Gynt Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Mye snakk om nye Mondeo nå. Hva med S-Max? Noen som har erfaringer med denne? Lenke til kommentar
Sprite1275 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Mye snakk om nye Mondeo nå. Hva med S-Max? Noen som har erfaringer med denne? 8764021[/snapback] Kjører -07 S-Max 1.8TDCI/125hk Titanium 7-seter, ca 8'km tilbakelagt. Erfaringene er i det store og hele veldig bra. => Komfortabel bil som gir meg med en moderne familie (variabel familiestørrelse) akkurat den fleksibiliteten jeg trenger (seter opp/ned etter behov). De bakerste 2 setene har plass nok til ungdommer i 16-årsalder, men det er ikke danseplass for beina. Har erfaring med 7-setere med seter som tas ut/inn og jeg vil ikke tilbake til dette konseptet. Tungt og tungvint. Moderat motor, men så lenge turtallet ligger over 1700 drar den godt. Jeg har kjørt med full bil og tilhenger uten at den føles undermotorisert. Bilen kjører godt (i forhold til størrelse/type bil). Jeg er ikke i tvil om at nye Mondeo vil være en bedre bil når det gjelder kjøreegenskaper, men den gir ikke samme lasteplass og fleksibilitet. Om jeg skulle ønske meg noe ville jeg hatt automat i bilen, men det får man jo bestilt i dag med 2.0TDCI/aut (6-trinns). Med nytt avgiftsregime blir automaten dyr dog. Vurderte også Galaxy, men den gir meg uansett ikke nok bagasjeplass når alle seter er i bruk. Jeg ville uansett trengt skiboks eller sågar tilhenger. Lenke til kommentar
npcts Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Mye snakk om nye Mondeo nå. Hva med S-Max? Noen som har erfaringer med denne? 8764021[/snapback] Har masse erfaring med denne. Kjøpte s-max i november i fjor, og oppdaget fort at ford ikke hadde greid å fikse "rumlingen" på rundt 2000 omdreininger fra de første produksjonsmånedene i Belgia (underdimensjonert svinghjul). Dette ble derimot skiftet på garanti av leverandør, og alt funket etter hvert bra. Etter en drøy måned fikk jeg derimot startproblem. Av og til - kun når bilen var varm - var det ikke reaksjon når jeg vrei om nøkkelen. Ingen reaksjon, hørte ikke reaksjon på noen som helst måte. Feilen kom og gikk - uten at det var noe bestemt mønster i det. Etter x antall forsøk/minutter, startet den alltid igjen. Feilmeld. som dukket opp i display kunne tyde på tenningsfeil. Ford-verkstedet forsøkte i samarbeid med Ford Motor Norge å finne ut av feilen 4 ganger, der blant annet tenningscoil ble skiftet. Feilen var der fremdeles etter fjerde forsøket. Dermed var det ingen som turde å bruke mer tid og verkstedpenger på bilen, og omlevering ble framforhandlet. For øyeblikket er jeg i ferd meg å bestemme meg for tilbudet fra leverandør om tilsvarende S-max. Det er i alle fall ingen tvil om at det S-max jeg skal ha igjen! For utenom denne ene irriterende feilen er det rett og slett en kanonbra bil! Stor og romslig, geniale seteløsninger, sportslig, suverent interiør og eksteriør. Kort sagt en drømmebil når jeg en gang har behov for en såpass stor bil. Anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå