Barkster Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Bygde meg en ny pc i går men lurer på hvordan jeg kan dele oppgaver mellom kjernene? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) CTRL+ALT+DELETE -> prosesser -> mer en prosess og høyreklikk -> "set Affinity" tror jeg det heter. men hvorfor skal du det? last end siste AMD prosessor driveren fra AMD.com Endret 2. juni 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 trodde at spill oppførte seg bedre hvis man bare brukte en kjerne men jeg tar sikkert feil. Hva gjør den nye AMD driveren? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Bygde meg en ny pc i går men lurer på hvordan jeg kan dele oppgaver mellom kjernene? 8764127[/snapback] Den gjør det automatisk. Bare gå i oppgavebehandlign, og så på "ytelse", så ser du på grafen hvor mye hver av kjernene jobber. AMD har noe som heter dual-core optimaliser, og kan forbedre ytelsen i winXP. http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1443 Mange spill på markedet i dag tar i bruk begge kjernene når du spiller, og vil gi en god telseforbedring med to kjerner. (selv om kanskje ikke begge kjernene utnyttes 100%, så er det en god ytelseforbedring med to) Dog kommer det helt ann på spillet.... Endret 2. juni 2007 av andrull Lenke til kommentar
l_man Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Dual core optimizer, gjør slik at det ikke blir "konflikt" mellom kjærnene! Maskinen blir oxo en liten smule kjappere under oppstart. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Bygde meg en ny pc i går smile.gif men lurer på hvordan jeg kan dele oppgaver mellom kjernene? Bare start to tunge programmer så fikser xp/vista biffen. Den fordeler det på hver sin kjerne. Avanserte converteringsprogrammer klarer også å bruke begge kjernene viss du konverterer flere filer samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå