MasterOfDisaster Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Noen som har noen vanelige feil på disse bilene? er nylig byttet Reg reim, skiver og fjerer forran. bilen har gått like under 170 000. Noen som kan hjelpe meg med vanelige feil? Hva jeg må sjekke når jeg eventuelt ser på den? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det svakeste på den bilen er vel motoren. DOHC-motoren har svak topp som kan finne på å miste ventilsetene og det er heller ikke uvanlig at toppakninga ryker. Girkassa bør ikke herjes alt for mye med heller. Ellers er det en god bil om ikke rusta har tatt den. Sjekk under bilen. Se på kanaler, fester til seter (spes under bilen), rammevanger og hjulbuer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Ratt akselforing (står i torpedovegg) er en svakhet på alle sierra/scorpio, casterstag foringer er også utsatt men du får tak i forsterket foringer. Jordingsfeil i baklys er også helt vanlig... fordelingskasse på sierra 2,8 overfører krafta via kjede dårlig sort... Har faktisk mere tro på mondeo 4x4, selv om disse heller ikke er kjent for særegen kvalitet.. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Nei, min lokale mekaniker har anbefalt meg og ikke kjøpe meg en mondeo. Clx en er en 2.0 Liter har denne også kjededrift? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ikke for og være slem mot forumet her. Men, her får du så og si ALT av hjelp en trenger angående Ford http://www.fastford.no/ har selv god erfaring med det forumet angående min gammle Sierra. Lenke til kommentar
eab Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) fordelingskasse på sierra 2,8 overfører krafta via kjede dårlig sort. 8766880[/snapback] Det er tilfellet for biler med mt75 også (deriblant bilen det er snakk om her). Etter mye bruk har viskosebremsen i fordelingskassa en tendens til å bli slitt og bilen blir mer og mer bakhjulstrekk. ellers så er det www.fmcn.no som er den "nye" adressen Endret 3. juni 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå