Gå til innhold

Delvis ny pc

Anbefalte innlegg

I midten av januar skal jeg bygge en nesten komplett pc bortsett fra et par ting jeg tar med fra den gamle.

Jeg vil ha en pc som kan klokkes, ser pen ut, ikke bråker sinnsykt og ikke koster skjorta av meg (ikke mer enn 15000 ca).

Det jeg skal bruke av det jeg har fra før er:

skjerm: Hitachi cm752et

lydkort: creative audigy player

harddisker: 1stk 18gb 7200 rpm wd og 1 stk 30gb 5400 rpm wd

mus: logitech wingman gaming mouse som backupmus :wink:

dvd-rom: pioneer 103s slot-in

cd-brenner: plextor 16x/40x/10x

Delene jeg har tenkt å kjøpe er:

kabinett: lian-li 6083a fra microplex.no

hovedkort: asus a7n8x deluxe fra flexi-data.no

cpu: amd xp2600 fra flexi-data

minne: 2x ocz el-ddr pc3500 256mb fra shop4memory.com eller 2x corsair xms 3500 256mb fra flexi-data.no

strømforsyning: noisecontrol 370w (nc1898) fra microplex.no eller enermax 431w silent plus (eg465pvefma) fra microplex.no

cpu-vifte: mist silent twin fra microplex.no

kabler: 1stk rund ata133 90cm sølv, 1stk rund ata133 45 cm sølv og 1stk rund floppy 45cm sølv fra microplex.no

keyboard & mus: Logitech Cordless Desktop Optical sett m/mus eller Keytronic Tastatur LifeTime Designer PS2 og en logitech mx700 fra flexi-data.no

floppy: NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H fra flexi-data.no

frontdeksler: sølvdeksler til floppy, dvd og brenner i sølv fra microplex.no

harddisk: 120gb wd m/8b cache fra flexi-data.no

skjermkort: pov ti4200xp 128mb fra mamos.no

Mulig jeg har glemt noe men kommer ikke på mer ihvertfall, hva syns dere om sammensetningen av delene ?

Noen som har erfaringer og innvendninger om delene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal du clocke burdte du IKKE ha AMD da.. Intel Pentium!!!!! kjøp deg en 2,5 og clock den til 3 :)

KJøling trenger du da.. skal vel ikek ha vannkjøling :)... Hmm..

etter det jeg har sett hittil nede.. kjølepasta!? veldig viktig hvis du er "klokker" :)

GeForce'kortet du bhar valgt er fint for clocking :)

og ram.. helt greie.. Twin mos!? hvis du skal klokke?

men.. oi! ta det første Ram valget ditt i stedet for du..

Gdt nyttår da :)

Lenke til kommentar

se på komponentene han, tror ikke han skal klokke nei... Noisecontrol PSU, MIST silent twin osv... Kjøp heller et annet grafikk kort enn det der. Det der bråker! (viftefritt ATI 9000 eller gå over til vannkjøling) Ellers sparer du MASSE penger på å gå ned til AMP XP 2000+ eller 2100+. Du kan oppgradere senere vettu :)

RAM: det der er overklokkingsram. Unødvendig... 3200Twinmos burde holde lenge både til denne CPU, og den neste; Barton (med samma hk)

Ta oxo å bestill fra bare en webshop. Finn et annet skjermkort enn det der, som er billig hos flexi.

EDIT: Ser nå at du vil ha en PC som skal klokkes.. Du må nok ha vannkjøling gutt ;) Det er ikke så vanskelig som det ser/høres ut som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...