filtvet2 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Har et Eos 30d. Ønsker ikke drasse med det på kano- og sykkelturer i regnet så jeg har planer om å kjøpe et billigere kamera. Har sett på Fujufilm F30, F31, F40(1)? Hva er egentlig forskjellen? Face detection tror jeg at jeg klarer meg uten.... Eller andre modeller som tar bra bilder ute? Lenke til kommentar
dags Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Fujifilm F30 kom først av disse. Så F31fd som en oppgradering av F30 til sist F40. Er det primære et enkelt, hendig, lite kamera med begrensede muligheter for "trykk og skyt" kan F40, evt. også F20 gjøre nytten. Ønsker du et kompaktkamera med veldig bra egenskaper i dårlig belysning (leirbål, konserter, fest og moro) kan F30/F31fd anbefales. Selv bruker jeg Fujifilm E900 som reisekamera og er svært godt fornøyd med denne (optisksøker, RAW og valgfri full manuel kontroll). Men. Er du først Canonmann, hvorfor ikke Canon? Hva med f.eks: Canon PowerShot G7, Canon PowerShot A640 (Fattigmanns G7) eller Canon PowerShot SD800 IS (sistnevnte med vidvinkel og bildestabilisator). Alle disse er små og hendige, og siden du allerede har 30D lette å bli fortrolige med. Bildekvalitet i dagslys står heller ikke tilbake for Fujifilm. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Canon PowerShot SD800 ISDet er vel det amerikanske navnet. Er vel Ixus 850IS eller noe sånt du mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå