Jeg er helt ening. Hvis ATI/AMD hadde fått ut et kort på markedet som var utrolig bra, samme om det hadde kostet 10 000 kr, så ville hele ATI merket fått et kvalitetsstempel på seg. Da ville de solgt en hel haug mere kort enn det de gjør nå. Så lenge massene vet at dette selvskapet har det beste kortet i hele verden betyr det at de vil legge mere tillit til selvskapet og deres øverige produkter. Det er nettopp derfor Nvidia ligger som nr. 1 i dag. De har det beste kortet.

Lenke til kommentar

ATI har vel et kvalitets stempel på seg allerede!?

At de ville solgt mer om det hadde kostet 10 000,- tviler jeg sterkt på, for å ta deg ordrett.

Jeg tviler egentlig på at folk ville sett på ATI anderledes om ATI hadde fått toppkortet (med unntak av fjortiser).

Lenke til kommentar

Skyt meg gjerne men jeg ville nå kalt dagene før HD 2900 for svært dårlige tider for ATI...

De hadde jo det beste kortet i mid-end segmentet (X1950PRO), men manglet noe godt toppkort å kunne skryte av. Du kunne jo nesten ikke vite at ATI fantes da det stod Nvidia, Nvidia overalt.

Reklame er viktig, og jeg kan ikke huske å ha sett noen reklame eller noe oppstyr rundt X1950PRO... Til tross for at det var best i sin klasse.

Hva folk sier om et kort har naturligvis ikke noe å si for PC-eksperten, men her ligger vel ikke pengene heller.

Lenke til kommentar
Det blir da et tilfelle med at dem ikke har et nytt high-end kort klart for lansering og de vil tiltrekke seg mest mulig oppmerksomhet til et higher mid-range kort som er det eneste nye kortet dem har ute til Crysis lanseringen. Hvordan gir dette ingen mening? Det ligger gjerne også en del mer volum og fortjeneste i dette segmentet.

9656748[/snapback]

Du får ikkje oppmerksomhet av ett mid-range kort. Uansett! :thumbdown:

9656961[/snapback]

Jeg er helt ening. Hvis ATI/AMD hadde fått ut et kort på markedet som var utrolig bra, samme om det hadde kostet 10 000 kr, så ville hele ATI merket fått et kvalitetsstempel på seg. Da ville de solgt en hel haug mere kort enn det de gjør nå. Så lenge massene vet at dette selvskapet har det beste kortet i hele verden betyr det at de vil legge mere tillit til selvskapet og deres øverige produkter. Det er nettopp derfor Nvidia ligger som nr. 1 i dag. De har det beste kortet.

9659788[/snapback]

Dere har skjønt det! :w00t:

Når mannen i gata veit at det er Nvidia som har de raskeste kortene, så synest han det hørest bedre ut med Nvidia-kort enn med ATI-kort. Selv om det bare er ett 7300GS, så er han fornøyd.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...