Gå til innhold

Kjøp av filmbasert speilrefleks

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lete litt rundt etter filmbaserte speilreflekskameraer, men klarer ikke å finne noen norske nettbutikker som fortsatt har det. Er det noen igjen? Det er vanskelig å søke, det virker som om man kun finner digitalkamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å lete litt rundt etter filmbaserte speilreflekskameraer, men klarer ikke å finne noen norske nettbutikker som fortsatt har det. Er det noen igjen? Det er vanskelig å søke, det virker som om man kun finner digitalkamera.

8763717[/snapback]

Ser at Interfoto har et par filmbaserte Nikon hus hvertfall, men de er jo ikke akkurat til gi-bort pris.... :roll:

Lenke til kommentar

Tips - Foto.no sitt bruktmarked... Både Canon EOS-hus og Nikon-hus er lett å få tak i, skikkelige kvalitetshus som Nikon F80 og F100 eller Canon EOS5 og EOS3 til en nokså rimelig penge.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

8763717[/snapback]

I følge f.eks. Canons norske nettsider er det 4 modeller som fortsatt selges, EOS 1V, EOS3, EOS 300X og EOS 3000V

Dersom du skriver f.eks. canon 300x i feltet oppe til høyre på akams sider ("søk i produktguide") vil du få opp alle nettbutikker som har dette kameraet i sine prislister. Sannsynligvis er det bestillingsvare hos samtlige. Så vidt jeg vet har Nikon kuttet ut filmbaserte speilreflekser, men det finnes muligens andre enn Canon som fortsatt selges. Se på de enkelte produsentenes nettsider og bruk produktguidens fritekstsøk.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet har Nikon kuttet ut filmbaserte speilreflekser, men det finnes muligens andre enn Canon som fortsatt selges.

Nei, Nikon har fremdeles F6 og FM10 i salg. Førstnevnte er lansert for kort tid siden (kanskje det har blitt et år/halvannet), FM10 er et helmanuelt kamera. Begge kan vel trygt sies å være for entusiaster, evt. profesjonelle som fremdeles sverger til film...
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke helt se hensikten med å kjøpe nytt speilreflekskamera i butikken. Du kan få tak i strøkne Nikon F100 til ca 2500- et kamera som overgår det meste du skulle få tak i nytt i butikken. Dette var et kamera til over 10000 nytt, så det kan være et varp uten om det vanlige.

Lenke til kommentar

Har selv et Canon eos 650. Fungerer bra, men umulig å selge til over 1,- Like greit å beholde det. Dessuten kan linsene brukes på min 30d

Jeg klarer ikke helt se hensikten med å kjøpe nytt speilreflekskamera i butikken. Du kan få tak i strøkne Nikon F100 til ca 2500- et kamera som overgår det meste du skulle få tak i nytt i butikken. Dette var et kamera til over 10000 nytt, så det kan være et varp uten om det vanlige.

8886572[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...