Gå til innhold

G9x info tråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor ble det av DVI'ene? Hvor er SLi "kontaktene"?

9539800[/snapback]

Dette er ikke et produksjonskort, men et kort som er laget for å validere DisplayPort.

9542009[/snapback]

Det kan nok stemme det, ville synes det var merkelig om det var USB i det hele tatt ;)

Men til han som sier at kortet er for lite tøft. Man kan si mye om at størrelsen ikke teller, (joda, den gjør det), men i dette tilfellet ville jeg blitt svært glad om kortet ble mindre enn 8800 serien og samtidig brukte mindre strøm. Ville vi ikke alle ha tjent på det?

Spørsmålet er vel bare om det faktisk er G92 vi ser på bildet eller ei. Jeg har mine tvil.

Lenke til kommentar
Men til han som sier at kortet er for lite tøft. Man kan si mye om at størrelsen ikke teller, (joda, den gjør det), men i dette tilfellet ville jeg blitt svært glad om kortet ble mindre enn 8800 serien og samtidig brukte mindre strøm. Ville vi ikke alle ha tjent på det?

Spørsmålet er vel bare om det faktisk er G92 vi ser på bildet eller ei. Jeg har mine tvil.

9543882[/snapback]

Det var egentlig ment som en spøk, men :p

Anngående kortet, jeg og Intern kom fram til at det var et 8600 kort, klik linkt :ohmy:

Lenke til kommentar

Litt offtopic men...

Jeg vurderer snart å ikke vente lenger, kanskje jeg bare skal kjøpe meg ett 8800gtx kort nå. Dessuten er det snakk om at high-end versjonen ikke skal komme før tidlig i 2008... hm, jeg kan jo kjøpe 8800gtx nå, og vente til januar 2008 med high-end versjonen. Eller hva? Jeg klarer ikke helt å gjøre meg opp en mening på dette...

Lenke til kommentar
Lurer egentlig på hvordan festemekanismen for de nye kortene blir jeg, om jeg skal sjangse på og kjøpe en vannblokk til GTX kortet nå, og håpe på at den passer :p, evt en D-Tek Fuzion til GPU :)

9550095[/snapback]

Jeg ville ikke tatt sjansen på at det går bra. Har jo vist seg å være store forskjeller på vannblokkene når de nye generasjonene kommer.

Litt spent på hva Nvidia har i ermet før jul, et veldig smart tidspunkt å skyve ut de nye korta på.

Får de 512 minnebus eller er det 256?

Lenke til kommentar
3DMark-rekorden er på 26847 marks. Det med QX6850 på 5251MHz og 8800Ultra SLi. Så dette er nok 2900XT(Single-kort) ikke i nærheten av enda.

Med 2900XT CF er WR på 26717. Altså ganske nærme. :p

9553349[/snapback]

Du pleier som regel å skille verdensrekorden i dual-gpu og singel gpu, så antar det er mer passende å plassere det opp mot verdensrekorden med enkeltkort. :)

Lenke til kommentar
With our Corsair N500 ready to go it was time to crank up the CPU and start to overclock the HD 2900 XT 1GB cards from HIS. With a CPU speed of 3870MHz on our lovely Q6600 G0 SLACR and one HD 2900 XT 1GB GDDR4 coming clocked in at 825MHz/2100MHz DDR we managed to achieve a very promising score of 19,504 3DMarks in 3DMark06.

Her er linken for de som lurer...

amdme

9554623[/snapback]

er jo ikke til å legge skjul på at ATI 2900XT er et veldig spennende kort.

Er det bare meg, eller står "liksom" skjermkortverden på stedet hvil for øyeblikket? Ikke det at rykter om nye kort mangler, men samtidig så tar det svært lang tid før noe nytt skjer kontra tidligere år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...