Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Ble ikke så veldig klok av den heller. Er det 9800GTS han snakker om eller hva?

9392034[/snapback]

Hvis du vet hva 8800GTS er så er det et high performance skjermkort som er et av de beste skjermkortene som er ute på markede nå for tiden, 9800GTS/GTX kommer ut nå i november-desember, som da blir det nye high end kortet. altså en ny serie med skjermkort fra nVidia.

 

Håper dette hjalp litt :)

9392353[/snapback]

Sir:

Det er jeg da klar over. Men hva snakker han om i artikkelen sin. Hvilket konkret produkt.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=42015

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble ikke så veldig klok av den heller. Er det 9800GTS han snakker om eller hva?

9392034[/snapback]

Hvis du vet hva 8800GTS er så er det et high performance skjermkort som er et av de beste skjermkortene som er ute på markede nå for tiden, 9800GTS/GTX kommer ut nå i november-desember, som da blir det nye high end kortet. altså en ny serie med skjermkort fra nVidia.

 

Håper dette hjalp litt :)

9392353[/snapback]

Sir:

Det er jeg da klar over. Men hva snakker han om i artikkelen sin. Hvilket konkret produkt.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=42015

9392605[/snapback]

g92 er det som kommer til å bli kalt 9800 gts og gtx.

Lenke til kommentar

det der er jo INQ i et nøtteskall, lage en historie om noe uten og si noe konkret om noe :)

 

men hvis jeg skulle tolke noe som helst så er det at G92 alltså er et GTS kort. noe som igjenn sender lovnader om større ting litt senere (GTX, ULTRA)

 

en liten quote fra artikelen:

 

We hope the situation about this upcoming silicon gem is now as clear as mud, not FUD. µ
Lenke til kommentar
Latest rumours from HKEPC about G92 and friends (hope i've interpreted that Google auto-translation correctly):

 

- 65nm TSMC.

- To be launched on November 12th (dunno if by that they mean a hard-launch or a paper-launch, though).

- Will replace the 8800 GTS directly, in anticipation of a possible December-ish RV670 launch.

- There is a G98 ready to compete against a RV620, launch dates still unknown on either of them. Could be a G84 replacement, for a CES 2008 January introduction (hinting at mobile part first, desktop version in late Winter/early Spring).

- They say it has a "TCCD" memory controller (let's hope they don't mean the famous Samsung PC3200 IC's ).

- PCI-Express 2.0, DX10.1 (as expected), DisplayPort and HDMI support.

- Purevideo Generation 3.

- G92 will remain strictly a "Geforce 8" family member, despite what the codename might have implied.

 

As always at this stage, take it with a pinch of salt.

 

http://www.hkepc.com/?id=45

 

Noen kommentarer fra Raptor om dette?

Lenke til kommentar
Ser ut som det er litt motstridende info ute på nettet. Les denne artikkelen:

 

http://www.tgdaily.com/content/view/33616/139/

 

Ser ikke ut som vi får en 8800GTX/ULTRA killer på en stund.

9395388[/snapback]

Nvidia plans to replace the GeForce 8800GTS series with the G92, while the G98 will replace entry-level products in the GeForce 8 series, noted the sources.

:p

 

Edit: ser det står 8800GTS series nå, men likevel, synes den artikkelen bar preg av å være temmelig selvmotsigende i seg selv.

Endret av Framerate
Lenke til kommentar

Jeg fant et HK jeg var litt interessert i.. :)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339850

 

Jeg vet at Skjermkortene (G9X) blir bakoverkompatible med PCI-Ex(1.1) eller noe.. men blir PCI-Ex(2.0) bakoverkompatibelt til PCI-Ex(1.1)? Om det går an å bruke et 8800gtx kort på et (2.0) spor?

 

Spør om dette fordi jeg skal kjøpe massiv pc snart og skal ha G9X kort litt etter lanseringen av G9X :)

Lenke til kommentar
Hvis det jeg skrev i min forrige post stemmer, så skal det gå helt fint, Volfpac ;)

9419079[/snapback]

 

Hvorfor kan ikkje folk bare lese hele tråden og slutte å stille de samme spørsmålene om igjen og om igjen. :roll:

 

PCIe 1.1 og PCIe 2.0 skal være fullstendig krysskompatibelt. Du skal kunne bruke PCIe 2.0 skjermkort på PCIe 1.1 hovedkort, og PCIe 1.1 skjermkort på PCIe 2.0 hovedkort.

 

Link til spesifikasjonene, offentligjort av de som utarbeider PCIe standarden finnes i denne tråden. :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg leste i en av trådene til forumet hos Guru3D at Nvidia hadde hevdet at 8800 serien deres vil støtte DirectX 10.1 via oppdateringer av Forceware driverne.

 

Har noen lest noe som kan bekrefte dette? Høres dette trolig ut eller er det bare rykter som ikke kommer fra Nvidia?

 

Er det noen tekniske hindringer for at 8800 serien til Nvidia ikke skulle kunne tackle DirectX 10.1?

 

Jeg fant en artikkel om dette her:

http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0815123340.html

 

og her:

http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=6824&Itemid=2

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar

De to linkene er jo samme intervjuet på to forskjellige hardware-sider.

 

Men eg tror du misforstår litt.

 

DX10.1 er bare en liten utvidelse av mulighetene i DX10,og ikkje noen stor forandring. DX10 hardware vil fungere helt uten problemer med DX10.1 programvare, det er bare noen småting som mangler.

 

Som den MS-fyren sier så er forandringene så små at det sannsynligvis aldri vil komme spill som krever DX10.1 hardware, før de går over til DX11 en eller annen gang i fremtiden.

 

Så naturligvis vil GeForce 8800GTX kunne tackle DX10.1 med oppdaterte drivere.

Lenke til kommentar
Hvis det jeg skrev i min forrige post stemmer, så skal det gå helt fint, Volfpac ;)

9419079[/snapback]

 

Hvorfor kan ikkje folk bare lese hele tråden og slutte å stille de samme spørsmålene om igjen og om igjen. :roll:

 

PCIe 1.1 og PCIe 2.0 skal være fullstendig krysskompatibelt. Du skal kunne bruke PCIe 2.0 skjermkort på PCIe 1.1 hovedkort, og PCIe 1.1 skjermkort på PCIe 2.0 hovedkort.

 

Link til spesifikasjonene, offentligjort av de som utarbeider PCIe standarden finnes i denne tråden. :hrm:

9419177[/snapback]

 

 

Du har mange gode poeng as.. men sorry meg.. hvem gidder å lese 13 sider for å finne svaret sitt? :p Jeg har vært aktiv mye i denne tråden men har faktisk ikke lagt merke til at det har stått svar på det jeg stilte..

 

Men sorry.. skal huske på å ikke spørre neste gang jeg lurer på noe :p

Lenke til kommentar
Du har mange gode poeng as.. men sorry meg.. hvem gidder å lese 13 sider for å finne svaret sitt? :p Jeg har vært aktiv mye i denne tråden men har faktisk ikke lagt merke til at det har stått svar på det jeg stilte..

 

Men sorry.. skal huske på å ikke spørre neste gang jeg lurer på noe :p

9420781[/snapback]

 

Spørsmålet ditt har blitt stilt og besvart ihvertfall tre ganger i denne tråden.

 

Men du må gjerne påstå at du følger med :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...