Me sjøl Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det har ingenting med saken å gjøre. Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å ha konge i Norge. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Det har ingenting med saken å gjøre. Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å ha konge i Norge. 8828205[/snapback] Nei... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Javel, sålenge du tror at tingene ikke henger i en hop. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Javel, sålenge du tror at tingene ikke henger i en hop. 8828253[/snapback] Henger i en hop, ja... ...Hva mener du? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å ha konge i Norge. Finnes det noen god grunn til ikke og ha det? En president, vil jo ifølge dere, gjøre akkurat det samme som kongen... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Javel, sålenge du tror at tingene ikke henger i en hop. 8828253[/snapback] Henger i en hop, ja... ...Hva mener du? 8828271[/snapback] Ikke annet, enn at du tilbyr noe som ikke henger på hitoriens greip. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å ha konge i Norge. Finnes det noen god grunn til ikke og ha det? En president, vil jo ifølge dere, gjøre akkurat det samme som kongen... 8828429[/snapback] HVem sier vi MÅ ha en president? Avskaff kongen. og behold resten som det er. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 HVem sier vi MÅ ha en president? Avskaff kongen. og behold resten som det er. Og hvorfor i all verden "trenger" vi det? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å ha konge i Norge. Finnes det noen god grunn til ikke og ha det? En president, vil jo ifølge dere, gjøre akkurat det samme som kongen... 8828429[/snapback] HVem sier vi MÅ ha en president? Avskaff kongen. og behold resten som det er. 8828511[/snapback] Hva er resten? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Spørsmålet er om det finnes noen god grunn til å ha konge i Norge. Finnes det noen god grunn til ikke og ha det? En president, vil jo ifølge dere, gjøre akkurat det samme som kongen... 8828429[/snapback] Ikke i følge meg. Jeg tror ikke kongens oppgaver er så nødvendige som dere vil ha det til. Andre land klarer seg uten, hvorfor skal ikke vi? Jeg skjønner ikke hvorfor det må være så vanskelig: kast ut kongefamilien, som egentlig ikke har gjort noenting for å fortjene den posisjon de har, og la resten av Norge fungere som før, bare at vi ikke lenger har en konge. Om du absolutt har lyst til å markere, så kan du skifte statsministerens tittel til "president" og la det bli med det. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 *klippebort* ...Om du absolutt har lyst til å markere, så kan du skifte statsministerens tittel til "konge" og la det bli med det. 8829262[/snapback] fixed Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hvorfor det? Statsministerposten har ingen karakteristikker som gjør at den fortjener å bli kalt konge. Lenke til kommentar
Chao Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ikke annet, enn at du tilbyr noe som ikke henger på hitoriens greip. 8828476[/snapback] Vi klarer oss fint uten konge. Sånn jeg ser det vil ikke dette forårsake noen hitoriske komplikasjoner heller... Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Hva er resten? 8828545[/snapback] Regjeringen og stortinget. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Ikke annet, enn at du tilbyr noe som ikke henger på hitoriens greip. 8828476[/snapback] Vi klarer oss fint uten konge. Sånn jeg ser det vil ikke dette forårsake noen hitoriske komplikasjoner heller... 8835769[/snapback] Det finnes en egen tråd for uthengning av skrivefeil. On topic: Jeg er helt enig i at vi neppe forgår uten et kongehus, men kvaliteten på vårt eget tilsier at de er verdt mere slik som de fungerer i dag, enn å bytte dem ut med et annet system. Da tenker jeg på både i pengeverdi, og sosial verdi. Lenke til kommentar
Sammy88 Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 116 millioner til Kongehoffet? Unnskyld ordbruket, men hva faen? Kongehoffet er da de som burde la pengene gå til en bedre sak? Hva i all verden skal de med alle de millionene? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 116 millioner til Kongehoffet? Unnskyld ordbruket, men hva faen? Kongehoffet er da de som burde la pengene gå til en bedre sak? Hva i all verden skal de med alle de millionene? 8837454[/snapback] Reise verden rundt og hilse på en haug fattige og styrt rike folk.. I tillegg må jo båten(e) til kongen få litt penger... :!: Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg kunne tenkt meg at Norge hadde kvittet seg med hele kongefamilien (ikke ved drap). De er bare representanter for landet vårt og det er det mange andre som kan gjøre i stedet for dem... Kan ikke se noen fordeler ved å hode på monarkiet her, men hva skulle gamle folk og husmødre funnet på om de ikke kunne lese om de i "Sladder og uhørt" eller "Her er Tull". Lenke til kommentar
Chao Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Det finnes en egen tråd for uthengning av skrivefeil. 8836312[/snapback] Er det skrivefeil? Missforstod jeg? Jeg syntes bare det var litt rart å bøye det ordet... XD EDIT: Hitori, det står ikke i ordboka heller... Endret 11. juni 2007 av Chao Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 On topic: Jeg er helt enig i at vi neppe forgår uten et kongehus, men kvaliteten på vårt eget tilsier at de er verdt mere slik som de fungerer i dag, enn å bytte dem ut med et annet system. Da tenker jeg på både i pengeverdi, og sosial verdi. 8836312[/snapback] For 63,9'ende gang, ingen sier vi må ha et nytt system, vi kan bare dumpe konge familien og bruke det systemet vi har i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå