cybervision_ Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har fått Vista Premium, og etter litt oppdateringer så begynner jeg å like det litt bedre, men selv om jeg kun har explorer oppe og msn, så går harddisken nesten hele tiden i rykk og napp, har 2 gig ram og lite på disken, 80% ledig: Hvorfor går harddisken hele tiden? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Er sannsynligvis superfetch og windows search som optimaliserer systemet ditt . Dette gjelder alltid etter nyinstallasjoner av Vista . Windows search (den nye indexing tjenesten) kan du deaktivere i services hvis du ikke vil ha den . Superfetch/prefetch er lurest å la bli ferdig da det gjør systemet ditt raskere . Vista reserverer mye memory , det betyr ikke at alt er ibruk . Men at denne pool benyttes til å dele ut minne til applikasjoner og spill etter behov. Nye memory management systemet i Vista jobber sånn (endel ulikt fra XP) . Så a se i taskmanager på free memory i Vista bare lurer deg.. Endret 2. juni 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 2. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2007 Ok, har vært på i ei uke så den bør ha superfetcha de 30 GB mine nå føler jeg. Hvor slår jeg av Windows Search? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 har samme "problem" ... Og så har jeg Raptor disk så det bråker som en gammal gammal pc.. huff .. I tillegg så går jo alt tregt når den jobber sånn! Uff av meg. . Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 hehe, er jo ikke noe galt selv om Vista forårsaker mye disk-aktivitet. Som allerede nevnt: en fature i Vista som optimaliserer systemet. Eneste problemet kan være bråk fra harddisken. Litt rart at den bruker over en uke på 30GB da.. Burde jo bare ta noen minutter/timer @Zuckron: går det virkelig tregere? Hos meg setter kun Vista i gang harddisk-aktiviteten når jeg ikke bruker maskinen. Med en gang jeg starter tunge programmer pauses diskaktiviteten. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Gikk tregt i starten Har forbedret seg en stor del nå. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Gikk tregt i starten Har forbedret seg en stor del nå. 8777867[/snapback] Som alle de andre sa så er dette pga indexing. dette kommer til å forbedre seg i stor grad når den får indeksert alt av filer og mapper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå