spock84 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Pluss: - Langt bedre sikkerhet enn Windows. - Null virus. - Null spyware/malware e.l. (Windows Genuine Advantage ) - Mange virkelig gode gratis programmer. - Linux lar deg gjøre det DU vil (bortsett fra et par ting som er utenfor Linux-utviklernes kontroll) og ikke det visse ANDRE vil med maskinen din. - Åpen kildekode. - Gnome. - Virtuelle skrivebord/workspaces. - Ekte flerbrukersystem. - Ext3/4-filsystemene. Slipper (de)fragmentering, alle filer har en eier og eier/andre har bestemte rettigheter til dem. - Lagring av omtrent alle konfigurasjonsfiler i home-mappa => enklere å ta vare på personlige innstillinger om en f.eks. skal reinstallere OS-et. - Flere brukere med god peiling i forhold til Windows => lett å få hjelp på nettet. - Pakkesystemene. - Compiz/Beryl/CompComm Minus: - Manglende drivere og programvare fra en del maskinvareprodusenter eller manglende åpenhet om spesifikasjoner (i min erfaring webcam, TV-kort). - Ingen fullgode open source alternativer til f.eks. Photoshop. Gimp duger ikke og Photoshop kan være vanskelig å få til å kjøre via Wine (jeg har ikke fått det til enda). - Ingen gode open source lyd/multitracking-programmer. - Spillprodusenter som horer for MS og bruker Direct3D/DirectX. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Noen som vet hva som kommer av "nye" funksjoner i neste utgave av U(k)ubuntu (7.10) ? Og kommer ikke KDE i versjon 4 snart også? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Pluss:- Langt bedre sikkerhet enn Windows. - Null virus. ...klipp... - Spillprodusenter som horer for MS og bruker Direct3D/DirectX. 8766699[/snapback] GIMP Mange fine synspunkter her, men bare så du ikke skremmer folk til å tro at de ikke har tilgang til et bildebehandlingsprogram som "duger", må jeg si at jeg selv har brukt Photoshop i flere versjoner, både privat og i jobbsammenheng. Nå bruker jeg KUN GIMP og det holder i massevis til privat bruk. Så ettersom jeg syns du var litt tynn i begrunnelsen her så tror jeg vi bare lar det ligge. Det tar ofte litt tid å begrunne en sak godt nok. Men jeg kan godt anbefale GIMP til ca 90% av de jeg kjenner. Bare så det er sagt. Og det krasjer aldri. WINE Å bruke WINE syns jeg er et dårlig alternativ. Hvorfor? Jo, du gjør deg stadig avhengig av Windows-programvare. Da er det bedre å kjøre det PÅ Windows. Eller å eventuelt kjøpe programvare fra dem som støtter mer enn kun Win. MULTI-TRACK Selv leter jeg også etter et godt multi-track-program. Men jeg har ikke prøvd alle muligheter ennå. Skal ta en titt på de programmene som er buntet sammen med Ubuntu Studio f.eks. I mellomtiden bruker jeg faktisk Audacity. Brukte det siste helg :-) Audacity er kanskje i enkleste laget for dem som har vært innom Samplitude, Garage Band osv, men husk at det går an å bruke VST-plugins i Audacity også. Kan være interessant å teste ut. Nå driver jeg mest med HD-opptak i band-sammenhenger, så det burde jo holde. Det eksterne USB-kortet fungerte også "ut-av-boksen". Bra! Audacity krasjer aldri heller :-) MIDI Har ikke kommet helt igang med MIDI-innspilling/Sequencer ennå. Men jeg plugget da inn USB-ledningen i Linuxboxen og var faktisk overrasket over at keyboardet virket med en gang i "Rosegarden". Bra. Blir vel mer tangentspilling utover høst og vinteren :-) TIPS? Noen her som kan anbefale et bra videoredigeringsprogram? Tenker på noe i samme grensesnitt som Sony Vegas eller Adobe Premiere (som ikke er helt ulike). EDIT: Bra at du nevnte det med sikkerheten til Linux i forhold til Windows! Det holdt jeg nesten på å glemme! Jeg pleier å si på spøk: Greit, bare bruk Windows, men koble deg aldri til internett !! Endret 2. juni 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Noen som vet hva som kommer av "nye" funksjoner i neste utgave av U(k)ubuntu (7.10) ? Og kommer ikke KDE i versjon 4 snart også? 8766988[/snapback] KDE 4.0 blir lansert senere i år. Og KDE vil støtte 3D-effekter på lik linje med Beryl/Compiz. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Noen som vet hva som kommer av "nye" funksjoner i neste utgave av U(k)ubuntu (7.10) ? Og kommer ikke KDE i versjon 4 snart også? 8766988[/snapback] Du må nok se litt på prosjektsidene til ubuntu.com for å finne ut litt mer om det. Men det er imponerende hvor mange forbedringer som kommer i løpet av året (hmm.. har bare kjørt Ubuntu siden i fjor sommer, men likevel). Så det skal bli spennende å se hva som skjer i løpet av ett år til. Jeg er optimistisk, det virker som det er i siget her nå... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Skyldes ikke dette utsagnet at du har erfaring først og fremst fra Ubuntu/distro fra Debian? Slik jeg har forstått det har andre distroer, som Fedora, betraktelig mer GUI. Mener å ha lest at denne har GUI for stort sett alt man kan tenke seg, eller negativt; det samme mengden som i wintendo? 8766284[/snapback] Selv har jeg aldri måttet bruke terminalen i Ubuntu til desktop-bruk. Jeg har ingen ting i mot terminalen, men personlig mener jeg "kulturen" blant Linux-brukere må komme seg litt vekk fra geek-stadiet til å fokusere på bruken av operativsystemet. De fleste som kjører bil er lite interessert i å mekke bilen, men kjøre. Det samme gjelder for operativsystem, de fleste vil bruke den. Jeg mener også at ubuntuguide burde tatt en oppussing, der er det tonnevis av eksempler hvor guiden starter med "open a terminal" hvor man ikke trenger å bruke terminalen i det hele tatt. Det er ikke noe galt i å bruke terminalen om man ønsker det, verken i Ubuntu eller andre distroer. Men de som har til hensikt å gjøre mest mulig i terminalen kan fint bruke google til å finne kommandoer, for alle andre har man ubuntuguide. Min personlige mening er at ubuntuguide gir et feilaktig inntrykk av Ubuntu og at den jobber litt imot det som Ubuntu har som mål å oppnå. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) ...klipp...De fleste som kjører bil er lite interessert i å mekke bilen, men kjøre. Det samme gjelder for operativsystem, de fleste vil bruke den. Jeg mener også at ubuntuguide burde tatt en oppussing, der er det tonnevis av eksempler hvor guiden starter med "open a terminal" hvor man ikke trenger å bruke terminalen i det hele tatt. Det er ikke noe galt i å bruke terminalen om man ønsker det, verken i Ubuntu eller andre distroer. Men de som har til hensikt å gjøre mest mulig i terminalen kan fint bruke google til å finne kommandoer, for alle andre har man ubuntuguide. Min personlige mening er at ubuntuguide gir et feilaktig inntrykk av Ubuntu og at den jobber litt imot det som Ubuntu har som mål å oppnå. 8767095[/snapback] Ehm, tror jeg skjønner veldig godt hva du mener ja. Men husk at det i Windows er "trykk på start -> kontrollpanel -> nettverk osv. Sjekk det og det. Og deretter det, men bare hvis du har det. Hvis ikke gjør du følgende..." Sånn kan en "løsningen" godt beskrives til linux også, men husk at de aller fleste av oss eksperimenterer med alternative desktop-er og andre ting som påvirker hvordan desktop-en ser ut for de fleste. Når man endelig har et operativsystem det går an "å skru på", gjør nettopp de fleste det. Derfor kan det godt bli MANGE oppskrifter i løsningen av ett og samme problem. Løsning er derfor å bruke terminal/konsoll. Da er det ingen tvil om at brukeren gjør akkurat det som skal gjøres. Og det er mye enklere å beskrive med ett par-tre linjer i et bruker-forum, slik som dette. Jeg anbefaler heller nye Linux-brukere til å ta skrittet fullt ut; gå hodestups inn i det! Kjøp en FET bok som beskriver kommandoene i linux. Det betaler seg! Jeg har prøvd det. EDIT: Men tilbake til start - jeg skjønner deg godt. Selv syns jeg kanskje nye brukere blir møtt med en noe lunken skulder når det gjelder teite nybegynnerspørsmål på diverse fora. Men så er det også mange nye brukere som gir opp etter kort tid, eller at de ikke er innstilt på å prøve noe nytt. Altså skinner det greit igjennom at det ikke blir en real innsats fra problemstilllerens side. Da kan det fort bli slett med oppfølgingen (mener jeg å ha sett). Men også DET er forståelig :-\ Endret 2. juni 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jeg ser poenget, og det hadde muligens måttet litt flere linjer til. Men det meste går på viljen, og man må ikke glemme at guidene er til for å få det lettere for brukeren, ikke for de som lager guidene. Mulig det beste er å få brukerne til å lære og bruke terminalen. Problemet ligger i å få dem til å ville det. Ubuntu er heller ikke først og fremst lagd for de som vil bruke terminalen. Til det finnes (altfor) mange andre distroer. Endret 2. juni 2007 av RattleBattle Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg ser poenget, og det hadde muligens måttet litt flere linjer til. Men det meste går på viljen, og man må ikke glemme at guidene er til for å få det lettere for brukeren, ikke for de som lager guidene. Mulig det beste er å få brukerne til å lære og bruke terminalen. Problemet ligger i å få dem til å ville det. Ubuntu er heller ikke først og fremst lagd for de som vil bruke terminalen. Til det finnes (altfor) mange andre distroer. 8767306[/snapback] Joda, jeg ser poenget ditt greit, som sagt. Og som fersk bruker selv - prøver jeg så godt jeg kan å svare på spørsmål med best mulig språk. Jeg ser dette fra begge sider, kan du si. Så istedet for å gjøre slik mange kan svare: rediger xorg! så kan det sies slik som: Ettersom du ikke ser skrivebordet ditt noe mer, kan du skrive sudo nano /etc/X11/xorg.conf for å redigere innstillingene dine for skjermkortet. Du må bruke sudo for å få administrasjonsrettigheter til denne filen. Lagre og start på nytt. Altså, sorry, kanskje et dårlig eksempel. Men det viser iallfall at viljen til å snakke NORSK er til stede. hehe. :!: Og det er mulig du har rett. Kanskje vi alle bør ta oss litt sammen å tenke litt lag-taktikk her. God helg. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hehe. Nå er det vel forskjell på å lage guide for nybegynnere og guide for idioter. Ubuntuguide begynner ofte med en link til "general notes", hvor man kunne kanskje forklart hva sudo og andre helt grunnleggende ting betyr, videre hvordan man generelt går fram for å installere i add/remove og Synaptic o.s.v, o.s.v. Så, hvordan installere Java, ville se omtrent slik ut: # General notes # Howto install applications using Synaptic or add/remove Install the package 'ubuntu restricted extras' or "sun-java6-web-whatever' Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hehe. Nå er det vel forskjell på å lage guide for nybegynnere og guide for idioter. Ubuntuguide begynner ofte med en link til "general notes", hvor man kunne kanskje forklart hva sudo og andre helt grunnleggende ting betyr, videre hvordan man generelt går fram for å installere i add/remove og Synaptic o.s.v, o.s.v. Så, hvordan installere Java, ville se omtrent slik ut: # General notes # Howto install applications using Synaptic or add/remove Install the package 'ubuntu restricted extras' or "sun-java6-web-whatever' 8767639[/snapback] Det gjør det, ja. Og selv om dette står der - med store bokstaver - er det mange som hopper litt frem og spør likevel. Men det avspeiler vel også instillingen til den som spør. Og kanskje derfor den "kalde skulderen"? Ikke vet jeg. For å se litt fremover så tror jeg Linux-miljøet vil utvikle seg i minst like bratt kurve som tidligere. Og mye av det vil skyldes innsprøytningen av nye folk som emmigrerer fra andre operativsystemer over til en eller annen Linux-distro. Ubuntu eller ikke. Ett fett for meg. Det er vel slik som det er med språk - det bør være i utvikling. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 GIMPMange fine synspunkter her, men bare så du ikke skremmer folk til å tro at de ikke har tilgang til et bildebehandlingsprogram som "duger", må jeg si at jeg selv har brukt Photoshop i flere versjoner, både privat og i jobbsammenheng. Nå bruker jeg KUN GIMP og det holder i massevis til privat bruk. Så ettersom jeg syns du var litt tynn i begrunnelsen her så tror jeg vi bare lar det ligge. Det tar ofte litt tid å begrunne en sak godt nok. Men jeg kan godt anbefale GIMP til ca 90% av de jeg kjenner. Bare så det er sagt. Og det krasjer aldri. La ut om det i en annen tråd. - GUI-et er tungvindt og jeg synes det er et problem at alt av bilder man åpner legger seg i taskbaren. Selvsagt kan man ha Gimp i et workspace for seg selv, men jeg synes ikke det er ei bra løsning. Synes også det er greit med ei nøytral, helfarget grå bakgrunn som i PS. På grunn av måten det er gjort må man gjøre flere museklikk i Gimp for å få gjort de samme tingene. - Det mangler noe tilsvarende adjustment layers, som for meg er alfa og omega i etterbehandling av foto. Det er svært uheldig å måtte gjøre alt av endringer i kurver o.l. direkte på bildedataene. - Crop og select-verktøyene er ganske klønete i forhold til i PS. - Unsharp mask-filteret er etter min mening ikke like bra. Det blir litt for grovt, noe jeg særlig på bilder med lav oppløsning. - Flere verktøy i PS som er greie å ha til etterbehandling og manipulering av foto (f.eks. healing brush, liquify) finnes ikke i Gimp. Programmet er BRA! men det kan ikke måle seg med Photoshop etter min mening, hverken i utforming, workflow eller redigeringsmuligheter. Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 *snip* - GUI-et er tungvindt og jeg synes det er et problem at alt av bilder man åpner legger seg i taskbaren. . *snip* 8767907[/snapback] husker ikke hvor, men fant en gang et script for å åpne GIMP i 1 vindu. så istedet for at alle panelene og bildene du hadde åpne, åpnet seg i hvert sitt vindu, så ble alt åpna i ett felles skulle likt å posta scriptet her, men det er borte (lite uhell for en stund siden ^^ *host*krasjbombang*hark*) Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg skulle for eksempel gjerne sett en funksjon som kunne autokonvertere fra flac/ogg, som jeg helst vil bruke på daten siden de er frie og gode formater, til mp3/acc på mobilen min, siden ogg ikke er støttet, når overfører musikk til min w850i, slik at jeg slipper all jobben ved å konvertere, som er ekstra tidkrevende og som dessuten skaper duplikater av sangene. 8764468[/snapback] Har du prøvd SoundKonverter eller SoundConverter? De ligger iallefall i pakkebrønnen til Ubuntu og gjør det du ønsker. Har ikke prøvd de så mye selv, men jeg husker i alle fall at jeg ikke likte SoundKonverter. Den gjorde noe rart. SoundConverter brukte jeg nylig til å konvertere fra flac til mp3. Funket fint. Noen her som kan anbefale et bra videoredigeringsprogram? Tenker på noe i samme grensesnitt som Sony Vegas eller Adobe Premiere (som ikke er helt ulike). 8767001[/snapback] Nå har ikke jeg beveget meg så mye inn i dette segmentet enda, men avidemux er et program som minner om VirtualDub for Windows. - Ingen fullgode open source alternativer til f.eks. Photoshop. Gimp duger ikke og Photoshop kan være vanskelig å få til å kjøre via Wine (jeg har ikke fått det til enda). 8766699[/snapback] Jeg brukte selv en god del tid på å venne meg til Gimp. Brukte Corel PhotoPaint i Windows, og var veldig vant til det. Ser ut til at du er en litt mer avansert bruker på dette (så det du sa i senere post), men for vanlige brukere er Gimp helt gratis og standard bildebehandlingsprogram som er langt bedre enn Windows' standard Paint. Det er en stor fordel spør du meg. Folk flest laster ned piratkopi av Photoshop, og det er blitt en standard i bilderedigering. Mange som fint kunne klart seg med Gimp laster ned Photoshop fordi de ikke vet om noe annet. Når det gjelder PhotoShop og Wine. Hvis du er villig til å gå tilbake til versjon 7.0, vil denne funke glimrende i Wine. CS-versjonene kan du glemme. - Flere verktøy i PS som er greie å ha til etterbehandling og manipulering av foto (f.eks. healing brush, liquify) finnes ikke i Gimp. 8767907[/snapback] Har du hørt om Bibble Labs? Det er et program som koster penger, men er altså også til Linux. Den gjør i alle fall noe av det du spør om. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Jeg skulle for eksempel gjerne sett en funksjon som kunne autokonvertere fra flac/ogg, som jeg helst vil bruke på daten siden de er frie og gode formater, til mp3/acc på mobilen min, siden ogg ikke er støttet, når overfører musikk til min w850i, slik at jeg slipper all jobben ved å konvertere, som er ekstra tidkrevende og som dessuten skaper duplikater av sangene. 8764468[/snapback] Har du prøvd SoundKonverter eller SoundConverter? De ligger iallefall i pakkebrønnen til Ubuntu og gjør det du ønsker. Har ikke prøvd de så mye selv, men jeg husker i alle fall at jeg ikke likte SoundKonverter. Den gjorde noe rart. SoundConverter brukte jeg nylig til å konvertere fra flac til mp3. Funket fint. Ja, men det er nettopp en slik løsning jeg vil bort i fra siden det gjør at jeg må gjennom et ekstra steg for å overføre musikken min. Ellers så er SoundConverter et meget fint og enkelt program. Endret 3. juni 2007 av Turgon Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 spock84 - Crop og select-verktøyene er ganske klønete i forhold til i PS. En smaksak. Ned til høyre og opp til venstre endrer størrelsen på rammen. Ned til venstre og opp til høyre flytter rammer. Hold ned SHIFT-tasten for å beholde høyde/bredde-forholdet (som i Photoshop). De fleste vil vel trekke en ramme rundt hele bildet, holde ned SHIFT, og endre rammen, slik at høyde/bredde blir det samme på fotografiet. Gjort på 2-3 sekunder. - Unsharp mask-filteret er etter min mening ikke like bra. Det blir litt for grovt, noe jeg særlig på bilder med lav oppløsning. Standardinnstillingen er altfor grov. Juster med veldig små step, så blir det bedre. Dvs, du må nesten slå av filteret helt. Tips: trykk på previewbildet (det lille) for å se filteret aktivt/ikke aktivt. Når filteret er riktig innstilt, vil vel ingen kunne si om det er gjort med Photohop eller GIMP. Bruk CTRL+F for å repetere filteret hvis det gjelder mange/alle bilder. - Flere verktøy i PS som er greie å ha til etterbehandling og manipulering av foto (f.eks. healing brush, liquify) finnes ikke i Gimp. Jada, prøvde det et par ganger i PS jeg også. Kraftige saker. Men nå nøyer jeg meg med clone-brush for å reparere gamle bilder/re-tusje. Python-scripts og gratis plugins finnes jo for å installere. Har bare rukket å teste et fåtall av dem. Men det så kraftig ut. Fant mye snedig når det gjelder å produsere GIF-animasjoner ihvertfall. Og selvfølgelig gratis. Programmet er BRA! men det kan ikke måle seg med Photoshop etter min mening, hverken i utforming, workflow eller redigeringsmuligheter. Helt klart. Og Photoshop er knalldyrt å kjøpe! Beregnet for profesjonelle. Nå finnes det jo en lett utgave av PS fra Adobe også. Men den er mer "rippet" med funksjoner. Likte ikke grensesnittet personlig. Og det brukte kolossalt med ressurser fra PC-en. Folk flest klarer seg fint med GIMP. Du bruker ikke mange sekunder på hvert bilde du tar med digitalkameraet ditt, hvis det begynner å sitte i fingrene. Mange tastetrykk med venstrehånden er lik som i Photoshop. Slik som: div taster/bokstaver---> snarveier til verktøyene (som i Photoshop) CTRL+SHIFT+S---> lagre som (som i PS) Bruk siste filter, f.eks. sharpen---> CTRL+F (som i PS) Endre størrelse ---> ALT+I+S (ca som i Photoshop) Bruk siste vertøy f.eks. still kurver (lys/contrast)---> klikk på bildet! (PS mangler visst denne) Endre vinduet til beste zoom---> CTRL+E Zoom inn/ut ---> SHIFT + scrollhjul på musen Flytte deg i et vindu ---> hold ned scrollhjul på musen osv... dette er bare noen jeg kom på i farten. Jeg tror man må regne med litt tilvenningstid med GIMP, det er klart. Men hvem husker ikke hvor mye "styr" det var å få Photoshop i fingrene? Etter et par-tre kvelder med testing av GIMP fikk jeg stort sett til å gjøre alt jeg trengte med GIMP også. En ting som manglet var "anti-røde-øyne" funksjonen. Et søk på nettet og vips, der var det et gratis filter for GIMP. Tror det finnes mange piratversjoner av Photoshop rundt omkring. Jeg kjenner mange som bruker det, men ingen har betalt noe for det. Det kan være greit å vite at Photoshop legger inn data i bildene som viser at bildene er redigert med Photoshop. Kan være greit å vite før du publiserer for mye på nettet! Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg skulle for eksempel gjerne sett en funksjon som kunne autokonvertere fra flac/ogg, som jeg helst vil bruke på daten siden de er frie og gode formater, til mp3/acc på mobilen min, siden ogg ikke er støttet, når overfører musikk til min w850i, slik at jeg slipper all jobben ved å konvertere, som er ekstra tidkrevende og som dessuten skaper duplikater av sangene. 8764468[/snapback] Hmm... Mener da bestemt at Amarok har muligheten til å konvertere Ogg til MP3 eller andre formater idet den synkroniserer musikk til enheten din... Har prøvd dette med Ipod, N73 og JOS MP300(trur den het det ihvertfall) og det skal ha fungert ganske så bra Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg skulle for eksempel gjerne sett en funksjon som kunne autokonvertere fra flac/ogg, som jeg helst vil bruke på daten siden de er frie og gode formater, til mp3/acc på mobilen min, siden ogg ikke er støttet, når overfører musikk til min w850i, slik at jeg slipper all jobben ved å konvertere, som er ekstra tidkrevende og som dessuten skaper duplikater av sangene. 8764468[/snapback] Hmm... Mener da bestemt at Amarok har muligheten til å konvertere Ogg til MP3 eller andre formater idet den synkroniserer musikk til enheten din... Har prøvd dette med Ipod, N73 og JOS MP300(trur den het det ihvertfall) og det skal ha fungert ganske så bra 8772015[/snapback] Det må jeg sjekke ut, er egentlig ikke så glad i amarok, men det kan jo hende jeg blir det nå Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 tweaking av desktop: det er så mye mere du kan gjøre(enkelt) i linux, enn windoze. liker du ikke skrivebords miljøet ditt? last ned et nytt! skulle likt å se noen gjøre det i windoze.. Det er da ikke noe stort problem å bytte ut hele desktopen i Windows...må riktignok laste ned en patch, som fikser uxtheme.dll, men da er det bare å laste ned themes og legge de inn. Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå