trolfseng Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei ! Lurer på om jeg har configurert min CPU riktig i BIOS. Er en AMD Athlon 2800+ Dette står det i BIOS : Processor speed : 1250 Mhz Actual frequency : 100 Mhz synes omkoding av filmer tar så ekstremt lang tid, snakk om 4-5 timer for en 2 timers divx film til wma. kanskje enda lengre å. Derfor tror jeg CPUen går senere enn den skal. Lurer fælt på om actual frequency skal være 166 Mhz eller noe jeg. Takker for hjelp !! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Oppdater BIOS til siste versjon, så resetter du BIOS til fabrikk instillinger, de fleste BIOS'er skal kunne sette CPU til rett hastighet automatiskt. Høyreklikk på "min datamaskin" -> egenskaper hva står det her at du har for hastighet på CPU'en? eventuelt: last ned Everest og sjekk CPU og minne i det. Lenke til kommentar
trolfseng Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Står AMD Athlon XP 1,25 Ghz i egenskaper på min datamaskin. Går i BIOS og hopper opp på 166 Mhz jeg Lenke til kommentar
trolfseng Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Når jeg skrev inn 166 mhz ville ikke maskina starte i det hele tatt. Kom ikke inn på BIOS heller. Hadde nå griseflaks siden jeg ikke visste hva jeg gjorde, måtte gjøre noe siden jeg ikke fikk starta maskina og ikke kom inn på BIOS, etter det lure trikset å skrive inn 166 mhz. Jeg trakk av 2 stk plast jumpere som stod over noen pinner på hovedkortet og vips så står det korrekt på mine egenskaper på min datamaskin. har ikke peiling va de greiene var men nå er det iallefall riktig Lenke til kommentar
trolfseng Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 disse jumper greiene, skal de stå på 333 Mhz FSB ?? http://www.thedigerati.us/info/amdcpuchart.html#xp Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 vha av jumpere kan man begrense fsb til 100, du skal ha din på 333. FSB skal stå på 166 og mp på 12,5 (stock). Stiller du enten fsb eller mp opp, er du i ferd med en lek som heter overklokking. Noe som ikke er så farlig om du tar det litt og litt, og sjekker at maskinen holder seg stabil. God kjøling er en fordel om man ønsker å (over)klokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå