spatz Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har trent en stund på SATS nå, og føler at jeg får liten frem gang kropslig. Derfor vurderer jeg å begynne med protein drikk, bare for og få litt fortgang. er dette og anbefale når jeg er i en alder av 16 år?? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Du får ikke noe mer fortgang av å begynne med proteintilskudd enn hva du ville fått av å spise skikkelig. Først og fremst bør du få til et ordentlig kosthold. Hvordan spiser du i løpet av en dag? Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Stemmer det som Redline sier. Proteinpulver er et tilskudd og skal ikke erstatte et godt kosthold. Dersom du ikke får i deg nok proteiner i løpet av en dag (ca 2 g pr kg), er proteintilskudd bra å supplere med. Proteintilskudd er ikke skadelig på noen som helst måte, og du kan fint bruke det i en alder av 16 Lenke til kommentar
spatz Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Stemmer det som Redline sier. Proteinpulver er et tilskudd og skal ikke erstatte et godt kosthold. Dersom du ikke får i deg nok proteiner i løpet av en dag (ca 2 g pr kg), er proteintilskudd bra å supplere med. Proteintilskudd er ikke skadelig på noen som helst måte, og du kan fint bruke det i en alder av 16 8763872[/snapback] mye frukt, og sund mat. Lite godterie bortsett fra når jeg er på kino etc........ Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ville heller satset på å tømt kjøleskapet hjemme, om dette er mulig såklart. Drikk opp melka, og spis opp middagsrestene. Spis konstant, det må nemlig til om du skal ha skikkelig fremgang. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Ville heller satset på å tømt kjøleskapet hjemme, om dette er mulig såklart. Drikk opp melka, og spis opp middagsrestene. Spis konstant, det må nemlig til om du skal ha skikkelig fremgang. 8771239[/snapback] Høres ut som et fornuftig og økonomisk tips for dem som fortsatt bor hjemme. Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Har trent en stund på SATS nå, og føler at jeg får liten frem gang kropslig. Derfor vurderer jeg å begynne med protein drikk, bare for og få litt fortgang. er dette og anbefale når jeg er i en alder av 16 år?? 8763594[/snapback] Hva mener du med en "stund"? Spis rikelig med: -tunfiskbiter i vann + en stripe majones -makrell i tomat -kylling -egg og bønner -tran på flaske -skummet melk Lenke til kommentar
spatz Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Hva med karbohydrater etter trening da?? er ganske tynn, og har hørt at det kan hjelpe på kroppsyggningen din?!?!? vil gjerne ha litt fortgang i resultatene mine^^ Endret 5. juni 2007 av spatz Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hva med karbohydrater etter trening da?? er ganske tynn, og har hørt at det kan hjelpe på kroppsyggningen din?!?!? vil gjerne ha litt fortgang i resultatene mine^^ 8787264[/snapback] Spis en stor banan etter trening, og spis en god skål havregryn når du kommer hjem fra treningen. Bytt ut brødet med havregryn, spis mye ris eller pasta til middag, så bør du få i deg nok karbohydrater. Du får derimot ikke særlig mye til muskler av å kun spise karbohydrater, så spis rikelig med proteinrik mat også. Her er tunfisk både bra og billig. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Nei, gjør det enkelt og kjøp deg litt pulver nå. Billig protein får du på www.nordicpower.no, og carbs finner du billig de fleste plasser. Pulver er den desiderte beste og enkleste måten å oppta protein på. Men merk deg at det funker ikke som noen mirakelkur. Ta gjerne å følg tipsene til postenene over her ang. kosthold. Og så supplerer du med protein og carbs i pulverform. *Edit, om du vil opp i masse kan du jo også vurdere "Bigg Mass" eller lignende produkt. Funker utmerket som et mellommåltid og etter trening Endret 5. juni 2007 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Second that. Det får være grenser for politisk korrekthet med "du trenger ikke karbo- eller proteinpulver, men et bra kosthold". Ja takk begge deler sier jeg! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Second that. Det får være grenser for politisk korrekthet med "du trenger ikke karbo- eller proteinpulver, men et bra kosthold". Ja takk begge deler sier jeg! 8792008[/snapback] Pulver er helt greit, men man bør først fokusere på et skikkelig kosthold, og så heller kjøpe pulver hvis man føler at det trengs. Kjøper trådstarter pulver nå, vil antakeligvis ikke matvanene bli noe bedre, selv om han kommer til å dytte i seg masse pulver og tro at han blir shcvær. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Du får ikke noe mer fortgang av å begynne med proteintilskudd enn hva du ville fått av å spise skikkelig.Først og fremst bør du få til et ordentlig kosthold. Hvordan spiser du i løpet av en dag? 8763819[/snapback] Jeg vil nå si at inntar man whey isolat rett etter eller før trening bedrer man restitusjonstiden, som igjen gjør at man får bedre fremgang på kortere tid. Det er også et kjent faktum at proteinsyntesen øker betraktelig ved å innta en proteinshake innen en time før treningen begynner. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Jeg vil nå si at inntar man whey isolat rett etter eller før trening bedrer man restitusjonstiden, som igjen gjør at man får bedre fremgang på kortere tid. Det er også et kjent faktum at proteinsyntesen øker betraktelig ved å innta en proteinshake innen en time før treningen begynner. 8792133[/snapback] Greit nok det. Men det vil allikevel ikke gi han noen fortgang på treninga om han ikke legger om kostholdet sitt ordentlig og eter mye mer. En shake før og etter trening hjelper ikke mye om det hovedsaklig er det han får i seg i løpet av en dag. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Jeg vil nå si at inntar man whey isolat rett etter eller før trening bedrer man restitusjonstiden, som igjen gjør at man får bedre fremgang på kortere tid. Det er også et kjent faktum at proteinsyntesen øker betraktelig ved å innta en proteinshake innen en time før treningen begynner. 8792133[/snapback] Greit nok det. Men det vil allikevel ikke gi han noen fortgang på treninga om han ikke legger om kostholdet sitt ordentlig og eter mye mer. En shake før og etter trening hjelper ikke mye om det hovedsaklig er det han får i seg i løpet av en dag. 8792239[/snapback] Kalorioverskudd er en forutsetning, om det er fra vanlig mat eller meal replacement-produkter, så er det uansett en forutsetning selvfølgelig Endret 5. juni 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Siden vi allerede har en tråd om "tips om protein-drikk" så våger jeg å faktisk slenge ut et spørsmål: Er det noen som plages av råtten lukt i shaken etter et stykk servering med proteiner? Jeg har bare én shake og selv om jeg skylder utav den veldig godt så lukter det helt forjævelig dagen etter (er ikke alltid jeg har tid til å kjøre den i oppvasken) Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Det stemmer. Du må komme inn i en bestemt rytme når det gjelder kosthold. OT: Dersom opplysningene om deg i signaturen stemmer, Luffe, vil jeg gjerne ha deg som personlig trener Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Siden vi allerede har en tråd om "tips om protein-drikk" så våger jeg å faktisk slenge ut et spørsmål: Er det noen som plages av råtten lukt i shaken etter et stykk servering med proteiner? Jeg har bare én shake og selv om jeg skylder utav den veldig godt så lukter det helt forjævelig dagen etter (er ikke alltid jeg har tid til å kjøre den i oppvasken) 8792275[/snapback] Dette er vanlig, alle mine 4 shakere lukter helt forjævlig, selv om jeg vasker de med zalo hver kveld, og skyller de godt etter bruk. Heldigvis påvirker ikke det smaken på shaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå