ADT Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hei! Jeg trenger et anlegg for hybelen min (22kvm), så det trenger ikke være mye "guff" i det, men ha klar og behagelig lyd. Helst i fem kanaler, men dersom to høyttalere er mer fornuftig for bruken min, sier jeg ikke nei til det heller. Jeg trenger også en reciever som skal kunne ta imot signaler fra en DVD-spiller, Xbox360 og PC. Tilsammen har jeg absolutt max. 10.000 kr å bruke på lyden (reciever + høyttalere). Takker for alle svar! Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Jeg har sett litt på disse JBL høyttalerne: JBL Balboa 5.1 Sammen med denne recieveren: Denon AVR-2307 Huff, det kommer til å koste noen tusinger mer enn antatt... Får spare litt til Endret 2. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hva med Cambridge 540R receiver og Argon høyttalere? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Det er to enkle grunner til at jeg har valgt Denon-recieveren: 1. Ønsker å kjøre alt av video og audio gjennom recieveren, og siden den har 2 stk. HDMi innganger, og èn utgang, er dette mulig. 2. Har masse ekstrafunksjoner, og allikevel knallgod lyd, mye for pengene! Høyttalersettet som jeg linker til synes jeg er diskrè og gir mye for pengene, med tanke på at de er på tilbud... Endret 2. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Om du skal velge 2 eller 5 kanaler avhenger av hva bruken går mest til. Er det mer enn 60 % film anbefales det å kjøpe surround,hvis ikke holder det med stereo. Ellers virket det som du har valgt godt,Denon og JBL er gode merker så lenge man putter litt penger i det. Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Den jbl pakka gir mye lyd for pengene, og låter faktisk ikke så ille. Personlig så synes jeg at det på noen punkter låter bedre enn storebror northridge. Men forsterkervalget ditt er helt feil med tanke på matching.. Den klart beste matchen i samme prisklasse er nok H/K AVR 245. Da får du vel også 2xHDMI om jeg ikke husker feil. edit: og ikke se deg blind på oppgitt watt, H/K'n spiller i ringer rundt denonen til tross for at oppgitt watt er "bare" halvparten. Det kan jeg garantere deg. Endret 8. juni 2007 av phax Lenke til kommentar
ADT Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) Tja, jeg har i utgangspunktet ikke tenkt til å bytte ut recieveren med det første, og av den grunn følte jeg at den krevde en litt større invistering for et godt resultat med senere høyttalerkonfigurasjoner. Jeg ser på recieveren som selve "hjernen" eller "hjertet" i systemet, alle lemmene, som armer og bein (les: høyttalere, kabler osv.) kan alltids byttes ut... Jeg ønsker ikke å måtte begrense meg på høyttaler-siden pga. recieveren Uansett har jeg null peil what-so-ever på stereoanlegg, men alt jeg legger litt penger ned i, føler jeg at jeg bør lære meg litt om. Endret 8. juni 2007 av ADT Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Tja, jeg har i utgangspunktet ikke tenkt til å bytte ut recieveren med det første, og av den grunn følte jeg at den krevde en litt større invistering for et godt resultat med senere høyttalerkonfigurasjoner. Jeg ser på recieveren som selve "hjernen" eller "hjertet" i systemet, alle lemmene, som armer og bein (les: høyttalere, kabler osv.) kan alltids byttes ut... Jeg ønsker ikke å måtte begrense meg på høyttaler-siden pga. recieveren Uansett har jeg null peil what-so-ever på stereoanlegg, men alt jeg legger litt penger ned i, føler jeg at jeg bør lære meg litt om. Så det vil si at du går for H/K da eller? Siden du sier du skjønner en større investering er verdt det. Om du ønsker å lære mer er de to guidene som er laget her inne en god start Du ser høyttalerguiden i signaturen min og jeg linker til forsterkerguiden der inne. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 H/K AVR 245 er billigere enn Denon 2307, og deres HDMi-løsning er mer eller mindre sugen. Klarer derimot ikke å bestemme meg, blir enten H/K AVR 145 uten HDMi, men med god lyd og relativt billig, eller Denon AVR 2307 med HDMi, relativt dyr, men kraftig, og god lyd... Tror det blir H/K 145, pga. pengene og fordi jeg på hybelen ikke kan spille så høy musikk uansett... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Vel,noe dårlig valg er ikke HK uansett. HDMi kan jeg nok ikke uttale meg om da jeg gir rett søren i den slags. Men HK kan jeg og de laget sjelden produkter som ikke er gode så skuffet blir du ikke. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har kikket litt på samme høytalersettet, virker som det er ganske god deal for penga. Har sett etter en omtale eller test på disse, men har ikke klart å oppdrive noe. Men etter hva jeg vet, pleier vel JBL å holde ganske god kvalitet? Jeg satt først og tenkte på Denon AVR 1907, men lurer på om den kanskje ikke er kraftig nok til dette settet, så jeg har lurt mye på om H/K 145 eller 245 kanskje er veien å gå istedet. Er det noen som vet om H/K 145 eller 245 er sterke nok til å drive JBL balboa skikkelig? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Både 145 og 245 klare dra Balboafint, men jeg tror jeg ville lagt i den ekstra tusenlappen for den ekstra effekten som sitter i 245. Får du jo også Hdmi og litt småtjafs med på kjøpet og da. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Takk, Phax, jeg føler akkurat det samme, siden forsterkeren er det siste jeg ønsker å oppgradere. Må innrømme at HDMI-switching er ganske urelevant for meg pr dags dato, men godt kan komme til nytte i framtiden. Vet du om det er noen andre fordeler med 245, utover ekstra effekt? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er ikke så sikker faktisk, har ikke helt satt meg inn i hva 145 tilbyr. Men du får vel romkorreksjon greierne, EzSet heter det vel, også 7.1 i 245 hvertfall. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Planen min er å koble digitalt via coax fra lydkortet mitt. Dette støtter 5.1. Når jeg ser film med 5.1/AC3/surround eller spiller med tilsvarende på pc'n min, vil forsterkeren da få alle kanalene via den digitale inngangen, og gjengi surround? Eller må jeg koble hver kanal (front, rear, center, sub) separat fra lydkortet til forsterkeren min? Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Med coax trenger du bare en kabel ja. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det høres bra ut, takker:) Regner med at det kommer til å bli litt knot med konfigurering av både lydkort, forsterker og programvare på PC før jeg får til alt, men satser på at det går til slutt uten for mye hårutrivning Den JBL Balboa...det er ikke et midlertidig tilbud det? Regner med og håper at prisen er permanent satt ned, da jeg høyst sannsynlig ikke skal gå til innkjøp av noe før medio august (stipend, lønn og lån:)). Men klarer nesten ikke å vente nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå