Uglegutt Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Tenkte ikke noe ATI vs Nvidia tråd jeg heller, mener det bør være rom for å diskutere/informere om begge deler uten å bli så alt for usakelig. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Et alternativ er jo å diskutere det etter kl 23.00 når alle de snørrhovne drittungene med alt for mye av fars penger mellom hendene har fått beskjed av mor om at nå må de legge seg. *Bare for å være litt usakelig* Lenke til kommentar
andylove Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Tenkte ikke noe ATI vs Nvidia tråd jeg heller, mener det bør være rom for å diskutere/informere om begge deler uten å bli så alt for usakelig. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Et alternativ er jo å diskutere det etter kl 23.00 når alle de snørrhovne drittungene med alt for mye av fars penger mellom hendene har fått beskjed av mor om at nå må de legge seg. *Bare for å være litt usakelig* 9589707[/snapback] Hehe... jeg er enig i at diskusjoner på tvers at tråder bare skaper kaos eller misforståelser. Det er lett å miste fokus. Det er det også i en tråd hvor alt skal diskuteres omhverandre også, så slik jeg ser det, burde det faktisk være litt strikte regler. Ulempen er selvfølgelig at vi da får håpløse spørsmål hvis svar er å lese lengre bak i tråden. En annen ulempe er da like håpløse svar. Det er helt klart rom for å diskutere ATI vs Nvidia. Jeg synes også det er en fornuftig debatt om den kan holdes på et saklig nivå. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor og ja, -LIKMARK-, vi tenker likt om uvitende kids med for mye penger mellom hendene... Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Greit, la oss kome oss ON-Topic her nå folkens. Jeg begynner: Fudzila, også kjent som bransjens "se & hør" er i hugget for tiden når det gjelder Nvidias nye skjermkort. Her kommer hele to artikler som er glimrende å diskutere i dene tråden: Nvidia's D9E comes in 2008 Nvidia's D8E comes very early Q1 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor og ja, -LIKMARK-, vi tenker likt om uvitende kids med for mye penger mellom hendene... 9589777[/snapback] Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Glad jeg tjener mine egne penger og er blakk Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg kan også skjule tekst. Når i oktober kommer kortene til test? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Helst ikke, alle ditt vs datt ender med krangling og usakeligheter :- ) 9589578[/snapback] vært på jobb så sent ute i en G9x tråd hører jo high end ati med i diskusjonen for hvordan vi snur og vender sankker vi nvidia vs ati til kundens beste. vi diskuterer vel high-end her ot blir vel heller ikke bedre av at jeg babler så nokfra meg. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) GÅR DET ANN Å HOLDE SEG ON TOPIC ELLER? LESTE NESTEN EN HEL SIDE SOM BASICLY VAR OFF TOPIC.... Til de min store skuffelse leste jeg også at fudzilla kan raportere om D8E(nthusiast) kommer i Q1 '08. Ser dårlig ut med tanke på next gen skjermkort til Call of Duty 4, Crysis, World in Conflict, Asassins Creed etc :| Mid-range (D8M) og Value (D8P) skal visstnok være på banen i november, men vi får se... Fudzilla som raporterer dette, så det er jo duket for noen overraskelser når produsentene av disse kommende kortene får overlevert referanse kortene fra nvidia ("early october" sier fudzilla) =) Endret 28. september 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) G92 is 8800GT 512mb og enda en Endret 28. september 2007 av snot Lenke til kommentar
Intern Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Nooooooo...jeg skulle akkuratt til å poste den! TIP: 9800GTX will be aroung the corner in 30-40 days.. Endret 28. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Både gruer og gleder meg. .P (dagen da mitt skjermkort faller ned fra high-end pallen) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Både gruer og gleder meg. .P(dagen da mitt skjermkort faller ned fra high-end pallen) 9593453[/snapback] Drit i å kjøpe high-end kort da vel Mye billigere og man taper ikkje så mye ytelse om man velger kort ett hakk ned Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 GÅR DET ANN Å HOLDE SEG ON TOPIC ELLER? LESTE NESTEN EN HEL SIDE SOM BASICLY VAR OFF TOPIC.... 9591449[/snapback] La dette til i første post "skjult" Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Min forståelse er som følger: G92/G96/G98 har lenge vært misforstått som "Geforce 9800 serien", altså niende generasjon GPU fra NVidia. Geforce 8800 serien (G80) er den åttende generasjon GPU fra Nvidia. Her kommer navnene G92, G96 og G98 inn i bildet. Denne serien har byttet navn til D8M, D8V og D8E som fortsatt er åttende generasjon (8800 serien), men krympet til 65 nm. Dette er ikke en ny generasjon GPU. Dette har heller ingen ting med Geforce 9800 GTX å gjøre. Av dette kan det oppsummeres at vi har følgende skjermkort på 65 nm. Disse er basert på 8800 serien men klokket opp: D8M/P/V? kommer i november, og vil ha rundt samme ytelse som 8800 GTS, vil sannsynligvis hete 8800 GT. D8E: Dual GPU 65 nm versjonen av 8800GTX. Vil sannsynligvis hete 8800 GX2, kommer januar/februar 2008. D9E kommer i andre kvartal 2008, jeg tipper november 2008, og vil være niende generasjon GPU, 9800 GTX. Denne vil være basert på 55nm, muligens 45nm. Jeg tror ikke en krymping av Geforce 8800 GTX fra 90nm til 65 nm vil føre til noe i nærheten av en dobling av ytelsen. En ny generasjon GPU vil derimot føre til en dobling av ytelsen slik som tidligere. NB! Alt dette er personlig forståelse og synsing fra min side. I dag fikk jeg lyst til å kjøpe meg en 8800 GTX + Q6600. Tror det blir det straks, jeg ser ingen grunn til å vente på en 8800 GX2 som kommer i januar/februar. Kommentarer? edit: ett par skriveleif Endret 28. september 2007 av Pestilence Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg tror ikke en krymping av Geforce 8800 GTX fra 90nm til 65 nm vil føre til noe i nærheten av en dobling av ytelsen. 9593709[/snapback] Varmeutviklingen derimot, der kan vi nok regne med en god bedring som følge av krympingen Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg tror ikke en krymping av Geforce 8800 GTX fra 90nm til 65 nm vil føre til noe i nærheten av en dobling av ytelsen. 9593709[/snapback] Varmeutviklingen derimot, der kan vi nok regne med en god bedring som følge av krympingen 9593753[/snapback] Noe som tilsvarer forhåpentligvis et større overklokkingspotensialet Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor overklokkingspotensialet er det et ord? Hvis det er det er det et utrolig langt et! Endret 28. september 2007 av SirSalemonsen Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Overklokkingspotensial ble ett norskt ord nå ihvertfall. Typisk norsk å sette sammen opptil flere ord til ett (f.eks Atombombeprøvesprengningene). Det er helt lovlig :-) I motsetning til engelsk. On topic: Ja, mindre varme, høyere frekvens, og quad SLI. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) On topic: Ja, mindre varme, høyere frekvens, og quad SLI. 9593782[/snapback] Flere som har fått med seg nnyheten på forsiden hos HW.no da? Ser for meg 3 stk 8800 (GTX?) GX2 Endret 28. september 2007 av WheelMan Lenke til kommentar
andylove Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jasså ja.. kanskje vi skal døpe om tråden slik at den handler om kodenavnene? Mener, hvis det er slik at det ikke blir noen 9. generasjon av Nvidia kort i 1.omgang som vi har trodd, er det vel liksågreit å kalle tråden for noe annet? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Min forståelse er som følger: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor G92/G96/G98 har lenge vært misforstått som "Geforce 9800 serien", altså niende generasjon GPU fra NVidia. Geforce 8800 serien (G80) er den åttende generasjon GPU fra Nvidia. Her kommer navnene G92, G96 og G98 inn i bildet. Denne serien har byttet navn til D8M, D8V og D8E som fortsatt er åttende generasjon (8800 serien), men krympet til 65 nm. Dette er ikke en ny generasjon GPU. Dette har heller ingen ting med Geforce 9800 GTX å gjøre. Av dette kan det oppsummeres at vi har følgende skjermkort på 65 nm. Disse er basert på 8800 serien men klokket opp: D8M/P/V? kommer i november, og vil ha rundt samme ytelse som 8800 GTS, vil sannsynligvis hete 8800 GT. D8E: Dual GPU 65 nm versjonen av 8800GTX. Vil sannsynligvis hete 8800 GX2, kommer januar/februar 2008. D9E kommer i andre kvartal 2008, jeg tipper november 2008, og vil være niende generasjon GPU, 9800 GTX. Denne vil være basert på 55nm, muligens 45nm. Jeg tror ikke en krymping av Geforce 8800 GTX fra 90nm til 65 nm vil føre til noe i nærheten av en dobling av ytelsen. En ny generasjon GPU vil derimot føre til en dobling av ytelsen slik som tidligere. NB! Alt dette er personlig forståelse og synsing fra min side. I dag fikk jeg lyst til å kjøpe meg en 8800 GTX + Q6600. Tror det blir det straks, jeg ser ingen grunn til å vente på en 8800 GX2 som kommer i januar/februar. Kommentarer? Jeg har også lyst til å oppgradere litt før storspillene som står for døren kommer ut... Skjermen min er en 24" med 1900x1200 oppløsning, så jeg er totalt avhengi av et kort som klarer next gen spillene med max detaljer, i nevnte oppløsning, med akseptabel -> veldig god framerate... Noen som ser for seg at Call of duty, crysis, asassins creed blir spist av 8800GTX i 1900x1200? Så jo den forumposten om hw spec req's for crysis, og han mumlet om at 8800gtx klarte crysis "akseptabelt" i de høyere oppløsningene uten noe form for AA eller AF Lenke til kommentar
Intern Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Regner med dette var en Beta han hadde!? Er kanskje ikke bare fordi EA vil ha med Sandbox greia at Crysis blir utsatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå