Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Søksmål! Hvordan foregår det

Inc

Anbefalte innlegg

En leietaker stikker avgårde med depositum og to ubetalte regninger.

Etter mye fram og tilbake, ønsker en viss person å gå til sak mot denne leietakeren.

Hvordan går en fram da?

Endret av regga
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stukket av med depositum??

Er det ikke brukt depositumskonto?

Hvis det brukes depositumskonto kan ikke pengene tas ut av bare den ene parten uten tillatelse fra den andre..

Og det er en fordel med forskuddsbetaling på leien. Da kan man kaste ut folk litt kjapt om de ikke betaler, og så dekker depositumskontoene eventuelle tap..

:roll:

Lenke til kommentar

Depositumskonto er brukt, men saken er noe mer avansert en den virker.

Jeg bare lurer på hvilken instans i denne saken en person bør henvende seg til. Jeg vet utleiere stiller svakt i slike saker, men her forligger det klare bevis.

Lenke til kommentar

Banken har ikke gjort noe galt og det har vel ikke egentlig så mye med depositumet å gjøre.

Leietaker fikk utbetalt depositum for å betale 2 resterende husleier, men valgte heller å fordufte uten å gjøre opp for seg.

Personen hadde under leieperioden skikket seg bra og en skulle ikke tro noe slikt ville skje, da de ble gitt den tilliten.

Endret av regga
Lenke til kommentar
Meld deg inn i Huseiernes landsforbund, så får du ihvertfall gratis hjelp og råd fra en advokat.

8771322[/snapback]

Ok, Nå er det ikke sikkert det er jeg som er den uheldige utleier, jeg bare lurte sånn generelt :ph34r:

Takker på vegne av alle som måtte lure :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...