Gå til innhold

Finne 12V noe sted på hovedkort (teknisk)?

Anbefalte innlegg

Hei hopp alle sammen.

Har en snaaart 3 år gammel Elitegroup G556E laptop som jeg kjøpte hos Multicom. Maskinen har fungert sånn passe, om en ser bort i fra alle de problemene som har vært nevnt av andre her på forumet (sprekkdannelser i chassis, viftestøy, blåskjermer (sjelden), dårlig kvalitet på strømkontakt osv).

However:

Nå i det siste har det dukket opp et nytt problem, da backlighten i skjermen periodevis har begynt å slukne for meg. Har tatt sats og bestilt et standard 12V kald katode kit fra microplex, som jeg tenkte bytte ut med driten som sitter der fra før (inverter og rør). Jeg har nemlig ingen tiltro til at jeg får noe som helst på garanti fra Multicom, og med eksamen rett rundt hjørnet, er tre-fire uker uten maskin uaktuelt. :nei:

Problemet dukker opp når jeg prøver å komme på etsted jeg kan finne 12 V på hovedkortet, uten å hente strøm fra ekstern kilde (praktisk å kunne bruke maskina på batteri). Noen som har et forslag? Har målt litt, men finner ikke mer enn 5 V på ledningene til den gamle inverteren, så det utgår. Det får eventuelt bli i nærheten av batteriet (14,8 volt) om jeg ikke finner no bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg ser den. Men med tanke på tidligere servicehistorikk, og Multicoms glimrende evne til å legge skylda over på brukere, så gidder jeg ikke engang prøve. Feilen er periodisk, og kommer og går som det passer, så mest sannsynlig kan maskina finne på å stå på testbenken der i minst etpar uker, og så sender de den i retur, ingen feil funnet, "masse kr takk". I tillegg er jeg avhengig av maskina TIL/UNDER/PÅ EKSAMEN, så jeg kan ikke sende den avgårde nå uansett. Og det hadde passa rimelig dårlig om skjermen slukna midt under eksamen.

Nå har kitet landa, så får vi se.

Endret av Babaluba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...