kingkop Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Hei folkens! Jeg bygge en PC primært til spill og surfing på nettet og lurer på hvilken CPU jeg skal kjøpe. Hadde bestemt meg for en Intel 4 2.4GHz, men flere sier at AMD er bedre til spill. Jeg har ikke så mye peiling, og leser så mye jeg kan på hardware.no sine sider for å lære mer om blant annet dette. Har dere noen tips om CPU og kanskje hovedkort også?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Prøv å let litt her på forumet, dette har vært oppe 653456765 ganger før. Uansett hva du velger, får du en bra prosessor. P4 er veldig bra på overklokking, derfor ble det intel på meg. edited by Leif Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Enig der. p4 er mer style 8) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg har gått for begge deler AMD hos mamma, der penger har noe å si. Denne PC'en kan jeg ha i MANGE år, fordi den er lagt opp til å kunne oppgraderes til heftige saker senere. Hos pappa der jeg hadde ubegrenset med penger, gikk vi for p4. Angrer litt, den boxed vifta bråker! Han gidder ikke å kjøpe ny vifte heller Mitt tips er å lese masse... Bare en ting vil jeg si: ikke intels høyrere FSB lure deg. Intels CPU'er trenger høy FSB for å kunne være på nivå med athlon XP. Husk at en XP2400+ yter BEDRE i mange tester enn en 2,4ghz p4. Med både lavere FSB og 2nd lvl cache. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Søk på forumet...... Dette har vært oppe til diskusjon ca. 1000 ganger siste året! Det er smak eller behag, i realiteten liten forskjell ved normal bruk... :wink: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Søk på forumet...... Dette har vært oppe til diskusjon ca. 1000 ganger siste året! Det er smak eller behag, i realiteten liten forskjell ved normal bruk... :wink: Dette er vel første dette året.... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 For å svare på spørmålet ville jeg valgt AMD(og har oxo gjort, sigg). Kjøper du Nforce2, 2400+ og 2 gode rambrikker har du et system som slår det meste, og så jevl*g dyrt blir det heller ikke. Men, dette er altså min mening, og det er sikkert noen som er uenig. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Dette er vel første dette året.... Det er kanskje det første siden årsskiftet, men det er ikke det første for de siste 12 mnd, dvs det siste året... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Herregud da folkens, her sier han klart og tydelig at han ikke har så mye peiling, så startere dere å anbefaler OC med en gang. TENK litt på hvem dere skriver til da! Det er ikke alle som kan og/eller vill Overklokke! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 MrLee: Jeg har da ikke sagt noe om at han må overklokke, jeg sa bare at både AMD og Intel er bra, men jeg personlig valgte P4 pga overklokkingsmulighetene. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 MrLee:Jeg har da ikke sagt noe om at han må overklokke, jeg sa bare at både AMD og Intel er bra, men jeg personlig valgte P4 pga overklokkingsmulighetene. Bortsett fra at en XP i snitt kan klokkes mer enn en P4 nå da... Videre er det mye lettere å overklokke en XP da den blir ulåst med nForce2 hovedkort... Så om overklokkingsegenskapene skal være et argument burde du anbefale en XP og ikke en P4. Sjekk gjerne Overclockers.com så kan du se selv. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Skjønner at dette spørsmålet er like diskuterbar som "hva er meningen med livet".... Etter å ha lest litt føler jeg at den beste CPU'en vil være en AMD Athlon XP 2400+. Den gir mest for pengene (kr 1570) da 2600+ er vel dyr. Den slår Intel i ytelse ved spilletester også. Når det gjelder overklokking kommer jeg til å holde meg unna det, foreløbig, da det er over mitt nivå... Er det noen som mener jeg gjør et feilkjøp så vær så snill og si ifra! I mellomtiden leter jeg nå etter et hovedkort som passer denne CPU'en.... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du får vel mest for pengene i dag ved å kjøpe en Athlon XP 2000+ Prisen ligger for øyeblikket på 694 kr hos Databutikken (ifølge prisguiden) Lenke til kommentar
EddIe Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 vist eg skulle velge (ut i frå lommeboka :-? ) so villa eg uten tvil valgt en av dei litt billigare amd prosessorane + et bra hovedkort + ram og heller oppgradert når eg fekk bedre råd =) men eg vill nok tru att du får en bra prosessor uansett ka du velge! Lenke til kommentar
toreide Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Jeg har også lurt på en oppgradering av hk og cpu. Men må jeg da konvertere til Windows XP eller kan jeg fortsatt bruke W98SE? Jeg mener å ha lest at XP ikke kan kopieres, korrekt? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 vist eg skulle velge (ut i frå lommeboka :-? ) so villa eg uten tvil valgt en av dei litt billigare amd prosessorane + et bra hovedkort + ram og heller oppgradert når eg fekk bedre råd =) men eg vill nok tru att du får en bra prosessor uansett ka du velge! Ta og juster ned bildet ditt da...50x50! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå