Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Hjemmebleking" av tennene, funker det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som faktisk har prøvd rapid white eller hva det nå heter fra tvshop? Bladde forbi det tragiske programmet en dag for lenge siden da jeg så det som skulle løse alle problemer, noe alle produktene deres gjør, ved og gjøre tennene hvite på null komma niks.

Jeg lurer også på om gjør det selv blekningprodukter faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Har testa noe greier som man skal bruke 2 ganger daglig i 14 dager, har fått veldig fine og vite tenner... Er kjøpt i Usa da men, og husker ikke hva det heter, men funka nå... Det var type gele som man klistra halvtime på tenna.. Brukte det etter regulering da tenna var gule...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville ikke kaste bort pengene mine på slikt tv-shop tull. Gå til en autorisert tannpleier, tekniker eller tannlege.

Prøv helst å snakke med en tanntekniker istedefor tannlege, mye billigere. Saken er den at tannlegen kommer til å ta et avtrykk, så vil han/hun sende avtrykket til en tekniker, som vil sende ferdig blekeskinne tilbake til tannlege.

Tekniker tar 800 kr betalt for skinnen (eks. fyllstoff, koster noen hundrelapper) og tannlege tar ca. 2000 og oppover.

Hva gjør tannlegen for å tjene 1200 kr, jo han tar ett eneste avtrykk.

Har selv vært i kontakt med et tanntekniske laboratorium, i Sandefjord vel og merke.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Ikke bruk produkter for hjemmebleking! Dette kan føre til skader på tennene. Blekeprodukter som selges over disk er sterke. Hver gang du bleker tennene, tærer du på emaljen, og det er ikke særlig lurt. Derfor er det tryggere å bleke hos tannlege.

Lenke til kommentar

Det er vel streke saker hos tannlegen ogsa?

Men der bruker de dem sikkert pa rikitg mate :p

Har sett diverse patenter til hjemmebleking, slik som "teipbiter", UV-lys o.l. Funker dette, eller er det bare piss?

Mythbusters - Teeth whitening myths (elns) :p

edit; altsa et forslag, jeg veti kke om de har laget en sann episode.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en slik greie fra tann-bleking.no (sånn tannskinner man tilpasser selv og en "tannkremting", ikke UV-lys) og den fungerte meget bra. Tennene mine har gått fra misfargede til unormalt hvite, for å si det slik. :p

Bestilte faktisk før jeg fikk svar i denne tråden, måtte bare prøve. :p

Lenke til kommentar
Har testa noe greier som man skal bruke 2 ganger daglig i 14 dager, har fått veldig fine og vite tenner... Er kjøpt i Usa da men, og husker ikke hva det heter, men funka nå... Det var type gele som man klistra halvtime på tenna.. Brukte det etter regulering da tenna var gule...

8783428[/snapback]

Jepp, slike, ikke sant? Dama kjøpte en sånn boks i USA og dæven som det funker.

Lenke til kommentar

Husk at man ikke vet hvor skadelig dette er enda. Jeg ville vært forsiktig med produkter kjøpt fra utlandet, da det er andre bestemmelser her i Norge.

Tannlege, eller autorisert personell med utdanning innen det orale/dentale området er så absolutt det tryggeste. Men selv ikke det tannlegen din har å tilby er ufarlig.

Tannlege studenter er mye billigere

Skal du blekke dem, så gå til noen som kan gjøre det fort og skikkelig.

Men de er ikke autoriserte, og har i henhold til EØF bestemmelser ikke lov til å utføre slikt, med mindre de har fagbrev. Noe tannlegestudenter ikke har.

Tannleger har uansett ikka apparatene til å lage skinnen, det er det tannteknikeren som gjør.

Edit: Jeg har kjøpt inn alt for mye dentalgreier, så jeg selger for slikk og ingenting. Si ifra hvis jeg nå bryter noen retningslinjer.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
de som sier det er farlig er sikkert tannleger..

9174798[/snapback]

Å? Hvorfor det? Jeg er i bransjen selv, og får ingen garanti fra leverandør at midlene vi bruker ikke er farlige.

Det er fortsatt uvisst om det er farlig, eller hvor skadelig det eventuelt er.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...