Gå til innhold

G9x info tråd


Anbefalte innlegg

Det er vel bare å se på bilder fra spillene som kommer framover. Det er ikke sånn at grafikken blir bedre fordi kortet blir det  Men det går fortere vel og merke.

 

Med dagens skjermer på 2x" og med iallefall 1680x1050 oppløsning, er det bare en fin ting.

 

Skulle ikke sjokkere meg om kortet vil koste 3500 - 4000 kr da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://news.softpedia.com/news/Nvidia-9800...oon-62786.shtml

 

Støtte for dx 10.1 er på plass og mye annet snadder ser det ut som...

 

 

Prisen skal ligge på vel 2334-2627 for gts versjonen, og 3212-3797 for gtx.

Legg til ca. 1500 som har vært vanlig med 8800 serien (toll), så snakker vi vel

rundt 4000 for et gts og rundt 5000 for et gtx kort.

Med andre ord vil et 9800 gts kort ligger bare litt dyrere enn dagens 8800 gts 640 Mb kort.

La også merke til at det var liten prisforskjell mellom gts og gtx....

 

glede seg..  :D

 

Skjønte at det ville være noe slikt.. men det æ'kke akkurat allverdens med informasjon.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Så vi tror altså at kortene kommer med 256 / 512 mhz minnebus? =P

Det er jo flaut at nvidia idag bare har 128mhz minnebus på mellomklasse kortene.

En sak de absolutt burde adressert er SLI og bruken av minne på bare ett kort. Er forresten ati sin crossfire løsning i samme båt på dette omådet?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
En sak de absolutt burde adressert er SLI og bruken av minne på bare ett kort. Er forresten ati sin crossfire løsning i samme båt på dette omådet?

9383781[/snapback]

Selvsagt bruker du minnet på begge kortene.... :roll:

 

Vet du hvordan SLI fungerer? La oss ta ett enekelt eksempel...

 

Du har 2 frames, A og B som skal rendres.

 

Med SLI så rendrer kort 1 bilde A, og bruker sitt minne til teksturer osv. Kort 2 rendrer bilde B, og bruker sitt minne til teksturer osv.

 

Og ja... Crossfire er i samme båt!

Lenke til kommentar
Trodde det var sånn at det var det samme på minnet på begge kortene, hvis du skjønner? :dontgetit:

9385292[/snapback]

 

Nei.

 

Som GDI sier, begge kortene må ha de samme dataene (texturer og whatnot) i minnet for å kunne lage grafikk. Genesis er helt på viddene :tease:

9385638[/snapback]

 

Wheelman har rett ja, men ikke HEELT det samme, ettersom det ofte vil være en minimal forskjell på de to bildene som skal lages. Men enkelt sagt, som jeg er nummer 3. som sier nå; Ja, de samme dataene ligger på begge kortenes minne.

 

EDIT: Jeg så forresten et GAMMELT Foxconn skjermkort i dag på skolen ;) Det stod i en PC med Intel 486 (mener jeg) og brukte en eldre kontakt enn PCI. (stor, svart med store kontaktpunkter, kom lenge før jeg ble interresert i data) Den hadde også den gamle typen SLI, eller den teknologien med to kort sammen (jeg så kontakten på toppen. minst dobbelt så stor som SLI kontakten i dag)

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Wheelman har rett ja, men ikke HEELT det samme, ettersom det ofte vil være en minimal forskjell på de to bildene som skal lages. Men enkelt sagt, som jeg er nummer 3. som sier nå; Ja, de samme dataene ligger på begge kortenes minne.

9386665[/snapback]

Ja, dette stemmer. Noen ganger så er bilde B avhengig av input fra bilde A. Da må data overføres mellom de to kortene i SLI. Dette gjøres over "SLI-bruen". Ferdig bilde fra kort 2 overføres også til kort 1. Det er kort 1 som har ansvaret for output på skjermen.

Lenke til kommentar
Ble ikke så veldig klok av den heller. Er det 9800GTS han snakker om eller hva?

9392034[/snapback]

Hvis du vet hva 8800GTS er så er det et high performance skjermkort som er et av de beste skjermkortene som er ute på markede nå for tiden, 9800GTS/GTX kommer ut nå i november-desember, som da blir det nye high end kortet. altså en ny serie med skjermkort fra nVidia.

 

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...